2017-03-08, 07:06
Medlem
Vad är det egentligen i korta ordalag som gör att folk har så olika "psykos-trösklar"? Jag har t ex ALDRIG flugit på ens tillstymmelsen av en psykos, varken nykter eller påverkad, under mina ~30 levnadsår medans jag känner folk som börjar ana ugglor i mossen efter 10 timmars dosande eller en klubbsession på MDMA. Som ung och dum har jag ändå slirat mig igenom rejäla race på 4-5 dygn utan att sova med hallisar från underlandet de sista 24 timmarna - givetvis med en och annan noja men aldrig så att verkligheten har börjat rinna iväg. Fattar givetvis att det är att leka med elden och att hjärnan säger STOPP för alla efter tillräckligt lång tid men väldigt många beskriver hur de känner "att psykosen var nära" efter ett dygn..

Har ni som flugit in i ett par stimulantpsykoser alltid haft "lätt" att hamna där? Hur känns det när psykosen börjar smyga sig på för er?! Om den väl kommer - är det då omöjligt att rationalisera bort den eller fattar ni någonstans att det kanske är tjacket som har kickat igång den?
Citera
2017-03-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Vad är det egentligen i korta ordalag som gör att folk har så olika "psykos-trösklar"? Jag har t ex ALDRIG flugit på ens tillstymmelsen av en psykos, varken nykter eller påverkad, under mina ~30 levnadsår medans jag känner folk som börjar ana ugglor i mossen efter 10 timmars dosande eller en klubbsession på MDMA. Som ung och dum har jag ändå slirat mig igenom rejäla race på 4-5 dygn utan att sova med hallisar från underlandet de sista 24 timmarna - givetvis med en och annan noja men aldrig så att verkligheten har börjat rinna iväg. Fattar givetvis att det är att leka med elden och att hjärnan säger STOPP för alla efter tillräckligt lång tid men väldigt många beskriver hur de känner "att psykosen var nära" efter ett dygn..

Har ni som flugit in i ett par stimulantpsykoser alltid haft "lätt" att hamna där? Hur känns det när psykosen börjar smyga sig på för er?! Om den väl kommer - är det då omöjligt att rationalisera bort den eller fattar ni någonstans att det kanske är tjacket som har kickat igång den?

Har fått det bara en gång, första gången, efter runt 48h utan sömn. Klassiska skuggfigurerer som rörde sig i rummet, lite obehagligt men inte mycket mer än så. Har aldrig gjort eller betett mig på något vidare underligt sätt.

Jag tror man får psykos, oavsett drog, om man sköter det dåligt alternativt har mycket demoner man inte hanterat som nykter. Den enda polaren jag har som börjat bete sig riktigt jävla konstigt på tjo var efter ett längre race och med personliga demoner som han inte hade klurat ur.
Citera
2017-03-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Har fått det bara en gång, första gången, efter runt 48h utan sömn. Klassiska skuggfigurerer som rörde sig i rummet, lite obehagligt men inte mycket mer än så. Har aldrig gjort eller betett mig på något vidare underligt sätt.

Jag tror man får psykos, oavsett drog, om man sköter det dåligt alternativt har mycket demoner man inte hanterat som nykter. Den enda polaren jag har som börjat bete sig riktigt jävla konstigt på tjo var efter ett längre race och med personliga demoner som han inte hade klurat ur.
Men var det verkligen en psykos du fick då? Själva grejen med en psykos är ju att man inte fattar att man har en skev verklighetsuppfattning, va? Det du beskriver låter mer som klassiska "hjärnspöken" - det är ju knappast soft när de dyker upp men de gånger det har hänt mig har jag varit fullt medveten om att det är hjärnan som behöver sömn/näring/vad-fan-det-nu-är..

.. men om jag tar en nära vän till mig som exempel: snubben smög in i en riktig jävla rykare till psykos efter en natt. T ex tyckte han sig börja se religiösa ledtrådar/tecken lite här och där (de dök upp i musik han lyssnade på, i vardagskommentarer från främlingar och givetvis även kodade i bland annat ljuset från Nacka-mastarna). Det här är en snubbe som är jävligt rak annars med en fin karriär, familj och villa i ett fint område i Stockholm och har aldrig haft något andligt intresse what-so-ever.. Jag har aldrig sett något liknande - slutade med psyket och när han var "tillbaka" igen så mindes han hela episoden ungefär som att han hade drömt men minns känslan och att han var 100% övertygad om att skiten faktiskt hände. Som tur var skedde detta under semestern så han slapp förstöra livet genom att börja hitta tecken på kontoret

Han har aldrig mer rört stimulanter efter den gången kan jag säga! Kan det vara så enkelt att det många här kallar psykos egentligen "bara" är hjärnspöken i form av skugghallisar etc?
Citera
2017-03-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Men var det verkligen en psykos du fick då? Själva grejen med en psykos är ju att man inte fattar att man har en skev verklighetsuppfattning, va? Det du beskriver låter mer som klassiska "hjärnspöken" - det är ju knappast soft när de dyker upp men de gånger det har hänt mig har jag varit fullt medveten om att det är hjärnan som behöver sömn/näring/vad-fan-det-nu-är..

