2026-07-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan inte ens läsa innantill. Jag påstod att Sverige inte är en rättsstat, vilket indikeras av de många fällningarna i ECHR. Nu är även denna institution gravt politiserad. Du kan ju läsa följade artikel i Expressen om den svenska våldtäktslagstiftningen:

Det finns alltså alla skäl till att vara återhållsam när mediedrevet går i fall som detta i TS, som försöker spela på folks känslosträngar på bekostnad av deras förnuft och rationalitet.

Visst kan jag det. Oavsett hur mycket du försöker släta över din lögn "doktorn".

Vilka länder utöver våra nordiska grannar menar du är mer rättssäkert än Sverige?

Vilket mediadrev? Så vitt jag vet har det väl inte fått specielt stor spridning bortom lokalpressen.
Citera
2026-07-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santasayshohoho
Det finns ungfär 3-10 familjehemsföräldrar PER ÅR som blir dömda i rättegång för något slags våld mot familjehemsbarn. Det här fallet är fall nummer 2 jag läser om i år, men tyvärr kan han ju inte längre bli dömd… Jag söker aktivt efter sånna här fall för att dela det vidare.

Finns tillräckliga bevis i form av inspelningar, DNA och annan bevisning, så kan han fällas för påstådda brott även att det blir svårare.

Att offret inte längre är vid liv, gör inte automatiskt att han går fri.
Citera
2026-07-06, 19:33
Medlem
Citat:
Nova, 17: Jag blev våldtagen av min familjehemspappa
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app.
Nova är 17 år när hon slår larm till socialtjänsten i Sundsvall om att hennes familjehemspappa tafsat på henne. Trots att Nova polisanmäler tvingar socialsekreteraren henne att bo kvar, och menar att det är en fråga om inställning.
Inte heller när skolan och BUP larmar vill socialtjänsten ändra sitt beslut, och Nova tvingas bo kvar hos den misstänkta förövaren i 51 dagar. Under tiden hinner övergreppen övergå till rena våldtäkter, enligt Nova.
Till slut känner sig Nova tvungen att göra en inspelning för att bli trodd – en inspelning som skulle komma att förändra allt.

https://poddtoppen.se/podcast/308492174/p4-vasternorrland/granskning-fallet-nova

Finns det inget tjänstemannaansvar? Den socialsekreteraren borde avskedas och anmälas! Gissar att det var en man.
Citera
2026-07-06, 20:21
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Nova, 17: Jag blev våldtagen av min familjehemspappa
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app.
Nova är 17 år när hon slår larm till socialtjänsten i Sundsvall om att hennes familjehemspappa tafsat på henne. Trots att Nova polisanmäler tvingar socialsekreteraren henne att bo kvar, och menar att det är en fråga om inställning.
Inte heller när skolan och BUP larmar vill socialtjänsten ändra sitt beslut, och Nova tvingas bo kvar hos den misstänkta förövaren i 51 dagar. Under tiden hinner övergreppen övergå till rena våldtäkter, enligt Nova.
Till slut känner sig Nova tvungen att göra en inspelning för att bli trodd – en inspelning som skulle komma att förändra allt.

https://poddtoppen.se/podcast/308492174/p4-vasternorrland/granskning-fallet-nova
Jag måste fatta trögt. Bor familjehemspappan som begått övergreppen i S-vall? Den "utpekade" i tråden bor i Norrköping. Har hon blivit utsatt på två boenden?
Citera
2026-07-06, 20:38
Medlem
Bolag som äger HVB hem finns på börsen. Detta är barnhandel och mkt mörkare än vad naiva svennebanan förstår. Men allt kommer upp till ytan och huvuden ska rulla för vad dom gjort.
Citera
2026-07-06, 21:52
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, ni - om ni jobbat med slika personligheter, oavsett ålder, så skulle ni också hysa en, i många fall, abnorm misstänksamhet mot allt som kommer ur vissa munnar. De har levt hela sina korta och ibland långa, liv på att ljuga, förvrida sanningen - allt för att erhålla fördelar. De kan ljuga utan att bry sig ett skit om de dem skadar med dessa rykten och lögner. Har jobbat med personer i utsatta positioner i över 25 år så jag vet vad jag snackar om.

Detta ovan sagt, utan att lägga någon aspekt på om flickan i TS ljugit eller inte. Mitt svar var till er vars skepticism skiner igenom, gentemot att hon kan ha ljugit... Det finns hundra orsaker till att flickan kan ha ljugit. I vilket fall är det såklart oerhört tragiskt att hon valt att ta sitt liv. Det skall ingen människa behöva göra pga. sitt mående.

Du är fan helt jävla ofattbar.

Så ok, hon ljuger om denna snubben som hon står i beroendeställning till och som beskriver henne som "förbjudet godis".. men det räcker ju inte att bara ljuga eftersom "alla" (du) vet att såna som henne "bara ljuger"... så för att verkligen driva hem det hela TOG HON SITT LIV.. för att LÖGNEN skulle bli mer trovärdig, såklart.

