2010-03-07, 03:42
Medlem
anakatas avatar
'Crystal meth' ar mycket riktigt metamfetamin(hydroklorid) i form av (mer eller mindre) stora kristaller - sant har: http://kalle.tar.knark.net/lordagsgodis.png Kristallformen i sig har dock absolut inget att gora med huruvida det gar att roka (eller ja, indirekt kan man ju saga att det har det, eftersom meth i pulverform kan vara bankat med saker som gor det svarrokt)
'Ice' refererar ANTINGEN pa precis samma sak, ELLER en helt annan stimulant, 4-MAR. Den har (savitt jag vet, knarkslang ar ingen exakt vetensap) fatt sitt namn av att pulvret faktiskt har en viss likhet med krossad is. Om jag far till en bra bild sa lagger jag upp den - pulvret har ett ganska sareget utseende.
Citera
2010-03-07, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
'Crystal meth' ar mycket riktigt metamfetamin(hydroklorid) i form av (mer eller mindre) stora kristaller - sant har: http://kalle.tar.knark.net/lordagsgodis.png Kristallformen i sig har dock absolut inget att gora med huruvida det gar att roka (eller ja, indirekt kan man ju saga att det har det, eftersom meth i pulverform kan vara bankat med saker som gor det svarrokt)
'Ice' refererar ANTINGEN pa precis samma sak, ELLER en helt annan stimulant, 4-MAR. Den har (savitt jag vet, knarkslang ar ingen exakt vetensap) fatt sitt namn av att pulvret faktiskt har en viss likhet med krossad is. Om jag far till en bra bild sa lagger jag upp den - pulvret har ett ganska sareget utseende.
Bra inlägg. Jag är full och trött nu, men jag påstår att att ICE är helt rent tjack. Helt rent. 100 procent.

Crystal meth är en pryl.
Meta är en annan, vanligare, orenare, variant av CM
Ice är en tredje, eller egentligen samma , fast total clean, som crack hos kolan fast omvänt då det är det rena istället för skiten.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-07 kl. 04:17.
Citera
2010-03-07, 05:39
Medlem
anakatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Crystal meth är en pryl.
Meta är en annan, vanligare, orenare, variant av CM
Det ar exakt samma substans bara det att crystal ar i form av storre kristaller.
Citat:
Ice är en tredje, eller egentligen samma , fast total clean, som crack hos kolan fast omvänt då det är det rena istället för skiten.
Nej. Rent metamfetamin ser ut sahar:
http://kalle.tar.knark.net/porr.png
Sa det skulle snarare kallas water isafall. Eller snarare 'piss' - normalt ar det gulaktigt. Det pa bilden ar EXTREMT rent. Aven om det ar sa rent att det haller lakemedelsklass sa ger de pyttesma orenheterna synlig missfargning.
Det (och amfetamin) ar oljor i fribasform. Knappast nagot man vill peta i sig heller eftersom de ar korrosiva / vavnadsirriterande.

Jag startade ju t o m en trad har om precis detta igar!

Daremot sa kallas crystal meth ofta ice, men i Europa ar det 4-MAR som traditionellt kallats ice. Det ar dock sapass sallsynt att de flesta aldrig ens hort talas om det. Vilket ar javligt synd, for det ar en sjuhelvetes bra stimulant. 4-MAR ar alltsa ingen skum nyuppfunnen RC, utan uppfanns runt 1930 och har funnits sporadiskt pa knarkmarknaden.
Ruset ar ganska subtilt jamfort med meth/amf. Det ger minimala kroppsliga effekter. Vad man far ar en ren, klar, riktigt fin eufori - darav dess andra smeknamn U4EA (eller U4EAH eller hur det nu ar tankt att skrivas).
Citera
2010-03-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Det ar exakt samma substans bara det att crystal ar i form av storre kristaller.
Det var ju precis det jag sa, att meta var en vanligare, orenare , variant av CH. Alltså CH i en mer utblandad form.

