2026-07-05, 19:46
Medlem
Har du någonsin ångrat att du slutade träffa en dejt ? Har du tänkt på personen efteråt fast du valde att avsluta kontakten ? Tänker mycket på en kille jag träffade i maj vi skrev dagligen från slutet sv mars till början av juni och träffades 1 gång i maj och då kändes det bra från båda sidor han sa iaf att i efterhand att det kändes bra i stunden. Jag upplevde att vi var ganska lika som personer och att vi hade stark attraktion och vi hade bra sex enligt mig och han verkade också njuta av sexet. Men 2 veckor efter träffen säger han plötsligt "du är fin och det var jättetrevligt men vi klickar inte. Jag har känt mig jagad av dig ända sen vi träffades" det blev ett missförstånd på sluter jag kände mig stressad av att han gav mig mixade signaler och var otydlig och då kände han sig jagad och drog sig undan. Det var aldrig min mening att jaga honom jag behöver dock tydlighet pga min asperger för att må bra. Hur stor chans är det att han hör av sig igen ? Har du hört av dig igen till dejt/flört trots bråk och "vi klickar inte" och hur lång tid tog det innan du hörde av dig igen isåfall efter ett bråk ?
Citera
2026-07-05, 19:51
Medlem
Mailmanss avatar
Försök tänka i ombytta roller.
Du dejtar någon som du inte känner att du klickar med, hur hade du velat att den personen gjorde efter du sagt hej då?
Citera
2026-07-05, 20:02
Medlem
Onanikrems avatar
Aldrig ångrat men visst har jag tänkt på en del ex.
Citera
2026-07-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Försök tänka i ombytta roller.
Du dejtar någon som du inte känner att du klickar med, hur hade du velat att den personen gjorde efter du sagt hej då?

Jag hade sagt efter nån dag att "jag känner tyvärr inte samma sak som han och hade önskat han lycka till med dejtandet hoppas du hittar den rätta. Kram" jag hade inte fortsatt svara om jag inte var intresserad längre om personen fortfarande inte förstår hade jag väl blockat.
Citera
2026-07-05, 20:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrypie100
Jag hade sagt efter nån dag att "jag känner tyvärr inte samma sak som han och hade önskat han lycka till med dejtandet hoppas du hittar den rätta. Kram" jag hade inte fortsatt svara om jag inte var intresserad längre om personen fortfarande inte förstår hade jag väl blockat.

Nu hänger jag inte med, svarar han dig fortfarande eller inte? För det låter inte som det i TS?!
Citera
2026-07-05, 20:14
Medlem
Jag avslutade en kontakt fastän jag inte ville för att skydda personen. Istället för att ordna så vi sågs och kunde snacka så var det säkrare för båda om jag bad personen att aldrig någonsin kontakta mig igen och om denna gör det så blir det polisanmälan. Jag fick alltid vara kryptiskt i kommunikationen eftersom min telefon var övervakad på den tiden pga en kollega som ständigt var på telefonen ifall jag lämnat den på mitt skrivbord på kontoret. Jag är inte så teknisk och hade jag varit det hade jag tagit reda på vad kollagen gjort med telefonen. Blev av med mina sociala medier i samma veva. Jag ”ägde” tydligen inte dom längre då.

Kan tilläggas att jag faktiskt tror att personen träffade någon annan ändå så. Så det var väl inte menat att bli något helt enkelt.

