Igår, 00:11
Medlem
Latinlektorns avatar
Det är ju väldigt tabu det här med att köra bil och mc när man är påverkad. Men nu är det så att många av oss gör det i alla fall, rebeller som vi är, så jag tänkte att varför inte diskutera det? Här på flashback bryr sig ingen och vi är alla anonyma.

Skriv gärna när, var, hur. så vi andra får lite roligt att läsa. -Men skriv för fan inget som riskerar att outa dig personligen.

Jag börjar:
Måndag kväll. Nästan slut på bira. Glasbanken stänger åtta och det kändes för jävla jobbigt att gå i 20 minuter. Tänkte först gå men sen vafan, har dessutom ny bil så det gör ju inget om jag ”tvingas” köra lite? 😀

Fint väder. Blev en mysig åktur. Inga poliser så långt ögat når. Körde som en gud.

Ser fram emot att läsa om era fyllstyrningar.
Citera
Igår, 00:43
Medlem
Befann mig i Narvik med två personer som tagit narkotika plus druckit rediga mängder öl. Själv hade jag nog druckit en tio öl under hela dagen. Jag blev den som körde bilen hela vägen tillbaka till Kiruna. Det var någon gång i augusti och det hade hunnit bli mörkt, mötte inte en enda bil på vägen.
Citera
Igår, 00:50
Medlem
Jag tycker det är läskigt att köra nykter. Vågar inte åka fort då.
Citera
Igår, 00:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latinlektorn
Det är ju väldigt tabu det här med att köra bil och mc när man är påverkad. Men nu är det så att många av oss gör det i alla fall, rebeller som vi är, så jag tänkte att varför inte diskutera det? Här på flashback bryr sig ingen och vi är alla anonyma.

Skriv gärna när, var, hur. så vi andra får lite roligt att läsa. -Men skriv för fan inget som riskerar att outa dig personligen.

Jag börjar:
Måndag kväll. Nästan slut på bira. Glasbanken stänger åtta och det kändes för jävla jobbigt att gå i 20 minuter. Tänkte först gå men sen vafan, har dessutom ny bil så det gör ju inget om jag ”tvingas” köra lite? 😀

Fint väder. Blev en mysig åktur. Inga poliser så långt ögat når. Körde som en gud.

Ser fram emot att läsa om era fyllstyrningar.

Men vad var det egentligen som dunkade till i huven i den där kurvan där belysningen inte var helt tipptopp?...
Citera
Igår, 00:57
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Men vad var det egentligen som dunkade till i huven i den där kurvan där belysningen inte var helt tipptopp?...

Det är aldrig mörkt om man kör på lyset
Citera
Igår, 01:03
Medlem
Latinlektorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Befann mig i Narvik med två personer som tagit narkotika plus druckit rediga mängder öl. Själv hade jag nog druckit en tio öl under hela dagen. Jag blev den som körde bilen hela vägen tillbaka till Kiruna. Det var någon gång i augusti och det hade hunnit bli mörkt, mötte inte en enda bil på vägen.
Det är ju det som är grejen. Det är ytterst sällan man möter länsman ute på vägarna. Man tror att man ska göra det men i verkligheten så ser man polisen ytterst sällan.

Normalt sätt så kör jag inte om jag är kalasfull, även om det har hänt.

Men minns en gång när jag blev så satans sugen på mc.donalds mitt i natten och jag hade krökat hårt. Bodde i oxelösund på den tiden (en liten kuststad i sörmland). Så jag körde motorvägen in till nyköping som ligger nån mil bort. Helvete vad det gick vingligt. Men jag kom fram utan några problem.

Dock när jag var framme vid donken och det var dags att krypköra genom deras jävla pelare och tunnlar och bågar som de har, så gned jag bilen lite mot en högtalarstolpe. Fick en kink på vänster framskärm, det var lite surt då jag hade en rätt ny bil med ny foliering. Men men, jag fick mitt käk och kunde åka hem och frossa.

Lätt värt femtusen spänn, eller vad det nu kan ha kostat. Ha ha.

(En lackfirma fixade det så det inte syndes senare)
Citera
Igår, 01:10
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag tycker det är oansvarigt att köra onykter. Det är ok att äventyra sitt eget liv, men inte att äventyra andras liv, vilket man gör om man kör bil/MC onykter.

Tråkigt svar kanske, men det tål att upprepas.

Man kan göra andra "galna" grejer på fyllan, som att utöva sport. Vi brukar samlas ett gäng på sommaren och spela beachvolleyboll rejält förfriskade, rekommenderas! Men ta cykeln dit och hem.
Citera
Igår, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag tycker det är oansvarigt att köra onykter. Det är ok att äventyra sitt eget liv, men inte att äventyra andras liv, vilket man gör om man kör bil/MC onykter.
Jag slutade att köra på fyllan för cirka tio år sedan. Jag bara tänkte att någon dag så kommer det att smälla i och med att jag super allt hårdare med åren och jag är inte lika resistent mot det längre.
Citera
Igår, 01:36
Medlem
rusmags avatar
Det är inte att rekomendera..

Nåväl, även jag har kört på fyllan dock.

Skulle flytta min bil från en tidsbegränsad parkering till en med längre tidsperiod.. Körde då typ 200 meter. Men var räserfull. Gör helst inte om det igen faktiskt.

Inget hände som tur var..
Citera
Igår, 01:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Jag slutade att köra på fyllan för cirka tio år sedan. Jag bara tänkte att någon dag så kommer det att smälla i och med att jag super allt hårdare med åren och jag är inte lika resistent mot det längre.

Bra gjort! De flesta slutar nog att köra på fyllan EFTER det har hänt något otrevligt.

Att du hade mognaden att en dag sluta köra på fyllan trots vanan att göra det är ganska starkt.

De flesta klarar nog inte av det, därför är det bäst att aldrig börja köra på fyllan, då sitter det i ryggmärgen att låta bilen stå. Har man väl kört onykter en gång, är den spärren borta och då är det lätt att man tar sig friheten igen. Och som du säger, en vacker dag händer det något otrevligt..
Senast redigerad av TupolevTu-144 Igår kl. 01:56.
Citera
Igår, 01:53
Medlem
526s avatar
Det borde vara alkotest med DNA mätare vid start på alla bilar.
Citera
Igår, 02:29
Medlem
Latinlektorns avatar
En särdeles spännande färd jag minns var när jag blev så in i bomben sugen på öl en fredag och körde en massa mil i en minibuss från Korpilombolo till Pajala under vintern.

För er som aldrig varit i nordligaste sverige på vintern kan jag säga att det är vääldigt mycket snö och det är konstant mörkt, och det är renar som springer över vägen titt som tätt.

Men det gick alldeles utmärkt. När man har kört på fyllan så länge så lär man sig att köra så att säga. Man vet begränsningarna. Det är därför jag brukar säga att kroniska fyllon de kör ofta lugnare och säkrare än normala stressade människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in