2017-04-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Alltså om man som jag och (kanske inte knivskarp analys hehe) Asobi är lite utav SvenneB-knarkare så skulle jag snarare säga att det farliga med att kombinera opiater och dos är att hjärtat kan få arbeta på så in i helvete snarare än att man kanske blir så girig att man trycker i sig ofantliga överdoser opioider. Med det vill jag verkligen poängtera att det trots allt är en högst reell risk - speciellt för de tokiga bröder och systrar som har vandrat ner för verktygens vindlande stigar.

Var försiktiga allihopa!!
Aldrig sett några riktiga bevis på det där med att härtat skulle få "dubbla signaler" eller nåt som gör att det får arbeta hårdare. Tror det är en knarkarmyt som många andra.
Citera
2017-04-20, 17:46
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Någon som upplevt att de får svårt att andas efter att ha snortat tjack?
Jag snortar mitt tjack dagligen men idag e det nåt som inte stämmer. Känner mig andfådd och det e tungt att andas nån timme efteråt.
När jag dricker det så händer det inget konstigt (tänkte om det handlar om just denna batchen).
Förklaring /svar/hypotes.

OT: min trådstart kastades och jag hoppas att jag uppfattade korrekt att jag fick skriva om det här, inte hittat nåt annat inlägg om just detta
Har precis samma problem! Sitter i 4 dagar, blir uthärdligt efter 2 dagar. Har provat ta både lugnande antihistaminer och benzo, men inget hjälper. Trodde det var min ångest som spökade, men nu när jag har googlat om det här så verkar känslan av andningssvårigheter inte ovanligt.
Senast redigerad av szabo 2017-04-20 kl. 17:53.
Citera
2017-04-20, 17:50
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
40-60 mg, är inte det rätt lite? I och för sig så kanske du sitter på bra kvalitet. Skulle vara grymt om jag kunde ta så små doser. Jäkligt ekonomiskt!

En annan sak som jag inte tycker om gällande snortning är att jag har en tendens att vilja fylla på allt för ofta av någon anledning. Antar att det är den där lilla kicken man vill åt. Alternativt att det känns häftigt att snorta. Lite tuff känner man sig ändå när man drar upp lite pulver i snoken
Känner detsamma. Vill snorta hela tiden och då jag aldrig får den där kicken så är det fetmarkerade är den enda anledningen jag fyller på jämt gissar jag.
Citera
2017-04-20, 18:37
Medlem
Okej, aldrig testat cs förrän en månad se men det verkar som min biokemi inte funkar med amfetamin.

Har testat tre olika batchar, med samma dåliga resultat:

a) började försiktigt. 100 mg i snoken. Ingen effekt. 200 mg till i näsan. Började känna lite. Inte tillstymmelsen till rus. Bara lite piggare och lite positivare tankar. Höll sig ca 3 timmar, sen back to basic.

b) försök två. Samma batch, tog ett halvt G, hälften näsan, hälften magen. Samma resultat som ovan.

c) dålig batch tänkte jag. Provade batch två och tre. Samma resultat som ovan.

d) det positiva var att AT uteblev, Skönt det iaf.

Så, är det så att min kropp helt enkelt svarar ganska dåligt på affe (opiater svara jag mkt bra på btw)? Eller måste man IVa för att riktigt känna A?
Citera
2017-04-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peepgass
Okej, aldrig testat cs förrän en månad se men det verkar som min biokemi inte funkar med amfetamin.

Har testat tre olika batchar, med samma dåliga resultat:

a) började försiktigt. 100 mg i snoken. Ingen effekt. 200 mg till i näsan. Började känna lite. Inte tillstymmelsen till rus. Bara lite piggare och lite positivare tankar. Höll sig ca 3 timmar, sen back to basic.

b) försök två. Samma batch, tog ett halvt G, hälften näsan, hälften magen. Samma resultat som ovan.

c) dålig batch tänkte jag. Provade batch två och tre. Samma resultat som ovan.

d) det positiva var att AT uteblev, Skönt det iaf.

