Citat:
Ursprungligen postat av
Moranco
Befann mig i Narvik med två personer som tagit narkotika plus druckit rediga mängder öl. Själv hade jag nog druckit en tio öl under hela dagen. Jag blev den som körde bilen hela vägen tillbaka till Kiruna. Det var någon gång i augusti och det hade hunnit bli mörkt, mötte inte en enda bil på vägen.
Det är ju det som är grejen. Det är ytterst sällan man möter länsman ute på vägarna. Man tror att man ska göra det men i verkligheten så ser man polisen ytterst sällan.
Normalt sätt så kör jag inte om jag är kalasfull, även om det har hänt.
Men minns en gång när jag blev så satans sugen på mc.donalds mitt i natten och jag hade krökat hårt. Bodde i oxelösund på den tiden (en liten kuststad i sörmland). Så jag körde motorvägen in till nyköping som ligger nån mil bort. Helvete vad det gick vingligt. Men jag kom fram utan några problem.
Dock när jag var framme vid donken och det var dags att krypköra genom deras jävla pelare och tunnlar och bågar som de har, så gned jag bilen lite mot en högtalarstolpe. Fick en kink på vänster framskärm, det var lite surt då jag hade en rätt ny bil med ny foliering. Men men, jag fick mitt käk och kunde åka hem och frossa.
Lätt värt femtusen spänn, eller vad det nu kan ha kostat. Ha ha.
(En lackfirma fixade det så det inte syndes senare)