2026-07-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/det-slutna-rummets-problematik-sanker-beviskraven-den-beska-sanningen-om-sexualmal/

Här har du ytterligare en källa som motbevisar ditt feministiska dravel du är bortgjord som vanligt

Beviskraven var högre vid olaga hot än vid våldtäkt åtskilliga jurister har larmat om att beviskraven i sexualmål är ett skämt att man låter en saga ihop med hörsägen låsa in folk i flera år uppenbart oskyldiga män och du kände inte ens till detta det är pinsamt att jag ska behöva upplysa dig om rena självklarhet

Men lilla vännen Putinkramaren, är du verkligen så imbecil? Hört talas om källkritik?

Du länkar en debattartikel av 2 försvarsadvokater. Vet du vad en debattartikel är? Du menar alltså att 2 personers åsikt är den absoluta sanningen?

Här har du en länk som beskriver vad som gäller och vad landets 16 högsta jurister kommit fram till i fråga om bevisvärdering.

https://lagen.nu/dom/nja/2017s316

Vill du mot förmodan lära dig mer om principer kring bevisvärdering kan du även läsa 35 kap. 1 § Rättegångsbalken.
Citera
2026-07-05, 19:51
Medlem
Citat:
Det är hörsägen enligt den egentliga definitionen då vittnet inte gjort några egna iakttagelser utan bara återberättar vad någon annan sagt det är per definition hörsägen även om du försöker förvränga ordets betydelse för det passar din feministiska agenda som möjliggör att vilken brud som helst kan sätta fast en kille med lite planering bara gråta lite till en vän kom med en krystad historia så är du 250 k rikare och vissa felinistfittor sitter och jublar över att den uppenbart oskyldiga mannen döms det är sjukt och samtidigt ondskefullt

Så, när du som vanligt blir belagd med att ljuga så försöker du ignorera det.

Och sedan försöker du ändra betydelsen av ett ord du försöker svänga dig med men som du inte begriper innebörden av.

Vad hände med alla tusentals oskyldigt dömda? Ännu nått som bara finns i tomrummet mellan dina öron?

Enligt World Justice Project är Sverige topprankat i världen gällande rättssäkerhet. Bakom våra nordiska grannar. Så nej Sverige är ingalunda ett rättsosäkert land.

Kom med något av substans istället för intränade läten och invektiv.
Citera
2026-07-05, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Men lilla vännen Putinkramaren, är du verkligen så imbecil? Hört talas om källkritik?

Du länkar en debattartikel av 2 försvarsadvokater. Vet du vad en debattartikel är? Du menar alltså att 2 personers åsikt är den absoluta sanningen?

Här har du en länk som beskriver vad som gäller och vad landets 16 högsta jurister kommit fram till i fråga om bevisvärdering.

https://lagen.nu/dom/nja/2017s316

Vill du mot förmodan lära dig mer om principer kring bevisvärdering kan du även läsa 35 kap. 1 § Rättegångsbalken.

Din idiot det är bara en av många artiklar att läsa där man konstaterar att beviskravet i våldtäktsmål är ett skämt, bara se på vissa fällande domar där 80 procent av flashback är kritiska, att du inte är insatt är inte mitt problem det är fakta att beviskraven inte håller måttet alla är eniga med mig förutom efterblivna hyperfeminister som du att såna som du inte håller med mig ser jag bara som en komplimang det visar att jag har vettiga åsikter och normalt intellekt
Citera
2026-07-05, 20:53
Avstängd
Citat:
Så, när du som vanligt blir belagd med att ljuga så försöker du ignorera det.

Och sedan försöker du ändra betydelsen av ett ord du försöker svänga dig med men som du inte begriper innebörden av.

Vad hände med alla tusentals oskyldigt dömda? Ännu nått som bara finns i tomrummet mellan dina öron?

Enligt World Justice Project är Sverige topprankat i världen gällande rättssäkerhet. Bakom våra nordiska grannar. Så nej Sverige är ingalunda ett rättsosäkert land.

Kom med något av substans istället för intränade läten och invektiv.