Citat:
Nej. Rent metamfetamin ser ut sahar:
http://kalle.tar.knark.net/porr.png
Sa det skulle snarare kallas water isafall. Eller snarare 'piss' - normalt ar det gulaktigt. Det pa bilden ar EXTREMT rent. Aven om det ar sa rent att det haller lakemedelsklass sa ger de pyttesma orenheterna synlig missfargning.
Det (och amfetamin) ar oljor i fribasform. Knappast nagot man vill peta i sig heller eftersom de ar korrosiva / vavnadsirriterande.

Jag startade ju t o m en trad har om precis detta igar!

Daremot sa kallas crystal meth ofta ice, men i Europa ar det 4-MAR som traditionellt kallats ice. Det ar dock sapass sallsynt att de flesta aldrig ens hort talas om det. Vilket ar javligt synd, for det ar en sjuhelvetes bra stimulant. 4-MAR ar alltsa ingen skum nyuppfunnen RC, utan uppfanns runt 1930 och har funnits sporadiskt pa knarkmarknaden.
Ruset ar ganska subtilt jamfort med meth/amf. Det ger minimala kroppsliga effekter. Vad man far ar en ren, klar, riktigt fin eufori - darav dess andra smeknamn U4EA (eller U4EAH eller hur det nu ar tankt att skrivas).
Det är lugnt, Du kan ju själv se att jag skrivit att ICE är ett annat ord CH. Och CH är inte tjack. Även man kan säga att tjack är ett slang på amfetamin(er) och ICE är ett rent amfetaminer, meta amfetaminer.
Citera
2010-03-07, 15:49
Medlem
det bränner och sticker i mitt ben, vid låret färgen på låret är lite blått också. nån som vet hur man får bort den otäcka känslan av att det bränner och sticker i benet.
Citera
2010-03-07, 20:24
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badsvamp
det bränner och sticker i mitt ben, vid låret färgen på låret är lite blått också. nån som vet hur man får bort den otäcka känslan av att det bränner och sticker i benet.

Det låter som ditt ben har somnat om du frågar mig. Tjack är kärlsammandragande, vilket kan bidra till den här obehagliga känslan. Länge sedan du skrev visserligen, men rör på dig, massera benet, kanske ta ett varmt bad. Saker som sätter igång blodflödet med andra ord.
Citera
2010-03-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det låter som ditt ben har somnat om du frågar mig. Tjack är kärlsammandragande, vilket kan bidra till den här obehagliga känslan. Länge sedan du skrev visserligen, men rör på dig, massera benet, kanske ta ett varmt bad. Saker som sätter igång blodflödet med andra ord.

tack för tipset.
Citera
2010-03-09, 19:20
Medlem
Hur snabbt blir påslaget om man gnuggar amfetaminet mot tandköttet?
Citera
2010-03-09, 19:48
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geniee666
Hur snabbt blir påslaget om man gnuggar amfetaminet mot tandköttet?

Hyfsat. Fast det fräter väldigt på tandemaljen så det är ingen metod att rekommendera.
Citera
2010-03-09, 20:37
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Hyfsat. Fast det fräter väldigt på tandemaljen så det är ingen metod att rekommendera.

Hmm, aldrig hört talas om någon som tar amfetamin på detta sätt. Kanske pga av smaken då .

Påslaget kan det jämföras vid tex snortning eller vad kan det jämföras med?
Citera
2010-03-09, 20:54
Medlem
anakatas avatar
Ursakta mig, men hur skulle amfetaminpulver som ar ett salt och alltsa neutralt kunna frata pa nagot?
Citera
2010-03-09, 21:07
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursakta mig, men hur skulle amfetaminpulver som ar ett salt och alltsa neutralt kunna frata pa nagot?

För att det vanligen är utblandat med t.ex druvsocker. I en perfekt värld där alla tar rent amfetamin så har det förstås inte den effekten, men nu lever vi inte i en sådan. Har du sett tandstatusen hos någon som långvarigt har ägnat sig åt peroralt amfetaminmissbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in