Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Yul skulle föreställa "exotisk" - vilket var mer främmande och därför mer spännande och lockande för 50-talspubliken än för oss - och det lyckades han ju med. Idag har många själva varit i Siam (Thailand) där historien skulle utspelas. Jag hade i alla fall inte sagt nej till en polka med honom som han såg ut där!

Ja det syntes att han skulle se exotisk ut som om han hade en dåligt brun utan sol på sig. Föredrar honom med hatt på huvudet då. Karln var väl inte ful men jag föredrar män med hår på huvudet. Tycker att hår får ens hä der att vilja tala. Sedan behöver äldre män inte ha så mycket hår men det ser mer sofitikerat ut. Lite mer manligt tycker jag och ger lite intryck av att någon har lite klass och still. Det ser mer prydligt ut och jag har alltid gillat män som verkar smarta/anständiga om jag inte guillar dem lite dumma men då med hår på huvudet.
Det var sådan drive med att göra reklam för män med antingen långt hår eller rakat, när jag var ung. Gillar det inte riktigt. Är kanske lite allergisk emot män som ska se "häftiga" ut och gillar mer dem kramvänliga.