Tillägg 2, varje gång jag och den här personen skrev något till varandra så dök det upp på andra plattformar ex Tinder-matchningar eller Snapchat. Jag tog avstånd från människan för det rimliga är såklart att misstänka att det är personen man träffar som beter sig märkligt och försöker psyka en. Min magkänsla sa dock något annat men testade ändå att ta avstånd och se vad som hände.
Upptäckte då istället att andra saker jag skrev i telefonen på ”notes” och i webbsökaren dök upp i konversationerna med tinder-matchningar, Snapchat eller när jag fick ha kvar Instagram och Facebook.
När jag återtog kontakten med personen så började allt om igen. Det vi skrev (minsta lilla) tog andra tinder-matchningar och Snapchat konton upp. Det gjorde att jag blev mer och mer kryptisk gällande att skicka sms till vänner (hände samma sak), hur jag pratade med folk på nätet, vad jag skrev i mina anteckningar osv. Till slut fanns bara Flashback kvar. Det var också det som min kollega ständigt uppmuntrade mig till att kolla. Verkligen tjatade om det. Och jag hade ju till slut inga sociala medier kvar så då hade jag bara flashen kvar. En människa krympte min värld och förminskade min verklighet. Allt genom social engineering, hackning och att gå in i min mobil under arbetstid.
När jag konfronterade kollegan blev kollegan upprörd och svarade ”OCH VARFÖR HAR DU INTE KODLÅS PÅ DIN MOBIL FÖR DÅ?!?!”. Jag blev helt ställd.
Senast redigerad av hidden-nick 2026-07-05 kl. 20:46.
Citera
2026-07-05, 20:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Har du någonsin ångrat att du slutade träffa en dejt ? Har du tänkt på personen efteråt fast du valde att avsluta kontakten ? Tänker mycket på en kille jag träffade i maj vi skrev dagligen från slutet sv mars till början av juni och träffades 1 gång i maj och då kändes det bra från båda sidor han sa iaf att i efterhand att det kändes bra i stunden. Jag upplevde att vi var ganska lika som personer och att vi hade stark attraktion och vi hade bra sex enligt mig och han verkade också njuta av sexet. Men 2 veckor efter träffen säger han plötsligt "du är fin och det var jättetrevligt men vi klickar inte. Jag har känt mig jagad av dig ända sen vi träffades" det blev ett missförstånd på sluter jag kände mig stressad av att han gav mig mixade signaler och var otydlig och då kände han sig jagad och drog sig undan. Det var aldrig min mening att jaga honom jag behöver dock tydlighet pga min asperger för att må bra. Hur stor chans är det att han hör av sig igen ? Har du hört av dig igen till dejt/flört trots bråk och "vi klickar inte" och hur lång tid tog det innan du hörde av dig igen isåfall efter ett bråk ?
Du beter dig som en stalker. Snälla, lämna personen ifred. Han har ju sagt till dig att han inte trivs med dig, det finns inget du kan göra. Det handlar inte om att du ”råkat” göra fel, det handlar om att han inte vill vara med dig för att du är du. Fattar du?

Som svar på din rubrik: Nej.
Jag har faktiskt aldrig ångrat ett skit i mitt liv. Min självtillit är så hög att jag alltid tar rätt beslut.
Citera
2026-07-05, 20:42
Medlem
Så kan det gå när man knullar på första dejten.
Testa o inte sära på benen direkt så kanske förutsättningarna blir lite bättre nästa gång.

Nej!
Jag säger upp kontakten av en anledning.
Citera
2026-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nu hänger jag inte med, svarar han dig fortfarande eller inte? För det låter inte som det i TS?!

Nej vi har ingen kontakt jusr nu
Citera
2026-07-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du beter dig som en stalker. Snälla, lämna personen ifred. Han har ju sagt till dig att han inte trivs med dig, det finns inget du kan göra. Det handlar inte om att du ”råkat” göra fel, det handlar om att han inte vill vara med dig för att du är du. Fattar du?

Som svar på din rubrik: Nej.
Jag har faktiskt aldrig ångrat ett skit i mitt liv. Min självtillit är så hög att jag alltid tar rätt beslut.

Jag har inte stalkat honom
Citera
2026-07-05, 21:22
Medlem
Du sa ju inte upp kontakten utan det var han som gjorde det.
Citera
2026-07-05, 21:22
Medlem
Citat:
Jag har inte stalkat honom

Han tycker nog det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera