2026-07-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm
Slog du larm om honom alltså? Berätta mer!

Jag bodde där mellan 2017-2019 & flyttade därifrån för han gjorde närmanden. Jag hade fyllt 18 då jag kunde hålla mig borta för jag va myndig. Men jag spelade också in han & visade både Soc & humana. Dom jobbar för Humana & deras dåvarande handläggare hette Lisa skutin. Och humana fick både bilder & chattar på saker han gjorde.
Så detta var hänt innan i samma familj & jag förstår in hur humana kunde placera en dyker k samma ålder jag var när jag anklagade honom. På Novas inspelning pratar han om en tjej. Den tjejen är jag & hade Humana gjort sitt jobb hade detta aldrig hänt. Tydligen raderas all info om placeringen när barnet flyttar. Vilket betyder att ingen ens visste vad han gjort. Sen 2019 har jag fått vad jag velat. Han köpte allt åt mig och i gentjänst fick han träffa mig & fötter. För han älskade fötter & jag utnyttjade han helt enkelt. När jag slutade kontakta han gick han direkt till Nova. Så helt ärligt jag tvivlar på att jag är den första också. Han är ett äckel. Allt jag tänkte på under perioden var droger & det visste han så han gav mig pengar så jag kunde va hög hela tiden. Han körde mig för att handla också. Jag har så mycket på han & lilla Nova. Att folk inte tror på henne krossar mitt hjärta. Hon tog livet av sig för ingen trodde henne & fortfarande efter hennes död påstår folk att ho ljuger. Ni vet ingenting. Novas och mitt band va obrytbart & ja saknar henne
Citera
2026-07-30, 16:31
Medlem
Mw00: Han och hans familjehems kompis från Sundsvall är experter på bortförklaringar. Så det är först när det är försent som folk börjar förstå!
Citera
2026-07-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mw00
Jag bodde där mellan 2017-2019 & flyttade därifrån för han gjorde närmanden. Jag hade fyllt 18 då jag kunde hålla mig borta för jag va myndig. Men jag spelade också in han & visade både Soc & humana. Dom jobbar för Humana & deras dåvarande handläggare hette Lisa skutin. Och humana fick både bilder & chattar på saker han gjorde.
Så detta var hänt innan i samma familj & jag förstår in hur humana kunde placera en dyker k samma ålder jag var när jag anklagade honom. På Novas inspelning pratar han om en tjej. Den tjejen är jag & hade Humana gjort sitt jobb hade detta aldrig hänt. Tydligen raderas all info om placeringen när barnet flyttar. Vilket betyder att ingen ens visste vad han gjort. Sen 2019 har jag fått vad jag velat. Han köpte allt åt mig och i gentjänst fick han träffa mig & fötter. För han älskade fötter & jag utnyttjade han helt enkelt. När jag slutade kontakta han gick han direkt till Nova. Så helt ärligt jag tvivlar på att jag är den första också. Han är ett äckel. Allt jag tänkte på under perioden var droger & det visste han så han gav mig pengar så jag kunde va hög hela tiden. Han körde mig för att handla också. Jag har så mycket på han & lilla Nova. Att folk inte tror på henne krossar mitt hjärta. Hon tog livet av sig för ingen trodde henne & fortfarande efter hennes död påstår folk att ho ljuger. Ni vet ingenting. Novas och mitt band va obrytbart & ja saknar henne

Du måste anmäla nu !
Citera
2026-07-31, 01:01
Medlem
Citat:

Så fruktansvärt att läsa din berättelse. Hur sjukt dom helst att inget gjordes direkt när du slog larm.

Hoppas att du trots allt har ett bra liv nu.
Citera
2026-08-01, 11:12
Medlem
Vad vet man om äckelgubben? Hur kan man ta med någon till sitt jobb och ge henne alkohol och våldta henne??
Citera
2026-08-01, 13:00
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

DU utnyttjade honom likväl som HAN utnyttjade DIG.

