Anslut heter den.
När jag köpte den så var priset 2500. Det var dock inte i år jag köpte så vet ej vad de ligger på nu.
För mig fungerar den bra. Jag är nöjd. Den har tre modes du kan ställa in den på. Dry(luftfuktighet), Fan(fläkt) och cool(temp).
Du kan välja low eller high level på kraften.
När du har den på cool så ät lägsta temp du kan ställa in den på 16 grader. Då sprutar den ut luft av den tempen.
Eftersom luften i bostaden innehåller vatten så bildar ac vatten. Så du måste koppla på en slang som tillkommer i köpet, och lägga den i en gryta eller hink. Vissa dagar bildas knappt nått vatten medans det vissa andra kan fyllas på väldigt fort i behållaren.
För att man ska optimera effekten så ska man köpa till ett förtätnings kit som hindrar luften från utsidan att ta sig in i bostaden, via fönstret. Det är väldigt billigt.
Sen är det ju så att det får ses som ett komplement med portabel ac. Viktigt att ex täcka fönster med persienner eller gardiner. Jag har ju utöver ac också klassisk fläkt.
En annan sak är också att det beror på hur stort du bor. Bort du väldigt stort så blir ju inte effekten lika stor. Då kanske du ska köpa 2 stycken. Eller någon modell som luftar större ytor.
Du ska inte förvänta dig värsta magin och att den fungerar lika bra som en riktig/fast ac för 30 000 kr. Men den är ett komplement som räddar en de varmaste och varma dagarna. Jag är väldigt, väldigt nöjd.
Jag bor i hyresrätt. Ska även flytta om några månader så för mig finns ingen anledning/möjlighet att installera en fast. Vi bor i Sverige. Sommaren är kort. Och då funkar den prima. Jag bori Göteborg. Häromveckan hade vi 32 grader. Den räddade mig fullständigt. Jag kunde sova väldigt bra. Den fick vara igång hela natten, men på low.
Kan tillägga att jag inte orkat montera på förtätningen på fönstret, men den har funkat bra ändå
Jag är väldigt nöjd. Ångar mig inte.