2018-05-14, 20:45
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tänkte testa amfetamin om några månader(pallar inte med att riskera AT på sommaren) så kollar redan nu så att jag har koll på allt.

Säg att man har 1 g "fuktigt" amfetamin som sägs vara helt rent. Är det bara att väga upp den dosen man ska ta, göra en lina och andas in det i näsan? Har endast snortat subutex innan så jag själva tekniken har jag koll på att man inte ska dra in det så det åker ner i svalget utan andas in det.

Många skriver om det här med att man ska torka amfetaminet och då avdunstar stor del av vikten osv (därför jag undrar om det räcker med 1 g, vill ju inte beställa mer än jag behöver). Det är detta jag är osäker på. Vad är man behöver tänka på innan man snortar så att säga, är torkning något man måste göra och hur gör man det? Är det så enkelt som det låter eller?
Jag har snortat väldigt kletigt tjack förut och blivit påtänd som ett as. Men säg att du köper två gubbar tjack och lägger de på tork, du kan fortfarande dra en lina av klet tjacket. Men låt det ligga och dra och känn efter lite då och då. Mängden som försvinner varierar väl men antar att 0,x nånting kommer att försvinna när det fått stå och dunsta ett tag.

När du drar din lina så hackar du upp tjacket på ett fat och använd ett vanligt rör, sedel eller dylikt. Sen snortar du in det som om du andas typ, alltså inte för överdrivet! Sen mår du bra! Och det är lätt som en plätt! :Yes:
Citera
2018-05-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag har snortat väldigt kletigt tjack förut och blivit påtänd som ett as. Men säg att du köper två gubbar tjack och lägger de på tork, du kan fortfarande dra en lina av klet tjacket. Men låt det ligga och dra och känn efter lite då och då. Mängden som försvinner varierar väl men antar att 0,x nånting kommer att försvinna när det fått stå och dunsta ett tag.

När du drar din lina så hackar du upp tjacket på ett fat och använd ett vanligt rör, sedel eller dylikt. Sen snortar du in det som om du andas typ, alltså inte för överdrivet! Sen mår du bra! Och det är lätt som en plätt! :Yes:
Tack för svar det verkar ju enkelt, vad rekommenderar du som nybörjardos till en normalbyggd person?
Citera
2018-05-14, 22:15
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Tack för svar det verkar ju enkelt, vad rekommenderar du som nybörjardos till en normalbyggd person?
Jo det är jätte simpelt Kan inte riktigt rekommendera någon milligram dos då jag brukar bara strö ut lite ur påsen på fatet tills jag fått en lina som jag känner mig nöjd med.

Men börja lite lätt, känner du att du behöver fylla på så är det bara att dra ett streck till tills du är uppe där du vill vara 0,1g kanske kan vara en bra start dos. Råkar du ta för mycket så kan det bli lite jobbigt på vissa tjack batchar och det kan bli lite för stissigt. Så därför starta med en hyfsat liten lina skulle jag säga. Sen känner du om du behöver fylla på med mera som sagt.
Senast redigerad av Fluson 2018-05-14 kl. 22:20.
Citera
2018-05-14, 22:23
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Enligt Tripsit:

Light 15-25mg
Common 25-40mg
Strong 40-75mg
Heavy 75-100mg

Så har du en vagga med flera decimaler så kan du dosera upp utan problem
Citera
2018-05-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
...
Jo då har en 0,01 våg. Blir att börja med liten dos sen fylla på. Men det blir i höst när mitt uppehåll är över. Nu vet jag iaf hur jag ska göra. Tack för svaren!
Citera
2018-05-15, 00:59
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Jo då har en 0,01 våg. Blir att börja med liten dos sen fylla på. Men det blir i höst när mitt uppehåll är över. Nu vet jag iaf hur jag ska göra. Tack för svaren!

Att börja smått med tjack är att offra en sjuhelvetes upplevelse, en redig jungfrudos tjack är typ det härligaste som finns. Men oavsett om du börjar smått eller inte kommer du snart att märka att dosangivelsen som Fluson citerade inte stämmer överens med verkligheten. Beroende på ROA så tycker jag att en lagom dos tjack ligger mellan 0,2 - 1 gram och det är utan tolerans. Men jag uppmanar ingen nybörjare att smaska i sig ett gram i stöten, man måste vänja sig vid ruset först.
Citera
2018-05-15, 01:06
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Kanon!

Inga problem
Citera
2018-05-15, 16:23
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Att börja smått med tjack är att offra en sjuhelvetes upplevelse, en redig jungfrudos tjack är typ det härligaste som finns. Men oavsett om du börjar smått eller inte kommer du snart att märka att dosangivelsen som Fluson citerade inte stämmer överens med verkligheten. Beroende på ROA så tycker jag att en lagom dos tjack ligger mellan 0,2 - 1 gram och det är utan tolerans. Men jag uppmanar ingen nybörjare att smaska i sig ett gram i stöten, man måste vänja sig vid ruset först.

Det handlar självklart om ren amfetamin. Utan tillsatser, utan utbank. Det finns inget tjack i Sverige som är 100% "medicinskt rent" amfetaminsulfat utan en gnutta socker eller annat utbank i, knappt. Men får du tag i det ska den där doseringen gälla. Behöver du ta ett gram åt gången utan tolerans så har du fått tag på riktigt riktigt dåligt tjack. Det är nog max 10% amfetamin i då.
Citera
2018-05-15, 16:27
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Det handlar självklart om ren amfetamin. Utan tillsatser, utan utbank. Det finns inget tjack i Sverige som är 100% "medicinskt rent" amfetaminsulfat utan en gnutta socker eller annat utbank i, knappt. Men får du tag i det ska den där doseringen gälla. Behöver du ta ett gram åt gången utan tolerans så har du fått tag på riktigt riktigt dåligt tjack. Det är nog max 10% amfetamin i då.

Nej, jag gillar bara ett kraftigt tjackrus. Jag utgår givetvis från att vi diskuterar bra tjack och då gillar (gillade) jag att ta ett gram IV. Är tjacket dåligt får man ta mer.
Citera
2018-05-15, 22:27
Medlem
FrankTheMans avatar
Har en fråga, tog en drös med iktrovil igår och dagen innan men känner mig inte alls benzad längre, kommer jag må bra på en gubbe tjack ikväll eller kommer benzot i kroppen göra ruset svagt? Mvh
Citera
2018-05-15, 22:37
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan
Har en fråga, tog en drös med iktrovil igår och dagen innan men känner mig inte alls benzad längre, kommer jag må bra på en gubbe tjack ikväll eller kommer benzot i kroppen göra ruset svagt? Mvh

Om vi svarar att ruset lär bli svagt kommer du avstå då eller har du redan öppnat godispåsen...?
Citera
2018-05-15, 22:43
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan

Just Klonazepam har ju väldigt lång halveringstid så är nog absolut sannolikt att ruset blir en aning mildare. Jag personligen gillar att blanda en låg dos bens tillsammans med tjack, upplever att jag får ut det bästa på så sätt; pigg, pratglad, motiverad men utan stiss och på ett lite "lugnare" sätt.

Men är naturligtvis svårt att bedöma då ingen här känner dig, vet vad du har för tidigare vana, tolerans och då det är mycket individuellt. Men ja, det finns en möjlighet att tjacket blir en gnutta dämpat beroende på dosen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in