2026-07-07, 23:58
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt? Bygger dom bomber, knullar småflickor, frun, dottern får inte synas? Vad handlar det om? Bor i ett bättre område, men tyvärr lyckades en skräpfamilj hitta dit. När man tar en promenad när det är mörkt så lyser det fint i alla fönster utom i skräpets fönster. Varför? Vad döljer dom?

Här i området är det en etnisk svensk som har skynken för fönstren. Han livnär sig på att spela in porrfilm. Så din gissning faller.
Citera
2026-07-08, 00:14
Medlem
För att kvinnorna i familjen ska kunna leva ett liv utan att vara tittade på av andra män
Är inte svårare än så
Citera
2026-07-08, 00:52
Medlem
Mike89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är nog inte bara araber men araber är överrepresenterade bland invandrare här i Sverige så det är därför vi ser det mest här. Men det förekommer garanterat bland en del så kallat icke-normativa svenskar också. Kanske inte skynken eller filtar utan mer flaggor eller schabrak med typ Harley Davidson-loggan på. Eller nerdragna persienner dygnet runt. Människor som inte är en del av ”vad ska andra tänka”-gruppen brukar ofta göra som de själva vill, oavsett etnicitet. Att ha gardiner, lampor och krukväxter i fönstren brukar mer handla om att försöka passa in i en Svenssonmall. Det är ofta människor som bryr sig mer om omgivningens uppfattning än de egna behoven.

"Människor som inte är en del av ”vad ska andra tänka”-gruppen brukar ofta göra som de själva vill, oavsett etnicitet. Att ha gardiner, lampor och krukväxter i fönstren.

-Det stämmer.
Citera
2026-07-08, 07:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Inte bara araber. Känner till ett flertal hus där det bor blandat med folk. Inga svenskar i dessa hus vad jag vet. Men araber. Somalier. Romer. Bosnier. Alla fönster är täckta med persienner, tjocka gardiner, lakan, papper, kartonger. Enda gången det släpps in ljus utifrån är när de vädrar.

Säger det samma. Vet ett hus där mamman är från något afrikanskt land, kanske somalia eller liknande medans pappan är svensk som ifrån att de flyttat in och framåt så är allt neddraget, i huset är det persienner på alla fönster så de behöver inte köra med filtar eller liknande.
Varken hon eller dottern har spökutstyrsel på sig och tror hon kommit hit som adopterad.
Mannen är vad jag hört lite knepig han också.
Citera
2026-07-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Säger det samma. Vet ett hus där mamman är från något afrikanskt land, kanske somalia eller liknande medans pappan är svensk som ifrån att de flyttat in och framåt så är allt neddraget, i huset är det persienner på alla fönster så de behöver inte köra med filtar eller liknande.
Varken hon eller dottern har spökutstyrsel på sig och tror hon kommit hit som adopterad.
Mannen är vad jag hört lite knepig han också.
Ja, jag hade en kompis som flyttade ihop med en så kallat väletablerad afrikansk man.
Knarkarkvart, tänkte jag när jag kom hem till dem. Eller att någon var sjuk.
--Han vill ha det så, sa hon.
--Opraktiskt, solljuset tar ju död på bakterier och sånt, sa jag.
--Mmm...men såhär slipper man ju se skiten, sa hon.
Citera
2026-07-08, 07:58
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
För att kvinnorna i familjen ska kunna leva ett liv utan att vara tittade på av andra män
Är inte svårare än så

Ett liv inomhus?
Citera
2026-07-08, 08:04
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tror de håller ute solen och värmen, på samma sätt som i hemlandet.

Året om?
Citera
2026-07-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tror de håller ute solen och värmen, på samma sätt som i hemlandet.
Exakt. Man gör så i alla varma länder. Bodde ihop med en person från Australien ett tag och det var en ständig kamp mellan dennes behov att ha allt fördraget hela tiden och mitt behov av ett ljust hem och att grannarna inte skulle tro av vi var pundare.
Citera
2026-07-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Året om?
Det blir en vana. Precis som svenskar har en vana att ha gardiner mest som prydnad som mest ramar in fönstren.
Citera
2026-07-08, 08:15
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det blir en vana. Precis som svenskar har en vana att ha gardiner mest som prydnad som mest ramar in fönstren.

Hade fått panik av att alltid har nedrullat.
Citera
2026-07-08, 08:17
Medlem
Duvlorts avatar
Blir så jobbiga reflexer i TV:n annars när man tittar på Bab Al-Hara eller Al Jazeera.
Citera
2026-07-08, 09:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Ja, jag hade en kompis som flyttade ihop med en så kallat väletablerad afrikansk man.
Knarkarkvart, tänkte jag när jag kom hem till dem. Eller att någon var sjuk.
--Han vill ha det så, sa hon.
--Opraktiskt, solljuset tar ju död på bakterier och sånt, sa jag.
--Mmm...men såhär slipper man ju se skiten, sa hon.

Har aldrig varit in i huset sen personerna flyttade in men måste vara väldigt mörkt kan man lugnt säga.
Enligt grannarna så syns personerna sällan till ute heller även om de har ett barn.

Konstiga människor helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in