2026-07-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jag tror också att lastbilsföraren kört ner i diket med avsikt för att undvika olycka.

Bilföraren kan såklart ha somnat vid ratten. Det som talar emot det är att klockan bara är 22, det är sommar och någorlunda ljust, föraren är ung.

Ja, föraren kan ha kört för fort men det kan man göra på en raksträcka utan att det behöver hända något särskilt. Föraren kan visserligen ha fått punktering el likn i hög fart och då kan det förstås ha haft betydelse.

Strax söder om avfarten in på Kobergsvägen finns en viltvarningsskylt. Det kryllar säkert av rådjur på denna väg precis som på alla andra svenska landsvägar. Att bilföraren väjt för vilt på vägen kan inte heller avskrivas.

Vägen var ju avstängd väldigt länge. Olyckan inträffar strax efter 22 och vägen öppnade inte förrän 09:30. Jag antar att polisen gjort en ganska ordentlig platsundersökning med bromsspår, fordonsdelar som ev. ligger utspridda på vägytan, lastbilens färdskrivare mm.
Det är enormt mycket hjort på markerna också, slottet har planterat in hjort för att anordna jaktet på dina ägor.

Även mycket vildsvin finnes.

Men, en dödsolycka på en raksträcka, samt att det händelsevis var en kollision mot ett tungt fordon, lastbilen har dessutom haft tid nog att försöka styra undan.

För mig är det ledtrådar som leder till ett speciellt scenario...

Sedan, inte sett att någon info nämnt det än, men personbilen slog eld och började brinna vid kollisionen.
Borde ha varit hög fart eller extrem otur att så skedde, inte vanligt med fordonsbrand vid kollisioner menar jag...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-02 kl. 23:12.
Citera
2026-07-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeypants-
Vet att den bortgångne hade diabetes, där pappan fick notis i telefonen/klockan om värdena inte var bra osv. Om det kan ha något med det att göra...är inte så påläst om det.

Tror knappast att det var självförvållat. Kanske mobiltelefon...? Fyllde 18 i maj så väldigt grön med att köra..
Överlag en glad kille som älskade att träna, grym på lära sig språk, hade flickvän oså...

Vila i Frid.
Värdena blev väl automatiskt kass efter att han avled tänker jag.
Citera
2026-07-03, 01:33
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeypants-
Vet att den bortgångne hade diabetes, där pappan fick notis i telefonen/klockan om värdena inte var bra osv. Om det kan ha något med det att göra...är inte så påläst om det.

Tror knappast att det var självförvållat. Kanske mobiltelefon...? Fyllde 18 i maj så väldigt grön med att köra..
Överlag en glad kille som älskade att träna, grym på lära sig språk, hade flickvän oså...

Vila i Frid.

Koll på namn och var han var hemmahörande?
Citera
2026-07-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Sedan, inte sett att någon info nämnt det än, men personbilen slog eld och började brinna vid kollisionen.
Borde ha varit hög fart eller extrem otur att så skedde, inte vanligt med fordonsbrand vid kollisioner menar jag...

Expressen skrev att bilen började brinna, publicerat ca 3-4 timmar efter händelsen.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=e48d0e52-e0b9-4eb7-b3f7-856e46497c7d
Citera
2026-07-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Koll på namn och var han var hemmahörande?
Japp men det spelar väl mindre roll. Uddevalla iallafall.
Citera
2026-07-03, 14:36
Medlem
El*is ?

*=v
Senast redigerad av Jeskonaut 2026-07-03 kl. 14:42.
Citera
2026-07-03, 20:55
Medlem
Det brukar köras jävligt fort med den vägen kameror till trots och det är
Mängder med djur, jag körde på en mufflo där, det var så jag lärde mig att det finns mufflon i Sverige,
Ser ut som en korsning mellan får och rådjur
Citera
2026-07-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Det brukar köras jävligt fort med den vägen kameror till trots och det är
Mängder med djur, jag körde på en mufflo där, det var så jag lärde mig att det finns mufflon i Sverige,
Ser ut som en korsning mellan får och rådjur

Det är Silfverschiöldarnas jävla odjur som ränner runt på lösen och ställer till elände.
Citera
2026-07-03, 23:58
Medlem
Hört det var på ege bevåg bilföraren svängde rakt in i lastbilen
Citera
2026-07-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Hört det var på ege bevåg bilföraren svängde rakt in i lastbilen

Du får belägga det där på något sätt. Fanns det vittnen?
Citera
2026-07-04, 18:05
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
El*is ?

*=v

Japp. *Orell *Vensson

* =C *= S
Senast redigerad av Smultronmilkshake 2026-07-04 kl. 18:06. Anledning: Lägger till bokstäver
Citera
Igår, 20:49
Medlem
Var på plats:

Inget vilt vid olycksplatsen enligt vittnen (Koberg har viltstängsel överallt, så att möta vilt på vägen där är relativt ovanligt då jag kör där varje dag)

Enligt rapport styrde föraren av bilen (han som avled) mot lastbilen sista metrarna utan att försöka väja. Lastbilschauffören försökte väja i sista sekund, därav att han la lastbilen på sidan.

Polisen kommer sannolikt då arbeta utifrån teorin självmord. Men om det var han som dog som tidigare trådskrivare nämnde (*orell) - så verkade ju han vara aktiv youtuber (dock med väldigt liten publik, gör mestadels mat-"challenges"), så att han satt med mobilen och glömde titta på vägen kan nog inte uteslutas.

Mekaniskt fel på bilen går inte att uteslutas, dock mindre troligt.

Om det är självmord vet jag ej om polisen kommer gå ut med det. Definitivt svar kommer vi nog inte få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in