2026-08-24, 10:32
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Parisian99 2026-08-24 kl. 10:43.
Citera
2026-08-25, 12:32
Medlem
Någon som vet vilket datum senaste omhäktningen var till? Och om det har passerat, är det förlängt eller har åtal lämnats in?
Citera
2026-08-25, 21:03
Medlem
Teor åtql ska väckas senast 27/8
Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm
Någon som vet vilket datum senaste omhäktningen var till? Och om det har passerat, är det förlängt eller har åtal lämnats in?
Citera
2026-08-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm

Han blev omhäktad i måndags. Vet inte riktigt hur länge
Citera
2026-08-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Han som är misstänkt? Han har fru och tre egna, hemmaboende barn, två myndiga och ett omyndigt. Därav kan man inte se något om någon ev skilsmässa heller. Det tar ett halvår då. Säkert extra svårt att genomföra när det kommer till låsta konton, beslagtagna saker som nödvändigtvis inte är hans etc.
Vad jag vet har Nova anmält alla hem hon varit i så det är väl något som inte stämmer. Men i och med omhäkning med fulla restriktioner och MW00s berättelse tror jag såklart på offret. Av hävd om inget annat.

Dom har bara ett eget barn. Dom 2 myndiga är adopterade. Dom är mammans systers barn. Adopterades typ 2018/2019. Men har vuxit upp där. Jag har haft bra kontakt med tjejen och hon har inte varit utsatt och tror hon hade sagt om de va nått efter alla omständigheter. Tack för du tror på oss. Det kommer en granskning om mitt fall om några veckor. Nova va en väldigt fin människa. Hon hade ont men ändå hjärtat på rätt ställe. Denna världen förtjänade inte henne och ja tror hon har det bättre!!
Citera
2026-08-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Har aldrig nämt att han var the father of the year, men man måste ju för tusan se helheten, eller hur?

Så, om denna unga person valde att även utnyttja honom för att få pengar, knark osv så har ju även hon ett ansvar i denna historia, även om du bara ser ett offer.
Om personen, ist för att köpa knark hade pallrat sig till polisen eller någon kvällstidning så hade inte Nova ens träffat aset till fosterfar.

Men nu gjorde hon inte det och det är en faktor i hur berättelsen så tragiskt slutade.

Idiot.

Jag vet ja har ett ansvar. Och ja har sånna skuldkänslor för jag kunde stoppat detta. Ja vet de men samtidigt va ja bara en missbrukare & allt ja ville ha va droger. De va efter jag kom ur det jag insåg hur sjukt allt va
Citera
2026-08-27, 11:03
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mw00
Jag vet ja har ett ansvar. Och ja har sånna skuldkänslor för jag kunde stoppat detta. Ja vet de men samtidigt va ja bara en missbrukare & allt ja ville ha va droger. De va efter jag kom ur det jag insåg hur sjukt allt va

Jag tycker du ska sluta döma dig själv för hårt. Du kunde ha förändrat något, men troligtvis inte! Det var mycket i din situation som tog bort ditt ansvar för vad som senare hände Nova. Du var ganska ung själv, och du var beroende av droger. Jag har haft en drogmissbrukare ganska nära mig och jag vet att han är ursäktad för att han inte tänker på andra, utan bara på sin egen situation och var nästa rus kommer ifrån.

Försök att föreställa dig att du hade försökt anmäla fosterpappan i fråga. Hur tror du att socialtjänsten och polisen skulle ha tagit emot det? En väldigt ung person med ett missbruk som lätt kunde ha varit arg på en oskyldig fosterpappa. Du hade inga ljudinspelningar, eller hur?
Jag kan tänka mig att myndigheterna skulle ha sett det som att du utpressade honom under lång tid, hotade honom att avslöja "något" du hade hittat på och som han hade betalat, helt enkelt för att han var rädd för att förlora fosterhemssystemet trots att han inte hade betett sig olämpligt mot dig eller andra fosterbarn. Jag tror inte att någon skulle ha trott dig. Han hade alla plus på sin sida - fru, barn, erfarenhet (även som fosterfar).

Man visste inte att ett fosterbarn som Nova skulle komma senare. Hennes liv verkar ha varit fruktansvärt olyckligt, redan innan hon hamnade i hans klor, och det ledde till att hon inte orkade mer (jag vill verkligen ge er båda en god kram och säga att ni duger och att livet också kan vara bra ibland). Så sluta ha dåligt samvete!

(Google Translate har hjälpt med översättningen från danska - jag hoppas att det låter någorlunda förståeligt.)
Citera
2026-08-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Jag tycker du ska sluta döma dig själv för hårt. Du kunde ha förändrat något, men troligtvis inte! Det var mycket i din situation som tog bort ditt ansvar för vad som senare hände Nova. Du var ganska ung själv, och du var beroende av droger. Jag har haft en drogmissbrukare ganska nära mig och jag vet att han är ursäktad för att han inte tänker på andra, utan bara på sin egen situation och var nästa rus kommer ifrån.

Försök att föreställa dig att du hade försökt anmäla fosterpappan i fråga. Hur tror du att socialtjänsten och polisen skulle ha tagit emot det? En väldigt ung person med ett missbruk som lätt kunde ha varit arg på en oskyldig fosterpappa. Du hade inga ljudinspelningar, eller hur?
Jag kan tänka mig att myndigheterna skulle ha sett det som att du utpressade honom under lång tid, hotade honom att avslöja "något" du hade hittat på och som han hade betalat, helt enkelt för att han var rädd för att förlora fosterhemssystemet trots att han inte hade betett sig olämpligt mot dig eller andra fosterbarn. Jag tror inte att någon skulle ha trott dig. Han hade alla plus på sin sida - fru, barn, erfarenhet (även som fosterfar).

Man visste inte att ett fosterbarn som Nova skulle komma senare. Hennes liv verkar ha varit fruktansvärt olyckligt, redan innan hon hamnade i hans klor, och det ledde till att hon inte orkade mer (jag vill verkligen ge er båda en god kram och säga att ni duger och att livet också kan vara bra ibland). Så sluta ha dåligt samvete!

(Google Translate har hjälpt med översättningen från danska - jag hoppas att det låter någorlunda förståeligt.)

Jag hade och har bevis på mycket från honom. Ja har video på när han smygfotar mig lättklädd i soffan & jag fick han senare att skicka bilden till mig & han hade massa olika ursäkter till varför han tog dom korten. Han ville minnas en bra stund(vilket de inte va för vi hade kommit hem från psyket precis) han ursäktade sig också med att det va okej att ta foton på mig för ja ligger i hans hus i hans soffa. Jag har inga bevis på att han smygfotar mig i duschen. Men har bevis på att han skriver att ja är de bästa som nånsin hänt honom. Och alla swishar han gjort. Ja visade allt för Soc & ja blev förflyttad när ja kom med bevis. Fick även ett bankkort jag fick & även visade för min handläggare. Han höll mig kvar med pengar till droger. Och frågade flera gånger om ja ville ligga med han för pengar. Jag har inte bevis på allt han gjort. Men har bevis på mycket & har även varit på förhör hos polisen. Han är omhäktad till 21 sep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in