Igår, 03:43
Medlem
EnGneggandeHests avatar
Norrtälje.

Det var inte jag som körde, men jag och min arbetsledare hade suttit på en pizzeria med rättigheter efter jobbet. Det blev rätt blött, och på vägen mot något boende långt inne i skogen lyckades han köra rakt ut på en åker och smälla in i en rejäl sten.

Lite senare på natten fick jag agera spanare när han skulle smyga iväg med bilen från boendet (där alla låg sov) till en bilverkstad i Märsta. Jag stod och höll utkik och kunde inte låta bli att fnissa när han försökte smyga därifrån med bilens framända släpandes i gruset. Diskret var nog det sista man kan kalla det.

Men på något märkligt sätt tog han sig hela vägen fram och vi skyllde allting på ett vildsvin.
Citera
Igår, 07:28
Medlem
Skyggedanss avatar
Kör bil så länge jag inte druckit mer än fyra starköl på ett par timmar. Efter det får någon annan helst köra. Det är mer eller mindre lagligt där jag bor och ingen tycks bry sig så länge du kan prata normalt och gå rakt. Har kört bil hög på weed massa gånger också. Space Cruising som amerikanarna kallar det. Är tyvärr för gammal för sånt nu.

Körde riktigt full hem på midsommar en gång ute på vischan i Dalarna. Fem på morgonen. Dimman låg tät. Solen fortfarande uppe. Det var magiskt. Men eftersom det var i Sverige så nojade jag ur när jag tvingades köra förbi ett ställe där jag vet att polisen brukar stå för kontroll. Tänkte att nu står de väl där och plockar de som kör hemma fulla på midsommar. Men nej det gjorde de inte. När jag kört förbi och in i skogen kändes det så jävla härligt. Inte en bil mötte jag och kunde liksom köra lite rally hem på landsvägen.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
olasvenssons avatar
Jag körde moppe (den lågsamma sorten) full och blev av med körkortet i ett år.
Citera
Igår, 09:18
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Känner några som brukar köra narkotikapåverkade. Hasch kokain. Enligt utsago kör dom bättre då och följer allt mer noggrant pga ej vill dra till sig uppmärksamhet.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Ännu ett bevis på att flashback måste se till att åldersgränsen hålls. Det funkar inte att låta tolvåringar få bli medlemmar nivån blir så låg. Jag tyckte också att det var coolt att vara full när jag var tolv år. Men körde aldrig när jag var full. Cyklade i och för sig någon gång när jag var full till och med utan cykelhjälm 😱😱, visst är det lite coolt ändå ts, eller? Hände till och med att jag spelade full men det slutade jag med när jag var typ sexton år. Önskar att jag var lik cool som ts å kunde fantisera om att jag kör full. Nu har ts inte körkort men fantisera kan ts göra ändå
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Joakwims avatar
Är lite som de där trådarna där folk skryter om hur mycket pengar de tjänar. Här skryter man on hur bra det går att köra rattfull.

Man hör inget från de som dör varje år och inte heller nåt från dem som vållar. Är inte så jävla roligt.

Det är svårt att på ett tydligare sätt säga att man är helt jävla dum i huvudet, utan att säga att man är helt jävla dum i huvudet.
Citera
Igår, 11:40
Medlem
Niggwards avatar
Måste vara mycket spännande att innan varje fylla veta att man kanske vaknar upp i en cell med flera år potentiellt sittandes och ett liv släkt.

Drickare i trafiken ska helt bort.
Citera
Igår, 12:28
Medlem
Twitterturkens avatar
Svennar är så ängsliga, dom vågar inte ens gå mot rött, kör på du kungen!
Citera
Igår, 13:45
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag körde moppe (den lågsamma sorten) full och blev av med körkortet i ett år.

Lika oskyldigt som att köra båt på storfyllan på en sjö. Helt otroligt att det är straffbart.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
surfacings avatar
Landsbygd, glesbygd eller grusväg i skogen etc? Visst. Då förstår man inte lika tydligt hur dålig koll man egentligen har. Hjärnan slappnar av mer eftersom där tänker den att man inte kommer torska med lika stor sannolikhet. Dessutom har man ej har några referenspunkter på samma sätt som i tjock stadstrafik med högre puls och andra diverse inslag att ta hänsyn åt. Det finns svängrum att svaja omkring samt göra lite fel, utan omedelbara konsekvenser.

Men mitt i smeten? Då märks det. Fullt med annan trafik, mopeder, bussar, fotgängare, trafikljus, övergångsställen, fan och hans moster. Reaktionen på hastighet och avståndsbedömning blir direkt mycket tydligare. Själva fördröjningen i korrelationen mellan hjärnan och kroppen. Blir man ej nojig där så tänker jag att man antingen är korkad eller bara jävligt full. Alternativt är man redan så van vid den livsstilen att man skiter i vilket.

Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Känner några som brukar köra narkotikapåverkade. Hasch kokain. Enligt utsago kör dom bättre då och följer allt mer noggrant pga ej vill dra till sig uppmärksamhet.

Du bygger upp en tolerans som fungerar på ett annat sätt än med alkohol. Ex folk som röker gräs ofta så observerar ju inte ens andra människor att de öht är bäng vid första anblick. Fast rök din första joint och sätt dig bakom ratten? Det blir en utmanande resa. Visserligen skulle man kunna påpeka respektive med alkohol också. Dock om du super flera gånger i veckan, så tänker jag att du kommer fortfarande vara relativt kass på att köra bil full, i förhållande. Lite dit jag vill komma.
Senast redigerad av surfacing Igår kl. 16:34.
Citera
Igår, 17:25
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Landsbygd, glesbygd eller grusväg i skogen etc? Visst. Då förstår man inte lika tydligt hur dålig koll man egentligen har. Hjärnan slappnar av mer eftersom där tänker den att man inte kommer torska med lika stor sannolikhet. Dessutom har man ej har några referenspunkter på samma sätt som i tjock stadstrafik med högre puls och andra diverse inslag att ta hänsyn åt. Det finns svängrum att svaja omkring samt göra lite fel, utan omedelbara konsekvenser.

Men mitt i smeten? Då märks det. Fullt med annan trafik, mopeder, bussar, fotgängare, trafikljus, övergångsställen, fan och hans moster. Reaktionen på hastighet och avståndsbedömning blir direkt mycket tydligare. Själva fördröjningen i korrelationen mellan hjärnan och kroppen. Blir man ej nojig där så tänker jag att man antingen är korkad eller bara jävligt full. Alternativt är man redan så van vid den livsstilen att man skiter i vilket.

Du bygger upp en tolerans som fungerar på ett annat sätt än med alkohol. Ex folk som röker gräs ofta så observerar ju inte ens andra människor att de öht är bäng vid första anblick. Fast rök din första joint och sätt dig bakom ratten? Det blir en utmanande resa. Visserligen skulle man kunna påpeka respektive med alkohol också. Dock om du super flera gånger i veckan, så tänker jag att du kommer fortfarande vara relativt kass på att köra bil full, i förhållande. Lite dit jag vill komma.

Jag har aldrig kört bil syftade på två vänner. Dock har dom aldrig kört efter druckit.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Dilkingtons avatar
Jag kan ändå förstå lowlifes som väljer att chansa. De har ingenting att förlora och inga vänner/familj. Inget jobb att förlora
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in