Igår, 17:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Jag har noterat att det var 33 grader både 2010 och 2022 här hemma. När vi var på Kreta i mitten av 1970-talet var det 40 grader. Mycket ståhej kring detta som inte bevisar något. Klimatförändringar eller inte har inte med några dagars varmt väder att göra.

Man behöver inte dra in globala modeller för att se att i vissa länder som Frankrike är somrarna varmare. Man kan faktiskt se detta och acceptera faktum utan att säga att det beror på si och så.

Det som är så korkat är att klimatförnekarna inte tror på väder utan menar att allt sommarväder är likadant och har varit sedan jesus föddes.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Proumbras avatar
Ja det är ett evigt tjat. Dom har ropat varg nu i över 30 år om klimatet.

Jag tror inte det har blivit varmare, dom har förmodligen bara blivit mer angelägna på att mäta.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
En ledtråd: är det ett frågetecken efter så är det en fråga.

Och gällande ditt sista stycke, säg det till dem som gör det och inte till andra helt random människor. Det är nämligen lätt att folk tror att du har lite problem att tolka skriven text.

Du lät känslorna ta över och riktade in dig på en som inte sagt det du påstår. Lätt hänt när man är är nervigt lagd. Se så, smyg iväg med svansen mellan benen nu!
lol du har ju autism, som inte kan förstå att en fråga också kan vara ett påstående. ok hej då mr rain man, du var rätt tråkig
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har inte talat om jordens klimat. Är du lite trög eller?
sluta gagga om ditt jävla 70-tal då din dementa faan!

"Sedan när är det helt normalt att det är över 30 grader flera dagar i rad? Ni får tro vad ni vill om klimatförändring, men jag minns att det var så en enda sommar på 70-talet, efter det så har det inte varit så förrän efter kanske 2010."

detta skrev du i samma inlägg;
"Svenskar klagar ju inte på värmen, att de vågar klaga är ett tecken på att det faktiskt är varmare"
eh va?
Citera
Igår, 18:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
sluta gagga om ditt jävla 70-tal då din dementa faan!

"Sedan när är det helt normalt att det är över 30 grader flera dagar i rad? Ni får tro vad ni vill om klimatförändring, men jag minns att det var så en enda sommar på 70-talet, efter det så har det inte varit så förrän efter kanske 2010."

detta skrev du i samma inlägg;
"Svenskar klagar ju inte på värmen, att de vågar klaga är ett tecken på att det faktiskt är varmare"
eh va?

Du verkar väldigt jobbig.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
MumsarMazarins avatar
Expressen slår ju rekord i att vara klimatalarmistiska. Herregud vilken domedagspropaganda i rubriksättningarna.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var även ofta runt 30 grader på 70 talet och varade i flera veckor nu är det sommar värme fyra dagar och folk gråter ögonen ur skallen att det är sommar temperatur helt otroligt

Precis. Minns inte sommrarna på 70-talet, då jag är för ung, men de är ju omtalade som varma. Däremot minns jag att vi hade 30-grader även i slutet av 80-talet och sommaren 1994 är ju omtalad. Även 1997 var det varmt och 2018 minns jag som helt fantastisk. Bor i Stockholm och hitills har vi ju bara haft en riktigt varm sommardag i år och den var igår. Idag är det svalt och mulet och ändå står miljömupparna och skriker sig hesa om "klimatkollapsen" och SVT och Aftonbladet har rubriker om "extremvärmen" som att hela Sverige håller på att brinna upp. Själv ser jag bara lite halvtaskigt normalt svenskt sommarväder. Jag och frugan funderar på att resa till värmen nedåt medelhavet så man kan bada utan pitten förvandlas till en isbit...
Citera
Igår, 19:35
Medlem
KonungHonungs avatar
Klimathetsen är bara ett sätt för globalisterna att kontrollera oss och göra oss fattigare.

Stoppa invandringen och lägg pengarna på mer A/C åt folket.
Citera
Igår, 20:54
Medlem
exoticspices avatar
Visst är det varmt och jobbigt. Men det jag ändå tycker är jobbigast, är att jag inte hinner äta upp min chokladkaka innan den smälter.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Nixters avatar
...Under denna tid av påstådd ”katastrofal global uppvärmning” har Net Zero-förespråkarna i Europa och Sverige passat på att bygga ett väderberoende elnät som slutar fungera när vädret blir varmt.

Man skulle skratta åt eländet, men många drabbas av dessa människors vilja att köpa afrikanska batterier, elsparkar och elbilar från Kina för att rädda världen.

"EU Commission HQ forced to shut down air-conditioning amid heatwave"
https://www.politico.eu/article/eu-commission-heatwave-hq-forced-shut-down-air-conditioning-europe/

"Spain puts limits on air conditioning and heating to save energy" the Guardian

Åsså Almedalens största lögnare: Daniel Helldén (MP) lovar krisplan för värmen
https://www.dn.se/direkt/2026-06-25/daniel-hellden-mp-lovar-krisplan-for-varmen/
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
lol du har ju autism, som inte kan förstå att en fråga också kan vara ett påstående. ok hej då mr rain man, du var rätt tråkig

Du lägger dina problem med läsförståelse på mig. Trots att jag förklarat att det inte var ett påstående. Det har jag väldigt låg toleransnivå för.
Typisk kvällstidningsmentalitet.

Sen kan du kalla mig vad du vill, idiot, autist och nu rain man (men det kanske är en komplimang?) som du ju kastat ur dig.

Det är vekt att ta till förolämpningar. Men det blir väl så när man inte har riktigt kritik och man inser att man varit ute på djupt vatten och inte vill erkänna sitt klavertramp.
Citera
Igår, 21:40
Medlem
Ja, värmen nämns i varje nyhetsblaska 24/7 under de senaste sommrarna. Visst är det varmt och vi har värmeböljor men det är definitivt någon typ av agenda och propaganda som framförs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in