Åtskilliga jurister larmar och vissa tveksamma domslut håller 90 procent av flashback med om är fel så jo beviskraven är ett hån mot rättssäkerheten det är fakta hur mycket du än gråter som en liten fitta över att det minsann inte är så du har blivit motbevisad 100 gånger om och skämmer bara ut dig som fortsätter, hörsägen är andrahandsuppgifter precis som jag sa det är du som försöker ändra innebörden av ett ord för det ska passa din agenda, att du tvingas ljuga som du gör visar ju bara hur klenbegåvad du är och hur fel du har
Citera
2026-07-05, 21:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Åtskilliga jurister larmar och vissa tveksamma domslut håller 90 procent av flashback med om är fel så jo beviskraven är ett hån mot rättssäkerheten det är fakta hur mycket du än gråter som en liten fitta över att det minsann inte är så du har blivit motbevisad 100 gånger om och skämmer bara ut dig som fortsätter, hörsägen är andrahandsuppgifter precis som jag sa det är du som försöker ändra innebörden av ett ord för det ska passa din agenda, att du tvingas ljuga som du gör visar ju bara hur klenbegåvad du är och hur fel du har

Det stämmer att ren hörsägen, även kallad för "stödbevisning", eller i dagligt tal rent skvaller, används som avgörande bevisning i svenska våldtäktsmål. Sverige är ingen rättsstat och således heller ingen riktig demokrati.
Citera
2026-07-05, 21:04
Medlem
Citat:
Din idiot det är bara en av många artiklar att läsa där man konstaterar att beviskravet i våldtäktsmål är ett skämt, bara se på vissa fällande domar där 80 procent av flashback är kritiska, att du inte är insatt är inte mitt problem det är fakta att beviskraven inte håller måttet alla är eniga med mig förutom efterblivna hyperfeminister som du att såna som du inte håller med mig ser jag bara som en komplimang det visar att jag har vettiga åsikter och normalt intellekt

Du och de få andra som har Elliot Rodger som sin största idol.

Fast fortsätt att leva i din faktarseistenta lilla värld. Du bör nog hålla dig till ditt inarkande, det verkar du förstå.

Och det är nästan rörande hur du vecklar in dig i invektiv när du har noll och intet att komma med.
Citera
2026-07-05, 21:06
Medlem
Citat:

Är det här det enda intränade läte du kan?

Om du vill vara ens marginellt relevant kan du försöka bemöta verkligheten som du fått serverad.
Citera
2026-07-05, 21:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Om du vill vara ens marginellt relevant kan du försöka bemöta verkligheten som du fått serverad.

Du menar alltså att du inte tagit del av någon av den omfattande kritik som sakkunniga jurister uttryckt när det gäller den svenska våldtäktslagstiftningen och dess tillämpning? Det beror på att du är en jävla kommunist, och att könspropagandan är den bästa hämnd på samhällets produktiva du kan inbilla dig få? Dra åt helvete!
Citera
2026-07-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du menar alltså att du inte tagit del av någon av den omfattande kritik som sakkunniga jurister uttryckt när det gäller den svenska våldtäktslagstiftningen och dess tillämpning? Det beror på att du är en jävla kommunist, och att könspropagandan är den bästa hämnd på samhällets produktiva du kan inbilla dig få? Dra åt helvete!

Jodå jag har läst den. Och i en sund demokrati diskuteras lagar. Skulle du föredra total konsensus?

Att du hela tiden hemfaller till invektiv tyder ju även det på bristande kognitiv förmåga.

Och föklara gärna sakligt vad det är du anser vara rättsosäkert i nuvarande lagstiftning. Att som du enbart vältra dig i OT, misogyni, könsord och invektiv tyder på att du saknar all form av sakliga argument.
Citera
2026-07-06, 06:07
Avstängd
Citat:
Du och de få andra som har Elliot Rodger som sin största idol.

Fast fortsätt att leva i din faktarseistenta lilla värld. Du bör nog hålla dig till ditt inarkande, det verkar du förstå.

Och det är nästan rörande hur du vecklar in dig i invektiv när du har noll och intet att komma med.

Det är du som har noll och intet att komma med och så projicerar du dina egna tillkortakommanden på mig gulligt alla med normal intelligens inklusive åtskilliga jurister håller med mig, att en svagbegåvad hyperfeminist som du försöker förolämpa mig är mest gulligt faktiskt du fortsätter skämma ut dig medan jag visar med fakta att du har fel du är bortgjord igen
Citera
2026-07-06, 06:10
Avstängd
Citat:

Som sagt jag har åtskilliga gånger visat med fakta att du har fel men du fortsätter gråta som en liten borderlinefjortisbrud när du blir motbevisad, som sagt en förolämpning från en virrpanna som dig ser jag bara som en komplimang det visar att jag har vettiga ideer och framförallt visar det att jag har rätt
Citera
2026-07-06, 06:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det stämmer att ren hörsägen, även kallad för "stödbevisning", eller i dagligt tal rent skvaller, används som avgörande bevisning i svenska våldtäktsmål. Sverige är ingen rättsstat och således heller ingen riktig demokrati.

Nej det är det faktiskt inte när man sänkt beviskravet till i princip noll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in