Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Nej, ni - om ni jobbat med slika personligheter, oavsett ålder, så skulle ni också hysa en, i många fall, abnorm misstänksamhet mot allt som kommer ur vissa munnar. De har levt hela sina korta och ibland långa, liv på att ljuga, förvrida sanningen - allt för att erhålla fördelar. De kan ljuga utan att bry sig ett skit om de dem skadar med dessa rykten och lögner. Har jobbat med personer i utsatta positioner i över 25 år så jag vet vad jag snackar om.
Detta ovan sagt, utan att lägga någon aspekt på om flickan i TS ljugit eller inte. Mitt svar var till er vars skepticism skiner igenom, gentemot att hon kan ha ljugit... Det finns hundra orsaker till att flickan kan ha ljugit. I vilket fall är det såklart oerhört tragiskt att hon valt att ta sitt liv. Det skall ingen människa behöva göra pga. sitt mående.
Du är fan helt jävla ofattbar.
Så ok, hon ljuger om denna snubben som hon står i beroendeställning till och som beskriver henne som "förbjudet godis".. men det räcker ju inte att bara ljuga eftersom "alla" (du) vet att såna som henne "bara ljuger"... så för att verkligen driva hem det hela TOG HON SITT LIV.. för att LÖGNEN skulle bli mer trovärdig, såklart.
Sjukt orättvist mot dig och alla andra proffstyckare som "vet" hur olyckliga tonåringar fungerar. Dom här jävla tonårsbrudarna alltså!
Men att hon nu faktiskt är död, det bekommer dig inte det minsta eller? Vi ska bara skita i att gräva i omständigheterna och lita på er proffstyckare?
Vi behöver som samhälle ta ett rejält snack om er autister snart, specifikt er rätt att rösta och göra er röst hörd.
Ni slipper förmodligen att våldtas av era förmyndare iallafall, ett fult inre brukar vanligtvis sippra ut till det yttre...