2026-06-28, 14:33
Medlem
Kronbefallningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det blir ju dock inte "bara" varmt i fyra dagar. När betongen i lägenhetshusen sugit in värmen så är det inte princip omöjligt att få ut den igen, vilket gör att inomhusklimatet påverkas extremt mycket mer och under en mycket längre tid. Fullt rimligt att ta hänsyn till, speciellt i 65+-boenden.

Men det är klart att det dör gamlingar när Europa inte använder luftkonditionering som resten av världen…
Citera
2026-06-28, 14:41
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ditt argument är så dåligt att man borde hänga det i en julgran och le åt det. Så din hypotes är att just nu har en massa föräldrar blivit extra dumma. Spännande, se om du kan få den tankegången publicerad i Annual Review of Psychology.

Svara på frågan: vem är ”akut drabbad”?
Och btw du borde inte beblanda dig med julgranar då det är så jävla klimatfarligt att hugga ner dessa och än mer farligt att köpa sådana i plast.
Försök att hålla dig till on t nu.
Vem är ”akut drabbad” av vädret som är nu?
Eller är det helt enkelt så att det är du som är akut drabbad av någon psykiskt åkomma?
Citera
2026-06-28, 14:44
Medlem
Behövs mer extremvärme i Sverige så jäkla kallt och grått det är.här så skulle vi bara må bra utav några grader extra.
Citera
2026-06-28, 15:25
Medlem
EmilioZapatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dravel, Sverige har inte slagit rekord sedan 1947,att det slås rekord i städer som byggts ut, fått en massa stora asfaltsytor och fler byggnader och trafik är helt naturligt.
Värdelös skrämselpropaganda.

Hörru pappskalle. Jag är enormt nyfiken kring vad du tror ”propagandisterna” ska få ut av detta; vad ska denna jättelika konspiration som du och en hel del andra faktaresistenta åldringar så övertygat tror på leda till? Vad är ändamålet med att ”ljuga” om en global uppvärmning som dessutom är vedertagen fakta, understödd av forskningsorgan i länder med regeringar lika bakom flötet som ni?
Citera
2026-06-28, 15:35
Medlem
Tearsinrains avatar
Vilken värme? Det är inte ens varmt. Borde vara lag på att det ska vara minst 32 grader året om. Jag har varit med om 56 grader i solen, det var varmt.
Citera
2026-06-28, 15:43
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Behövs mer extremvärme i Sverige så jäkla kallt och grått det är.här så skulle vi bara må bra utav några grader extra.

Jag skulle gärna se att det blev lite varmare här i Sverige. Tyvärr ser det ju ut att bli varmare i södra Europa men kallare här. Ingen större värme att tala om det närmaste tiden i alla fall inte på västkusten.
Citera
2026-06-28, 15:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Vilken värme? Det är inte ens varmt. Borde vara lag på att det ska vara minst 32 grader året om. Jag har varit med om 56 grader i solen, det var varmt.
Argumentationsmetoder ...

1. "Idag cyklade jag till och från byn och det gick bra - så alltså finns inga trafikolyckor i världen".
2. "Värme är gott - skitsamma både klimatfrågan och trådfrågans mediavinkel".
3. "Spik i foten!?" https://www.youtube.com/watch?v=5kaegEPozgk
Citera
2026-06-28, 16:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Svara på frågan: vem är ”akut drabbad”?
1 300 har dött av värmeböljan enligt senaste rapport, vill du ha namn eller vad fan menar du?
Citera
2026-06-28, 16:22
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Argumentationsmetoder ...

1. "Idag cyklade jag till och från byn och det gick bra - så alltså finns inga trafikolyckor i världen".
2. "Värme är gott - skitsamma både klimatfrågan och trådfrågans mediavinkel".
3. "Spik i foten!?" https://www.youtube.com/watch?v=5kaegEPozgk
Jag förstår vad du syftar på men de som tycker det är för varmt kanske borde banta, dricka mer vatten eller hålla sig i skuggan. Tråden ligger i inrikes och i Sverige är det inte farligt varmt och svenskar har pengar så man har råd med åtminstone en fläkt. Det är annorlunda om du bor i nån slum där det är 40+ men tråden ligger som sagt i inrikes.
Citera
2026-06-28, 16:38
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
1 300 har dött av värmeböljan enligt senaste rapport, vill du ha namn eller vad fan menar du?

Fast DU skrev att 150 MILJONER ÄR AKUT DRABBADE.
Nu hävdar du att 1300 har dött av senaste värmeböljan vilket inte är sant då WHO inte utför och/eller tar del av obduktions-rapporter, vilket heller inte görs på alla som dör.
Några fler har dött i Europa än vanligt, vilket gäller ensamma personer över 65 år.

Det säger inte ett smack om att värmen skulle vara inblandad. Att folk tex dricker dåligt beror inte på klimatet i sig.
Citera
2026-06-28, 16:45
Medlem
Nej Målillarekordet på 38 grader från 1947 slogs inte nu heller, tänk om resten av svenska sommaren bli kall och regnig , det är inte bra för MP inför valet.
Citera
2026-06-28, 16:50
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sedan när är det helt normalt att det är över 30 grader flera dagar i rad? Ni får tro vad ni vill om klimatförändring, men jag minns att det var så en enda sommar på 70-talet, efter det så har det inte varit så förrän efter kanske 2010.

Svenskar klagar ju inte på värmen, att de vågar klaga är ett tecken på att det faktiskt är varmare.

Och att det är helt normalt att det är 40 grader i Frankrike, det köper jag faktiskt inte.

Det är klart att är man född 2008 så minns man inte så mycket annat. Då känns detta helt vanligt.

Jag har noterat att det var 33 grader både 2010 och 2022 här hemma. När vi var på Kreta i mitten av 1970-talet var det 40 grader. Mycket ståhej kring detta som inte bevisar något. Klimatförändringar eller inte har inte med några dagars varmt väder att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in