Vilket ansvar har du i detta tycker du?
Citera
2026-08-01, 13:55
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
DU utnyttjade honom likväl som HAN utnyttjade DIG.

Vilket ansvar har du i detta tycker du?

Idiot. Tar man sig an rollen som fosterförälder så ger man inte barnet droger och gör inte närmanden. Det är väl inte en svår ekvation?
Citera
2026-08-01, 14:05
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Idiot. Tar man sig an rollen som fosterförälder så ger man inte barnet droger och gör inte närmanden. Det är väl inte en svår ekvation?

Har aldrig nämt att han var the father of the year, men man måste ju för tusan se helheten, eller hur?

Så, om denna unga person valde att även utnyttja honom för att få pengar, knark osv så har ju även hon ett ansvar i denna historia, även om du bara ser ett offer.
Om personen, ist för att köpa knark hade pallrat sig till polisen eller någon kvällstidning så hade inte Nova ens träffat aset till fosterfar.

Men nu gjorde hon inte det och det är en faktor i hur berättelsen så tragiskt slutade.

Idiot.
Citera
2026-08-01, 19:32
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Har aldrig nämt att han var the father of the year, men man måste ju för tusan se helheten, eller hur?

Så, om denna unga person valde att även utnyttja honom för att få pengar, knark osv så har ju även hon ett ansvar i denna historia, även om du bara ser ett offer.
Om personen, ist för att köpa knark hade pallrat sig till polisen eller någon kvällstidning så hade inte Nova ens träffat aset till fosterfar.

Men nu gjorde hon inte det och det är en faktor i hur berättelsen så tragiskt slutade.

Idiot.

Man kan inte anklaga en person som är beroende av droger för att utnyttja någon, eftersom missbrukaren kommer att göra många saker, inklusive att utnyttja situationen på det här sättet, bara för att få pengar till droger. Jag tycker att den här flickan gjorde tillräckligt - systemet bär skulden för att fosterpappan inte togs bort på den tiden.
Vad tror du hade hänt om hon hade gått till polisen eller media på den tiden? Hur allvarligt tas en person som är beroende av droger?
Man kan inte heller kräva att en väldigt ung person ska tänka och ta ansvar på samma sätt som en mer mogen person.

Till @Mv00: Tack för att du berättade din historia. Jag hoppas att ditt liv är mycket bättre nu, och jag tror att du gjorde vad du kunde på den tiden.

Google Translate har hjälpt med översättningen från danska.
Senast redigerad av Marielyst 2026-08-01 kl. 19:45.
Citera
2026-08-01, 21:01
Medlem
Är det han?
https://www.facebook.com/Digitalainfluencerpodden/posts/-favorit-i-repris-andreas-jarskog-om-attacken-mot-tietoevry-i-samband-med-v%C3%A5r-s%C3%A4/849480317271831/
Citera
2026-08-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2026
Är det han?
https://www.facebook.com/Digitalainfluencerpodden/posts/-favorit-i-repris-andreas-jarskog-om-attacken-mot-tietoevry-i-samband-med-v%C3%A5r-s%C3%A4/849480317271831/

Ja det är han. Företaget Consid är där en av de påstådda våldtäkterna ägt rum, arbetsplatsen där han enligt uppgift har drogat henne med alkohol.

Hans mor vurmar för rätt och juridik och kandiderar till kommun och region i Norrköping för Miljöpartiet. Så vi får utgå från att hon vill att hennes son nu får ett ordentligt straff för utförda gärningar om han döms.
Citera
2026-08-02, 14:37
Medlem
Vidrigt! Har han egen familj?
Citat:
Ursprungligen postat av fittkratta
Ja det är han. Företaget Consid är där en av de påstådda våldtäkterna ägt rum, arbetsplatsen där han enligt uppgift har drogat henne med alkohol.

Hans mor vurmar för rätt och juridik och kandiderar till kommun och region i Norrköping för Miljöpartiet. Så vi får utgå från att hon vill att hennes son nu får ett ordentligt straff för utförda gärningar om han döms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in