Sjukt orättvist mot dig och alla andra proffstyckare som "vet" hur olyckliga tonåringar fungerar. Dom här jävla tonårsbrudarna alltså!

Men att hon nu faktiskt är död, det bekommer dig inte det minsta eller? Vi ska bara skita i att gräva i omständigheterna och lita på er proffstyckare?

Vi behöver som samhälle ta ett rejält snack om er autister snart, specifikt er rätt att rösta och göra er röst hörd.

Ni slipper förmodligen att våldtas av era förmyndare iallafall, ett fult inre brukar vanligtvis sippra ut till det yttre...
Citera
2026-07-06, 22:08
Medlem
Hennes biologiska pappa och familj bor i Sundsvall. Hon blev utsatt av sin pappa under sin uppväxt.

Sen blev hon våldtagen i Stockholm av en man som våldtagít flera och han dömdes till 5 år och utvisning.

Den utpekade i den här tråden är familjehemspappan som sitter häktad i Norrköping.

Hennes sista 9 dagar i livet bodde hon på Österlensporten ( hem för tjejer och unga kvinnor) i Degeberga

Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Jag måste fatta trögt. Bor familjehemspappan som begått övergreppen i S-vall? Den "utpekade" i tråden bor i Norrköping. Har hon blivit utsatt på två boenden?
Citera
2026-07-06, 22:10
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, ni - om ni jobbat med slika personligheter, oavsett ålder, så skulle ni också hysa en, i många fall, abnorm misstänksamhet mot allt som kommer ur vissa munnar. De har levt hela sina korta och ibland långa, liv på att ljuga, förvrida sanningen - allt för att erhålla fördelar. De kan ljuga utan att bry sig ett skit om de dem skadar med dessa rykten och lögner. Har jobbat med personer i utsatta positioner i över 25 år så jag vet vad jag snackar om.

Detta ovan sagt, utan att lägga någon aspekt på om flickan i TS ljugit eller inte. Mitt svar var till er vars skepticism skiner igenom, gentemot att hon kan ha ljugit... Det finns hundra orsaker till att flickan kan ha ljugit. I vilket fall är det såklart oerhört tragiskt att hon valt att ta sitt liv. Det skall ingen människa behöva göra pga. sitt mående.
Så vaddå? Din tes är att hon skulle honeypottat honom för att sedan ta livet av sig själv så att hon kan sätta dit honom?
Citera
2026-07-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Män passar väl ofta på att våldta sådana här tjejer

Många fosterhemsplacerade tjejer är manipulativa sociopater, likt deras värdelösa biologiska föräldrar, och låter våldtäktsutpressningar och skadestånd finansiera deras livsstil.
Citera
2026-07-07, 05:57
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Andreas Jarskog (730423-1918) är häktad för våldtäkt mot barn.
Han borde även åtalas för vållande till barnets död.

Stackars stackars flicka. Vi kommer aldrig att glömma och vi kommer aldrig att förlåta.
Bara be för att någon som möter denne Andreas har tillräcklig sinnesnärvaro för att möblera om hans perineum.
Citera
2026-07-07, 06:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fndsak
Du är fan helt jävla ofattbar.

Så ok, hon ljuger om denna snubben som hon står i beroendeställning till och som beskriver henne som "förbjudet godis".. men det räcker ju inte att bara ljuga eftersom "alla" (du) vet att såna som henne "bara ljuger"... så för att verkligen driva hem det hela TOG HON SITT LIV.. för att LÖGNEN skulle bli mer trovärdig, såklart.

Sjukt orättvist mot dig och alla andra proffstyckare som "vet" hur olyckliga tonåringar fungerar. Dom här jävla tonårsbrudarna alltså!

Men att hon nu faktiskt är död, det bekommer dig inte det minsta eller? Vi ska bara skita i att gräva i omständigheterna och lita på er proffstyckare?

Vi behöver som samhälle ta ett rejält snack om er autister snart, specifikt er rätt att rösta och göra er röst hörd.

Ni slipper förmodligen att våldtas av era förmyndare iallafall, ett fult inre brukar vanligtvis sippra ut till det yttre...

Slappna av, lilla vännen - det går säkert bra för dig, skall du se...
Citera
2026-07-07, 06:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så vaddå? Din tes är att hon skulle honeypottat honom för att sedan ta livet av sig själv så att hon kan sätta dit honom?

Vi vet såklart inte allt, inte ens genom inspelningarna, om vad som tillslut fick henne att ta livet av sig. Sannolikt var det hela situationen med både fosterhemspappan och övergreppen, samt redan dåligt mående som triggade henne att begå självmord.

Jag säger bara att individer som lever i utsatta positioner mer än ofta ljuger sig blåa. Det kan även denna tjej ha gjort - hon kan ha ljugit om andra ting som gjort att det blev svårt att tro på henne nu, innan inspelningarna.

Tragiskt att hon kände sig tvingad att ta sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in