2016-03-07, 18:20
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Tog ca 1g tjack under loppet av ca 10h med start från midnatt i lördags till någon gång på morgonen igår.

Har haft väldigt ont i hals och svalj sedan igår mitt på dagen, stel i nacke, hals och axlar men också en känsla av luftbubblor (?) när man känner på halsen, mest på sidorna och under adamsäpplet.

Ibland låter det som det sipprar ut luft på högersidan av halsen, speciellt när jag harklar mig eller hostar till.

Har svårt att tro att jag inbillar mig då jag är väldigt lugn och nojjar inte, undrar bara om någon har upplevt samma sak då jag aldrig varit med om detta tidigare.

Har endast kört två tjackrace i mitt liv, samma mängd båda gångerna, denna gången svettades jag väldigt mycket under natten.

Tacksam för svar!

Yo!

Som du såklart redan vet så kan man få väldigt spända käkar när brukar cs-droger.
Spända käkar kan i sin tur leda till spänd nacke/spända axlar, det är därför du upplever stelhet.
Har själv det problemet när jag vaknar varje morgon just pga att jag ligger och biter ihop genom hela natten.

Hur stora är dessa "luftbubblor" i halsen? Kan det inte bara vara så att det är körtlar som är lite svullna?

Är övertygad om att det bara är inbillning då dina symptom låter väldigt märkliga.
Luftbubblor i halsen? Låter ju rätt knäppt, eller hur?

Du kan vara lugn, det är ingen fara med dig.

Hoppas du hade en bra helg och ATn inte är allt för hård!
Citera
2016-03-07, 19:39
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Yo!

Som du såklart redan vet så kan man få väldigt spända käkar när brukar cs-droger.
Spända käkar kan i sin tur leda till spänd nacke/spända axlar, det är därför du upplever stelhet.
Har själv det problemet när jag vaknar varje morgon just pga att jag ligger och biter ihop genom hela natten.

Hur stora är dessa "luftbubblor" i halsen? Kan det inte bara vara så att det är körtlar som är lite svullna?

Är övertygad om att det bara är inbillning då dina symptom låter väldigt märkliga.
Luftbubblor i halsen? Låter ju rätt knäppt, eller hur?

Du kan vara lugn, det är ingen fara med dig.

Hoppas du hade en bra helg och ATn inte är allt för hård!

Ja det är sannerligen märkligt, grejen är att jag inte har något AT alls, lite trött och väldigt lätt huvudvärk men inget annat, ingen ångest eller oro.

Satt och sket innan och när jag tryckte på kände jag hur det bubblade till i högra sidan av halsen precis som det läckte ut luft.

Snortade även rätt hårt och snabbt vilket ledde till att jag fick ner skiten i svalget och troligtvis andades in en mindre mängd när jag precis efter linan drog några andetag genom näsan för att hålla kvar det där.

Har inte nojjat över några sjukdomar eller dylikt, och är långt ifrån hypokondriker i vanliga fall och har därför svårt att tro att jag inbillar mig detta.

Bör man söka sjukvård?

Edit: Dessa "luftbubblor" ger av ett knastrande ljud när man pillar på dem, de kommer och de går.

Ingen som upplevt detta?
Senast redigerad av zupdawg 2016-03-07 kl. 19:42.
Citera
2016-03-09, 15:41
Medlem
ambigues avatar
Jag har köpt och sett mycket tjack, men det här som beskrevs som paste, känner jag inte igen.
Skulle beskriva det som fluffiga snöflingor...

Jag har hög tolerans så jag kan inte avgöra effekten helt heller.

Vad säger ni, någon annan som fått tjack som såg ut sådär?
Citera
2016-03-09, 23:47
Medlem
wasabi84s avatar
jag har fått som liknar liksom tvålflingor, påminner om detta?

Annars tycker jag att det liknar vacker snö när man hackat det riktigt fint...trots att kola brukar gå under namnet snö...

Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag har hög tolerans så jag kan inte avgöra effekten helt heller.

Jag med I hate it...
Senast redigerad av wasabi84 2016-03-09 kl. 23:51. Anledning: citat o tillägg
Citera
2016-03-09, 23:59
Medlem
wasabi84s avatar
införskaffade av favvis-kranen (för han e s jävla "go' ") idag...
Fick från ny Polsk batch-ganska grova stenar,skitbra, sen tog jag från en annan batch som han förvarat i kylen i kryddburk, alltid diggat idén men denna gången STINKER DET VITLÖK... jag mår illa av lukten, vad fan ska jag göra? TIPS???
Jag har kontaktat honom men tänkte be om tips överallt.. jag spyr av lukten,o jag som bara snortar (till 90%)...

har ett par idéer men kom igen, hjälp till att brainstorma? och snälla, seriösa svar...inga:lär hålla vampyrerna borta yadayadayada
Citera
2016-03-10, 00:59
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
införskaffade av favvis-kranen (för han e s jävla "go' ") idag...
Fick från ny Polsk batch-ganska grova stenar,skitbra, sen tog jag från en annan batch som han förvarat i kylen i kryddburk, alltid diggat idén men denna gången STINKER DET VITLÖK... jag mår illa av lukten, vad fan ska jag göra? TIPS???
Jag har kontaktat honom men tänkte be om tips överallt.. jag spyr av lukten,o jag som bara snortar (till 90%)...

har ett par idéer men kom igen, hjälp till att brainstorma? och snälla, seriösa svar...inga:lär hålla vampyrerna borta yadayadayada

prova att acetontvätta det hela och kanske slå ut det en del om lukten fortfarande är kvar men det tror jag inte den kommer att vara
Citera
2016-03-10, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
prova att acetontvätta det hela och kanske slå ut det en del om lukten fortfarande är kvar men det tror jag inte den kommer att vara

Acetontvätt borde funka. Finns ju div syror som kan ta bort lukt, men vad det har för effekt på tjacket och om det går att tvätta bort är en annan fråga...
Citera
2016-03-10, 20:01
Medlem
hur länge behöver man köra för att få permanenta neurotoxiska skador? eller blir de värre och värre för varje gång? hur gör man isåfall för att minimera den?

gärna svar med lite tyngd, "jag har tjackat i 10 år och har inte märkt nå" undanbes.

kramis
Citera
2016-03-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blyrtspnna
hur länge behöver man köra för att få permanenta neurotoxiska skador? eller blir de värre och värre för varje gång? hur gör man isåfall för att minimera den?

gärna svar med lite tyngd, "jag har tjackat i 10 år och har inte märkt nå" undanbes.

kramis

http://www.brainprotips.com/adderall-neurotoxicity/

Mycket text, men värt en läsning kan jag tycka.
Citera
2016-03-12, 12:50
Bannlyst
Någon som stött på tjack i denna form tidigare?
http://imgur.com/6yZKjSA
Senast redigerad av LysergicZero 2016-03-12 kl. 12:53.
Citera
2016-03-12, 13:00
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Ser ut som vanligt klet-tjack.
Citera
2016-03-12, 13:11
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero

Japp, har stött på liknande.

Bra skjuts när man intog det IV iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in