2026-06-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Samtliga människor har brutit mot den lagen. Ja utom oskulder då.

Nej. Stämmer inte alls. Saknas det samtycke till sex eller saknas samtycke till den sorts sex man själv vill ha. Så låter man ju bli att ha sex eller låter bli att ha sex på ett sådant sätt där det saknas samtycke.
Citera
2026-06-27, 00:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Feminismen är en väldigt central orsak till det minskade barnafödandet.

Samtyckeslagen och "metoo" är en del i det.

Det som var extremfeminism för 20 år sedan är nuförtiden lagstiftning och obligatorisk värdegrund på skolor och kommuner. De som är 20 år vet nog inte om det, då de är för unga för att ha kunnat följa debatten, men det är som jag skriver.

Egentligen är det låga barnafödande ett stort problem, men jag är ändå skadeglad. Feminismen vann på vissa sätt, men det feministiska samhället kan inte överleva. Jag vill inte fixa barnafödandet innan feminismen backas. Tills dess får helt enkelt den svenska befolkningen dö ut. Vi måste dock hålla invandringen på 0, det ska inte gå att fuska sig ur det läget vi hamnat i. Det ska backas och rullas tillbaka. Men jag är förmodligen inte nöjd ens då. Jag vill ha hämd. Vi bör återinföra häxbränning. Sen kanske.
Citera
2026-06-27, 00:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Har du målnummer på domarna du snackar om?

Det finns hur många fall som helst som vilar på en mycket svag grund.

Citat:
När åklagare blir målsägarbiträden och objektiviteten sätts åt sidan sviker rättsstaten sin uppgift. I Sverige döms människor för våldtäkt utan teknisk bevisning, vittnen eller logiska sammanhang. Det som borde vara en rättssäker process har blivit ett lotteri där trovärdighet väger tyngre än fakta – och där åklagare ibland agerar mer som målsägarens advokat än som objektiv statlig företrädare. Vi kräver ett rättssystem där inga domar faller utan att sanningen prövats – på riktigt.

https://bulletin.nu/debatt-roulette-i-valdtaktsdomar
Citera
2026-06-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Joe88, alltid lika sugen på att berätta att han inte får sex och varför.

Personangrepp direkt alltså.

Nästan för lätt detta. Men kan ge dig en chans till att rädda ansiktet. Har du någon saklig invändning mot mitt konstaterande?
Citera
2026-06-27, 00:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Väldigt många lyckas med detta konststycke på daglig basis.

Nej, ingen lyckas med det.
Citera
2026-06-27, 00:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jo. Ligg inte med folk som inte vill ligga med dig, gå inte över gränser, blablabla. Det är verkligen inte svårt.

Det räcker inte säger jag ju. Du kan inte lagen.
Citera
2026-06-27, 00:39
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns hur många fall som helst som vilar på en mycket svag grund.

https://bulletin.nu/debatt-roulette-i-valdtaktsdomar

Men loool, Mannaminne är en skämtorganisation bestående av morsor som vägrar acceptera att deras söner är ett par rövhål! 🤣 Jag är målsägandebiträde i många våldtäksmål och myten att snubbar blir dömda på mycket svag grund stämmer inte, även om det tycks vara omöjligt att förklara för folk som saknar juristutbildning. Återkom gärna med målnummer och beskriv tydligt vad i domskälen du tycker brister.
Citera
2026-06-27, 00:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Feminismen är en väldigt central orsak till det minskade barnafödandet.

Samtyckeslagen och "metoo" är en del i det.

Det som var extremfeminism för 20 år sedan är nuförtiden lagstiftning och obligatorisk värdegrund på skolor och kommuner. De som är 20 år vet nog inte om det, då de är för unga för att ha kunnat följa debatten, men det är som jag skriver.

Egentligen är det låga barnafödande ett stort problem, men jag är ändå skadeglad. Feminismen vann på vissa sätt, men det feministiska samhället kan inte överleva. Jag vill inte fixa barnafödandet innan feminismen backas. Tills dess får helt enkelt den svenska befolkningen dö ut. Vi måste dock hålla invandringen på 0, det ska inte gå att fuska sig ur det läget vi hamnat i. Det ska backas och rullas tillbaka. Men jag är förmodligen inte nöjd ens då. Jag vill ha hämd. Vi bör återinföra häxbränning. Sen kanske.

Anders, du har kommit till insikt, och det är skönt att läsa!
Citera
2026-06-27, 00:41
Medlem
WordWarriors avatar
Det värsta av allt är att våra makthavare har beräknat och kalkylerat med allt detta som en del av ett folkutbyte. Svenne förökar sig inte, men Mohammed får fem barn.
Citera
2026-06-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu är du bara tröttsam. Lagen fungerar inte så. Lagen uppmuntrar lögnerskor och berövar unga män allt rättsligt skydd mot falska anklagelser.

Jo, lagen fungerar precis så.

Det är ju inte lagen som sådan du har invändningar mot. För det är en bra lag, det håller du säkert med om, om du tänker efter. Utan det är mer bevisfrågan du har åsikter om... Hur ska det bevisas att det inte fanns samtycke?

Du ville ju inte ha sex med de där två grovlemmade männen som din fru bjöd hem, men de låg med dig ändå, fast de inte hade ditt samtycke. Detta är = våldtäkt. Och det är ju rätt och riktigt att det de där två männen gjorde mot dig är olagligt. Helt rätt. Bra att lagen om oaktsam våldtäkt finns! Så att du vet att du har lagen på din sida mot de där två männen.
Men hur ska det bevisas? Kan ju vara så att du bara har hittat på allting... För att sätta dit männen, när din fru var otrogen mot dig med dem. Så nu vill du sätta dit dem för våldtäkt mot dig.
Och här gäller det att kolla på bevisningen. och det är bevisningen som kan vara svår i dessa ärenden... Så det är ju mer bevisfrågan du har svårt med. Inte lagen om oaktsam våldtäkt.
Citera
2026-06-27, 00:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, lagen fungerar precis så.

Det är ju inte lagen som sådan du har invändningar mot. För det är en bra lag, det håller du säkert med om, om du tänker efter. Utan det är mer bevisfrågan du har åsikter om... Hur ska det bevisas att det inte fanns samtycke?

Du ville ju inte ha sex med de där två grovlemmade männen som din fru bjöd hem, men de låg med dig ändå, fast de inte hade ditt samtycke. Detta är = våldtäkt. Och det är ju rätt och riktigt att det de där två männen gjorde mot dig är olagligt. Helt rätt. Bra att lagen om oaktsam våldtäkt finns! Så att du vet att du har lagen på din sida mot de där två männen.
Men hur ska det bevisas? Kan ju vara så att du bara har hittat på allting... För att sätta dit männen, när din fru var otrogen mot dig med dem. Så nu vill du sätta dit dem för våldtäkt mot dig.
Och här gäller det att kolla på bevisningen. och det är bevisningen som kan vara svår i dessa ärenden... Så det är ju mer bevisfrågan du har svårt med. Inte lagen om oaktsam våldtäkt.

Du är sjuk och kommer att hamna på min ignore-list inom kort om du inte skärper dig.
Citera
2026-06-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Personangrepp direkt alltså.

Nästan för lätt detta. Men kan ge dig en chans till att rädda ansiktet. Har du någon saklig invändning mot mitt konstaterande?
Ja. Folk ligger hela tiden utan att bli anklagade för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in