.. men om jag tar en nära vän till mig som exempel: snubben smög in i en riktig jävla rykare till psykos efter en natt. T ex tyckte han sig börja se religiösa ledtrådar/tecken lite här och där (de dök upp i musik han lyssnade på, i vardagskommentarer från främlingar och givetvis även kodade i bland annat ljuset från Nacka-mastarna). Det här är en snubbe som är jävligt rak annars med en fin karriär, familj och villa i ett fint område i Stockholm och har aldrig haft något andligt intresse what-so-ever.. Jag har aldrig sett något liknande - slutade med psyket och när han var "tillbaka" igen så mindes han hela episoden ungefär som att han hade drömt men minns känslan och att han var 100% övertygad om att skiten faktiskt hände. Som tur var skedde detta under semestern så han slapp förstöra livet genom att börja hitta tecken på kontoret

Han har aldrig mer rört stimulanter efter den gången kan jag säga! Kan det vara så enkelt att det många här kallar psykos egentligen "bara" är hjärnspöken i form av skugghallisar etc?

Nej, det håller jag med om, jag var klar nog i huvudet att förstå att det inte var "på riktigt"

Det brukar ju kallas depersonalisation och Derealisation och det kan jag inte direkt säga att jag kände.
Citera
2017-03-08, 19:14
Medlem
strezs avatar
Älskar combon xanor med tjack. Men frågan är ju hur mycket xanoren dämpar tjack effekten. Men underbar feeling är det !
Citera
2017-03-08, 21:17
Medlem
strezs avatar
Någon som har tips emot käkspänningarna som kommer ?
Citera
2017-03-08, 21:43
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strez
Någon som har tips emot käkspänningarna som kommer ?

Magnesium. Överdosera det haha. Ta minst 6 st
Citera
2017-03-08, 22:33
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Magnesium. Överdosera det haha. Ta minst 6 st

Minst 6 st? Det kan väl inte skada på nå sätt ?
Citera
2017-03-08, 22:56
Bannlyst
Är det bäst att dra i sig tjoet med en smal 3ml pump som går snabbt än en 5ml lite större? Jag har inga blåa nålar, annars hade nog 5ml varit att föredra, men en 5ml får man ju plats med lite mer i, inte sant?

hur gör ni gott folk?
Senast redigerad av speedballen 2017-03-08 kl. 23:12.
Citera
2017-03-08, 23:01
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Om jag vill ha bäst kick, ska jag köra med min smala 3ml pump eller den stora 5ml pumpen? Orange nål.

Känns ju som att det får plats mest tjack i en 5ml, och detta är inte jättelösligt så får ta den stora 5ml när det blir större doser, men kanske den smala 3ml är bättre för att få in allting fort?

Har tyvärr ingen blå nål

Gör ett test vetja, gör upp en lösning i båda och prova?

Mvh
Citera
2017-03-08, 23:14
Bannlyst
Citat:
Gör ett test vetja, gör upp en lösning i båda och prova?

Mvh

Har fått lite sådär halvkletigt tjack som gärna blir lite bomull och inte kristallklart, så ajg lägger någon halvmeter ljummet vatten i så blir det kristallklart, men egentligen skall det ju bli det i kallvatten, inte sant?

Dock inte många sorter som blir det nuförtiden, och behöver ju inte vara dåligt för det.

Men nu undrar jag om era erfarenheter, och ja, jag har, och ska prova mer
Citera
2017-03-08, 23:16
Bannlyst
Citat:
Älskar combon xanor med tjack. Men frågan är ju hur mycket xanoren dämpar tjack effekten. Men underbar feeling är det !

Själv så kör jag tjack tills jag känner att det blir för mycket, eller så kan jag ta en halv valium, för det gör varken från eller till av tjackruset, utan det blir bara mer mjukt och inte så nojjigt som det kan bli.

Beror förstås på hur bra tjack man har, och hur ingådd man är.. Är själv ganska ingådd och vill ha finfina kickar, men det får men endast på dom riktigt bra grejerna, eller så doserar jag för lågt (har ingen våg för tillfället), men visst, fungerar gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in