2026-07-10, 01:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Så jävla svårt är det inte att följa lagarna, visst lite fortkörning, ekobrott kan hända.
Men att börja sno saker, våldsbrott osv, jävla undermänniskor!
Maximalt straff, minska kostnaden per fånge till minimum.
De kan gott betala själva för maten de käkar i fängelset, har de inte råd så får de arbeta.
Arbetar de inte så tough luck, ingen mat för dig.
Skicka fångarna utomlands är också ett bra alternativ.
Jo visst men varför är det värre att sno en chokladkaka än att köra för fort? Det senare riskerar livet av andra. Det förra kandar om 20 spänn. Hur e det värre?
Citera
2026-07-10, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Är du muslim om inte och det är så att du är en kognitivt utmanad svärjis så tycker i svärjisar och mussarns förvånansvärt lika.

Hugg handen av tjuvar enligt sharia,ni svärjisar och mussarna ni avskyr kanske har mer gemensamt än ni tror.

Definitivt ingen muslim, fucking hate them, att hugga handen av någon var mer som en metafor. Vi måste ha straff som gör att folk håller sig från att göra brott. Ja att stjäla en snickers ska inte ge fängelse, men ett straff skall det ge!
Citera
2026-07-10, 07:03
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Definitivt ingen muslim, fucking hate them, att hugga handen av någon var mer som en metafor. Vi måste ha straff som gör att folk håller sig från att göra brott. Ja att stjäla en snickers ska inte ge fängelse, men ett straff skall det ge!
Här har vi en Svärjis som nu säger precis det jag säger att Svärjisar sagt i åratal men som Svärjisar här i tråden säger emot mig i att dom har sagt.

Hårda straff skall avskräcka ifrån brott,detta är ett evigt återkommande mantra ifrån Svärjisar även om vi sett bevis på att det inte fungerar

Angående att själa en snickers så finns det redan ett straff för det idag, att stjäla varor för under 1500 räknas som ringa stöld och ger dagsböter eller pengaböter och som högst fängelse i 6 månader och en prick i protokollet i 5 år.
Senast redigerad av Adolf.Shitler 2026-07-10 kl. 07:40.
Citera
2026-07-10, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Men nu säger du mot dig själv. 2 procent av alla brott drabbar hederliga påstår du. Har du ändrat ståndpunkt?

Nej då de händer att vanliga människor råkar ut för brott men det är såpass sällsynt att det inte är ett samhällsproblem
Citera
2026-07-10, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Klart som fan det är. 4 år är lindrigt för idioter som tar sig friheten att ta andras grejer.

Nej självklart är det inte det men du har en vidrig människosyn där folk ska torteras för bagateller medan jag har en human människosyn
Citera
2026-07-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Mhm, så jag hade rätt med andra ord. Det är av rent självintresse du motsätter dig avskaffandet för du själv anser inte dig kriminell trots att du begår kriminella handlingar...

Du sponsrar människor som torterar, rånar, våldtar, utpressar och mördar men du känner att du har rätten att anklaga andra för att ha vidrig människosyn, höjden av ironi.

Avskaffandet av straffrabatten är en bra sak, människor som begår brott borde sitta inne avsevärt längre än de gör idag. Huruvida du tycker knark borde vara lagligt eller inte hör inte hit, du borde förstå att det inte är ditt hobbyrökande folk stör sig på eller menar när de säger att rabatten borde avskaffas.
.det är statens fel som har förbjudit det istället för att använda hjärncellerna och legalisera jag röker så mycket jag vill jag bryr mig inte då det är ett bötesbrott i övrigt sköter jag mig och jobbar det är du som är äcklig som inte tycker en arbetande och skötsam människa ska få välja berusningsmedel själv bara för staten tagit de efterblivna beslutet att förbjuda det
Citera
2026-07-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Hårdare straff funkar alltid.

Bara se till historien!

