2026-08-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordligKrigare
Jag står för ett dubbelt system där slavar ej ska ha rätt från våldtäkt men fria medborgare ska ha det. Det blev fel där då hon anses av mig som fri medborgare.

What?! Skaffa utbildning och jobb!
Citera
2026-08-05, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2026
Vidrigt! Har han egen familj?

Han som är misstänkt? Han har fru och tre egna, hemmaboende barn, två myndiga och ett omyndigt. Därav kan man inte se något om någon ev skilsmässa heller. Det tar ett halvår då. Säkert extra svårt att genomföra när det kommer till låsta konton, beslagtagna saker som nödvändigtvis inte är hans etc.
Vad jag vet har Nova anmält alla hem hon varit i så det är väl något som inte stämmer. Men i och med omhäkning med fulla restriktioner och MW00s berättelse tror jag såklart på offret. Av hävd om inget annat.
Citera
2026-08-05, 09:56
Medlem
Tack! Märkligt också att han va säkerhetschef.
När kommer fup?
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Han som är misstänkt? Han har fru och tre egna, hemmaboende barn, två myndiga och ett omyndigt. Därav kan man inte se något om någon ev skilsmässa heller. Det tar ett halvår då. Säkert extra svårt att genomföra när det kommer till låsta konton, beslagtagna saker som nödvändigtvis inte är hans etc.
Vad jag vet har Nova anmält alla hem hon varit i så det är väl något som inte stämmer. Men i och med omhäkning med fulla restriktioner och MW00s berättelse tror jag såklart på offret. Av hävd om inget annat.
Citera
2026-08-05, 12:39
Medlem
Citat:
Tack! Märkligt också att han va säkerhetschef.
När kommer fup?

När utredningen är klar, det som tar längst tid brukar vara det som ligger inom NFCs område.
Citera
2026-08-16, 20:03
Medlem
Något nytt om när rättegången är? Så nyfiken på fup!
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
När utredningen är klar, det som tar längst tid brukar vara det som ligger inom NFCs område.
Citera
2026-08-16, 21:24
Medlem
Flyer6s avatar
Så jävla vidrigt sorgligt för Nova. Och kvar sitter en hel drös idioter till tjänstemän på soc. Hoppas de får ett straff de förtjänar.
Citera
2026-08-16, 21:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Ja det finns så många idioter på soc. Socialen och skolvärlden, där finns det flest inkompetenta idiotier i förhållande till den makt de har ocn den skada de kan göra, respektive i förhållande till den nytta som de borde göra på sina befattningar men som inte blir gjord. Personer på samma inkompetensnivå skulle aldrig få motsvarande makt- och ansvarsposition i ett privat företag, eller OM de skulle få den så skulle de skiljas från den mycket snart.

...men inte på soc eller i skolan, där kan de fortsätta år efter år och decennium efter decennium, och lämna ett spår av döda eller fysiskt och psykiskt skadade barn, unga och ibland även vuxna i sitt kölvatten. Inget görs, inget händer.

Det värsta är just, att de enda människor som utsatta barn och tonåringar HAR att vända sig till, är just personal inom socialen och skolan! Om dessa då inte bryr sig så - ja. Då går det ju så här. Och fallen där någon faktiskt dör är ändå bara toppen på ett enormt isberg av elände.
Citera
2026-08-19, 22:12
Medlem
Är det åtal 27/8?
Citera
2026-08-19, 22:29
Medlem
Citat:
Något nytt om när rättegången är? Så nyfiken på fup!

Jag tror det kommer ta tid, det har inte prio 1 då offret tragiskt nog är avliden och mord, minderåriga häktade eller minderåriga offer osv kommer gå före hos NFC. Och dit är det köer.
Men vi lär se i media när det är dags eller om åtalstiden bara förlängs.
Citera
2026-08-23, 10:48
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/nova-larmade-om-overgrepp-kommunen-medger-brister

Kommunen medger flera allvarliga brister i hanteringen.
Citera
2026-08-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirWave21
Mw00: Han och hans familjehems kompis från Sundsvall är experter på bortförklaringar. Så det är först när det är försent som folk börjar förstå!

Vilka är det du pratar om här? Familjehemspappan och socialsekreteraren? Du behöver inte berätta om du inte vill men jag får känslan av att du vet en del om detta.
Citera
2026-08-23, 12:48
Medlem
Flyer6s avatar
Så vi har alltså hittills Nova, som inte orkade längre, där Sundsvalls Socialtjänst varit delaktig.

Sen har vi skolattacken i Fagersta, där socialtjänsten i Sundsvall varit delaktig i att placera killen hos den kriminella pappans bror.

Vad håller de på med i Sundsvall? Börjar ju likna socialtjänsten i Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in