Igår, 20:47
Medlem
Hur blir sexlivet och relationer för män som blir skalliga innan 40 års åldern?

Är någon kvinna intresserad ens? Hur är livet på dejtingmarknaden för the bald guy? Singel och skallig?

Kvinna: Hur betraktar du skalle-Per?
Senast redigerad av Gunn-den-4de Igår kl. 20:52.
Citera
Igår, 20:52
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Det är idel torka! Men det har nog mer med min personlighet att göra.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Hur blir sexlivet och relationer för män som blir skalliga innan 40 års åldern?

Är någon kvinna intresserad ens? Hur är livet på dejtingmarknaden för the bald guy? Singel och skallig?

Kvinna: Hur betraktar du skalle-Per?

Detta är ett samhällsproblem drabbar många män i det fördolda, ett stort problem som väldigt sällan diskuteras i media. Jag blev utan hår vid 38 och har inte fått ett enda ligg sedan dess.
Citera
Igår, 21:20
Medlem
Balisers avatar
Det stämmer nog. Jag är +60 och har 95 % av håret kvar sedan tonåren och är inte ens gråhårig. Jag var tvungen att göra slut för att slippa ligga hela tiden. Jag är gammal och orkar inte!
Citera
Igår, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Detta är ett samhällsproblem drabbar många män i det fördolda, ett stort problem som väldigt sällan diskuteras i media. Jag blev utan hår vid 38 och har inte fått ett enda ligg sedan dess.

Det kan ju ha mer med din personlighet än din brist på hår, har aldrig sett någon som lämnar sin gubbe när han bli skallig.
Citera
Igår, 21:44
Moderator
T-80Us avatar
Jag blev successivt mer tunnhårig för varje år som gick från typ 27-28 någonstans. Helt kal på toppen runt 35-36.

Det har inte påverkat mig på något sätt vad gäller hur mycket sex jag har möjlighet att få. Vad andra tycker om det intresserar mig överhuvudtaget inte heller.

Det enda jag kan sakna är egentligen möjligheten att testa olika frisyrer och förnya sig emellanåt. Numera gäller bara en frisyr på det som är kvar och det är 0,3 mm överallt. Billiga frisyrer då man gör det själv innan dusch är väl ett plus.
Citera
Igår, 21:44
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Det kan ju ha mer med din personlighet än din brist på hår, har aldrig sett någon som lämnar sin gubbe när han bli skallig.

Nej det förstås, men jag var dessvärre singel även när håret tappades.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Topless är bara snyggt😄 Bara det inte är i kombination med övervikt, men då hjälper det inte med mycket hår heller. Men seriöst så är det nog inte fler singlar som är skalliga än inte. Inte det som avgör.
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Min partner är skallig. Min tidigare partner är skallig.

Det sitter inte i (avsaknaden) hår.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
är väl en klassisk icke-fråga som män lägger alltför mycket vikt vid.

vi kan väl kika på om det är några kända skalliga svenskar som kvinnor (eller män) velat haft:

aschberg - gift sen 1987.
mark levengood - var ihop med jonas gardell i nära 40 år.
åke svanstedt travtränare - gift sen 2012.
petter - gift sen 2005.
bröderna rongedal - båda gifta sen 1992.
peter lemarc - gift sen 1991.
gustaf skarsgård - sambo sen 2017

så slutsatsen man kan dra är att det verkar inte spela någon roll om man är flintskallig eller inte.
det går bra att hitta kärleken både som journalist, skådespelare, sångare, travtränare.
Senast redigerad av Quandmeme Igår kl. 22:02.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Träffade min man när han var 43 och skallig, plus Norrländs i Skåne.
Funkar bra!
Bra ligg, bra samtal och en jävla massa mer glädje än exet som fortfarande har tjockt mörkt hår.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Merwinnas avatar
Beror ju på om karl'n passar i det eller inte. Inte många skulle ha sagt nej till denne - men när han hade hår i vissa filmer så såg han inte alls lika spännande ut.

https://www.youtube.com/watch?v=QgVPnWmUqd4&list=RDQgVPnWmUqd4&start_radio =1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in