2026-07-01, 08:46
Medlem
KORT SVAR, JA.

Långt svar, beror på. Det är nog den mest maskulina looken men kan förstöra om man redan är byggd rätt maskulint då det kan intimidera.

Är du en nördig fulis och kör med det blir det bara värre (men bättre än halvskallig såklart) men det gäller att ha pondus redan då funkar det galant.

Sen är det väldigt maskulint hos rätt personer. Men frågan är om dem inte hade lyckats bättre med hår? Maybe
Citera
2026-07-01, 08:48
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Skulle vilja påstå att efter 40 så är det absolut inte ett hinder, beror mer på personlighet.
Jag började att tappa håret tidigt, aldrig nojjat över det. Lite av ett släktdrag så det var ingen överraskning direkt
Citera
2026-07-01, 08:50
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Hur blir sexlivet och relationer för män som blir skalliga innan 40 års åldern?

Är någon kvinna intresserad ens? Hur är livet på dejtingmarknaden för the bald guy? Singel och skallig?

Kvinna: Hur betraktar du skalle-Per?

Ligger mer!
Citera
2026-07-01, 08:54
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Vänta nu! Om du behövde göra slut för att slippa ligga så innebär det typ att du regelbundet ligger med endast en kvinna mer än en incel? En man ska ligga med en ny kvinna varannan månad i alla fall!
Jag orkar inte längre! Det gör ont här och där hela tiden och jag väntar bara på att kuken ska drabbas.
Citera
2026-07-01, 09:14
Medlem
Citat:

Är någon kvinna intresserad ens? Hur är livet på dejtingmarknaden för the bald guy? Singel och skallig?

Jag ser dagligen skalliga herrar med vackra damer.
Citera
2026-07-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Jag ser dagligen skalliga herrar med vackra damer.
Det vanligaste är dock tvärtom, att männen ser bra ut och kvinnorna är gamla och fula
Citera
2026-07-01, 10:30
Medlem
godboys avatar
Åter en hår-tråd.

När jag var ung, typ 15-23 så var jag fullständigt värdelös på kvinnor även om jag hade några relationer, men jag lärde mig med tiden. Sen från typ 23 års ålder så har det bara rullat på. Nu är jag lyckligt gift sen dryga 15 år och jag är något över 50 idag. Jag tycker inte själv att jag är någon skönhet, rätt normal länd, dryga 180 cm.

Hår har jag inget och jag har kört rakat sen 22 års ålder ungefär. I många av trådarna har så tjatas det ju om att det är viktigt att ha hår och snygg frisyr. Jasså? Är det? Det har aldrig varit ett bekymmer för mig i alla fall. Kanske har någon valt bort mig för att jag inte har hår, men vem bryr sig?

Jag har aldrig varit någon nattklubbskille, tycker det är rätt trist och dekadent. Inte min grej helt enkelt. Däremot har jag gillat att gå på puben och gör fortfarande. Tycker det är mer avslappnad stämning där. Jag har träffat tjejer både på puben men i huvudsak genom arbete och slumpmässigt.

Utseende i största allmänhet:

Jag har aldrig sett mig som snygg, några har väl tyckt att jag är det, men det är ju upp till betraktaren. Jag har kört rakat sen jag var ung och har haft noll problem med det, jag har heller inte haft svårt träffa kvinnor, men jag tycker om kvinnor så är det bara. När man läser på Flashback och andra forum så förvånar det mig inte alls att många har svårt att få tjejer då de ser ner på kvinnor i största allmänhet.
Citera
2026-07-01, 10:42
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:

Du anpassar alltså ditt liv efter vad andra tycker.
Hår eller inte så är det redan där en miss.
Citera
2026-07-01, 11:08
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Haft rakat huvud sen 25års-åldern, aldrig varit något problem att få ligga.
Citera
2026-07-01, 11:32
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
är väl en klassisk icke-fråga som män lägger alltför mycket vikt vid.

vi kan väl kika på om det är några kända skalliga svenskar som kvinnor (eller män) velat haft:

aschberg - gift sen 1987.
mark levengood - var ihop med jonas gardell i nära 40 år.
åke svanstedt travtränare - gift sen 2012.
petter - gift sen 2005.
bröderna rongedal - båda gifta sen 1992.
peter lemarc - gift sen 1991.
gustaf skarsgård - sambo sen 2017

så slutsatsen man kan dra är att det verkar inte spela någon roll om man är flintskallig eller inte.
det går bra att hitta kärleken både som journalist, skådespelare, sångare, travtränare.
"Vad sägs om att vi tittar på några av samhällets rikaste och mest framgångsrika män och ser om de får knulla? Det kanske de får, eller kanske inte, men de har tjej i alla fall. I rest my case, skalligheten betyder inget!"

Vad spelar det för roll att Yul Brenner och Bruce Willis är sexsymboler när exakt alla andra inte är det? Klart det GÅR att hitta nån, men det blir ju defenitivt svårare. Ingen säger väl att det är totalt jävla omöjligt för exakt alla skalliga i hela världen att nånsin få ligga nån enda gång.
Citera
2026-07-01, 11:41
Medlem
Förstår faktiskt inte varför män oroar sig så mycket över det här. Det är väl bara att se sig omkring, inte direkt ovanligt och många är snygga och har kvinnor som också ser bra ut. Har själv nära släktingar som började raka bort allt när hårfästet började dra norrut och som definitivt inte saknat kvinnor. Men de såg bra ut med hår också. Det är väl så det är, de som är snygga är det oavsett hårväxten. Högt hårfäste är bara snyggt, däremot inte större kala partier längre bak, då blir det definitivt bättre av att raka helt.

Ett exempel på någon som är riktigt snygg och skallig, Joe Sims, brittisk skådis.
Citera
2026-07-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
"Vad sägs om att vi tittar på några av samhällets rikaste och mest framgångsrika män och ser om de får knulla? Det kanske de får, eller kanske inte, men de har tjej i alla fall. I rest my case, skalligheten betyder inget!"

Vad spelar det för roll att Yul Brenner och Bruce Willis är sexsymboler när exakt alla andra inte är det? Klart det GÅR att hitta nån, men det blir ju defenitivt svårare. Ingen säger väl att det är totalt jävla omöjligt för exakt alla skalliga i hela världen att nånsin få ligga nån enda gång.

räknar du bröderna rongedal som sexsymboler, framgångsrika och samhällets rikaste?

detta är ju bara ytterligare en simp-snyft-bortförklaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in