Nej det har aldrig funkat ditt fucktard all fakta talar emot dig
Citera
2026-07-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Klart som fan det är. 4 år är lindrigt för idioter som tar sig friheten att ta andras grejer.
Ja har man en vidrig människosyn och tycker folk ska torteras för bagateller så visst, ni kan dock drömma vidare att det kommer bli så för sossarna kommer tack och lov ta makten och då kommer vi få en human kriminalpolitik igen
Citera
2026-07-10, 07:37
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej då de händer att vanliga människor råkar ut för brott men det är såpass sällsynt att det inte är ett samhällsproblem

Ja man kan ju undra hur många som förespråkar grova straff som själva blivit utsatta för den skenande brottslighet som dom påstar finns överallt i Sverige.

Hur många här har personligen blivit förnedringsrånade,misshandlade eller gängvåldtagna av förortskriminella invandrare.

I dom allra flesta fall där någon blir utsatt för grov kriminalitet och våldsbrott är det för att den person rör sig i dom miljöerna och har samröre med kriminella.

Jag är etnisk svensk född i Sverige och har bott här i över 40 års tid, jag har aldrig blivit förnedringsrånad, gängvåldtagen eller gruppmisshandlad och inte heller någon av mina släktingar eller vänner har blivit det.

Jag har på dom år jag levt fått en cykel stulen och att nån bröt sig in i ett lägenhetsförråd och snodde en resväska med brända DvD-filmer och det är det värsta som hänt mig på över 40 års tid av att ha bott i Sverige.
Citera
2026-07-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Ja man kan ju undra hur många som förespråkar grova straff som själva blivit utsatta för den skenande brottslighet som dom påstar finns överallt i Sverige.

Hur många här har personligen blivit förnedringsrånade,misshandlade eller gängvåldtagna av förortskriminella invandrare.

I dom allra flesta fall där någon blir utsatt för grov kriminalitet och våldsbrott är det för att den person rör sig i dom miljöerna och har samröre med kriminella.

Jag är etnisk svensk född i Sverige och har bott här i över 40 års tid, jag har aldrig blivit förnedringsrånad, gängvåldtagen eller gruppmisshandlad och inte heller någon av mina släktingar eller vänner har blivit det.

Jag har på dom år jag levt fått en cykel stulen och att nån bröt sig in i ett lägenhetsförråd och snodde en resväska med brända DvD-filmer och det är det värsta som hänt mig på över 40 års tid av att ha bott i Sverige.

Precis det är de jag menar och som är min poäng kriminaliteten är inget problem för laglydiga medborgare det är kriminella som ger sig på varandra och det finns ingen anledning att ha drakoniska straff för det då den som gett sig in i leken får leken tåla
Citera
2026-07-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarkia
Stjäl någon min cykel ska han sitta fängslad i fyra år.
Under tiden, som rehabilitering, ska han laga punkteringar och fixa det som behövs på mina och andras cyklar. Gratis!

Japp folk ska torteras och kosta åtskilliga miljoner enbart för att tillfredsställa ett sjukt och perverst hämndbegär hos dig
Citera
2026-07-10, 07:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är ingen myt finns gott om småtjuvar som inte begår några allvarliga brott de lär dock bli farligare när de varit inlåsta långa perioder för bagateller så en efterbliven lag skapad av folk som inte klarar av att tänka längre än näsan räcker
De domar jag läst säger generellt "jo". Även de "småkriminella" jag har växt upp med eller råkat bli bekant med som äldre drog inte en gräns vid att kränga suspekta TV-grejer eller sluta slå sina flickvänner efter det första bråket i hemmet.

De du pratar om är ytterst få - artisten Toni Holgersson var cykeltjuv när han pundade som värst. Han höll sig till sådana småbrott vad jag vet. Antar att det är den typen av brottsling du menar.

Min erfarenhet är att straff inte avskräcker brottslingar av kategori ett. Oavsett hur straffen är uppbyggda för det finns inga som är så optimistiska som kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in