Så, är det så att min kropp helt enkelt svarar ganska dåligt på affe (opiater svara jag mkt bra på btw)? Eller måste man IVa för att riktigt känna A?

Jag är lite som du. Opiater är min grej, tyvärr. Amfetamin ger mig inget starkt rus som opiater gör. På opiater behöver jag inte fundera på huruvida jag känner något men på amfetamin behöver jag nästan känna efter. Har inte upplevt att jag direkt blir "hög" på amfetamin. Ett svagt välmående, skön känsla i kroppen, mer energi, snöar in mig på flashback trådar samt lite rysningar ibland. Det är det jag får ut av amfetamin. Har provat större doser men det blev helt fel. Tog 1g inom 1 timme och blev sömnig och deprimerad istället. Mindre doser med påfyllning efter ett par timmar verkar funka bra. Tycker att ruset är hyfsat starkt i ungefär 1-2 timmar sen dvalar det oftas och känner inte särskilt mycket. Har inte riktigt förstått hur folk kan tycka om amfetamin så mycket. Absolut inte min grej, men försöker sluta med opiater så det är bättre än inget.
Citera
2017-04-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag är lite som du. Opiater är min grej, tyvärr. Amfetamin ger mig inget starkt rus som opiater gör. På opiater behöver jag inte fundera på huruvida jag känner något men på amfetamin behöver jag nästan känna efter. Har inte upplevt att jag direkt blir "hög" på amfetamin. Ett svagt välmående, skön känsla i kroppen, mer energi, snöar in mig på flashback trådar samt lite rysningar ibland. Det är det jag får ut av amfetamin. Har provat större doser men det blev helt fel. Tog 1g inom 1 timme och blev sömnig och deprimerad istället. Mindre doser med påfyllning efter ett par timmar verkar funka bra. Tycker att ruset är hyfsat starkt i ungefär 1-2 timmar sen dvalar det oftas och känner inte särskilt mycket. Har inte riktigt förstått hur folk kan tycka om amfetamin så mycket. Absolut inte min grej, men försöker sluta med opiater så det är bättre än inget.
DET GÅR INTE O GEMFÖRA DAGENS KVALITE MED HUR DET VAR FÖR CA. 20 ÅR SEN. DÅ VAR DET TJONG I GREJORNA
Citera
2017-04-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodahl
DET GÅR INTE O GEMFÖRA DAGENS KVALITE MED HUR DET VAR FÖR CA. 20 ÅR SEN. DÅ VAR DET TJONG I GREJORNA

Haha, det har du säkert rätt i.
Citera
2017-04-20, 23:37
Medlem
Rysningar av amfetamin, vad beror det på? Tycker faktiskt att det är rätt skönt.
Citera
2017-04-20, 23:46
Medlem
escilichiss avatar
Aldrig fått rysningar av enbart amfetamin, men om jag tar t.ex DMAA så får jag dom
Citera
2017-04-21, 03:05
Medlem
Bertil85s avatar
Jag får rysningar skit ofta när jag tar Amfetamin.
Citera
2017-04-21, 03:53
Medlem
Kan kratom hjälpa med avtändningen från amfetamin? Någon som har provat?

Tagit 1g amfetamin utspritt över nästan ett dygn och håller på att landa nu. Tog precis ca 15g red bali kratom (urusel kvalitet därav mängden) i hopp om att slippa ångesten och depressionen som uppstår efter lite tjackande.

Pga kratoms korta rustid (ca 2-4h) lär jag behöva ta ytterligare en dos lite senare för att slippa majoriteten av avtändningen. Får se hur det går.
Citera
2017-04-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag får rysningar skit ofta när jag tar Amfetamin.
Jag har märkt att rysningarna oftast slår på i slutet av ruset. Är det så för dig med? Under själva peaken blir jag oftast varm och svettig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in