Citat:
Ursprungligen postat av
Kebabpizza94
Exakt min uppfattning med. Kan det vara så att 20-åringen kört för fort? Självmord? Eller somnat? För av bilden att döma har ju lastbilen väjt ner i diket för att undkomma kollison.
Jag tror också att lastbilsföraren kört ner i diket med avsikt för att undvika olycka.
Bilföraren kan såklart ha somnat vid ratten. Det som talar emot det är att klockan bara är 22, det är sommar och någorlunda ljust, föraren är ung.
Ja, föraren kan ha kört för fort men det kan man göra på en raksträcka utan att det behöver hända något särskilt. Föraren kan visserligen ha fått punktering el likn i hög fart och då kan det förstås ha haft betydelse.
Strax söder om avfarten in på Kobergsvägen finns en viltvarningsskylt. Det kryllar säkert av rådjur på denna väg precis som på alla andra svenska landsvägar. Att bilföraren väjt för vilt på vägen kan inte heller avskrivas.
Vägen var ju avstängd väldigt länge. Olyckan inträffar strax efter 22 och vägen öppnade inte förrän 09:30. Jag antar att polisen gjort en ganska ordentlig platsundersökning med bromsspår, fordonsdelar som ev. ligger utspridda på vägytan, lastbilens färdskrivare mm.