2016-06-08, 11:30
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CM0102
Tjena!

Tänkte göra mig en liten tjackspray. Hur går jag tillväga? Har en nässpray på 30ml, hur mkt tjack bör jag ha i. I jämförelse med legendarerna i detta forum är jag en novis, brukar ej på daglig basis.
Bör jag byta ut innehållet mot vatten?

Tack på förhand, CM0102
Detta vill jag också prova! Har ingen nässpray här nu, så undrar hur får man in sin lösning i flaskan? Går det att montera av själva sprutmekanismen och sen montera tillbaka den?
Citera
2016-06-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Jag pluggar på universitetet och det blir en del nätter på tjack. Jag får massa gjort men problemet är att mina pupiller blir större och folk påpekar det ganska ofta. Vet att opiater får dem att minska, men hur fungerar det i kombination med amfetamin? Nu snackar vi små mängder tjack, runt 20mg varannan vecka. Tacksam för svar!

Ett gammalt inlägg men tänkte svara på det ändå för jag hade samma problem förut när jag tog smådoser av amfetamin då jag led av depression som inte kunde botas av anti-depressiva. Tog det mest för att få nån dag i veckan då jag faktiskt inte ville skära upp handlederna eller hänga mig själv.

Problemet var att detta var under min studietid och med det goda humöret kom ju också pupillerna. Först var det inget jag ens tänkte på att jag gick omkring med stora pupiller, men sen var det på en grillfest då en kompis frågade om det och sa att andra hade diskuterat det och undrat vad det kan bero på. Eftersom jag aldrig uppträdde berusat så var inte narkotika något de gissat på förvisso. Var ju påverkad av amfetamin just då men hade solglasögon på så mina pupiller kunde han inte se.

Först fick jag en stor klump i magen och blev skitnervös, men har ett riktigt bra pokerfejs så jag visade det nog inte. Men efter frenetiskt tänkande på några sekunder drog jag till med att det beror på att jag har migrän och att när jag har migrän så blir mina pupiller stora. Det hör till saken att jag faktiskt har migrän och det visste dom om så den förklaringen köpte dem. Hade inte en smartphone då (det var inte många som hade det på den tiden) så jag fick nervöst vänta tills jag kom hem för att kolla om man öht kan få stora pupiller när man har migrän och till mig stora lättnad så finns det tydligen de som får stora pupiller på båda eller på ena ögat så om någon skulle få för sig att googla på det så skulle ju de finna samma anekdotiska information som jag hittade.

Det jobbiga i det hela var att när jag väl fick mina migränanfall så var jag ju tvungen att låtsas som ingenting då jag ju faktiskt inte får stora pupiller av migrän. Om något så blir de mindre då jag blir oerhört ljuskänslig när jag har migrän.

Så att skylla på migrän är ju ett alternativ. Att man börjar få migrän i myndig ålder är inte ovanligt. Och vill man ta det så långt så är det lätt att få en diagnos för det. Bara ringa sin VC och för läkaren rabbla upp de symtom som migrän har. Eftersom det inte finns något test läkaren kan göra så kommer de ta dig på orden.

Sen kan det vara relevant i sitt sammanhang att jag inte ser ut som en pundare. Ser du ut som en som skulle kunna ta knark så kanske folk inte köper migränförklaringen rakt av.
Citera
2016-06-09, 08:37
Medlem
Har sökt i tråden angående betablockerare i kombination med amfetamin. Verkar vara delade meningar om det är farligt eller ej. Eller kanske har jag missat något? Detta är en lång tråd...

Detta kan verka som idioti, men en vän är invand på följande läkemedel, och frågan är om det är väldigt farligt att ta amfetamin tillsammans med:

Lyrica 200mg
Xanor 2mg
Inderal: 20mg (betablockerare)
Cipralex: 10mg
Mirtazapin: 15mg
Citera
2016-06-09, 16:45
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problematisk
Har sökt i tråden angående betablockerare i kombination med amfetamin. Verkar vara delade meningar om det är farligt eller ej. Eller kanske har jag missat något? Detta är en lång tråd...

Detta kan verka som idioti, men en vän är invand på följande läkemedel, och frågan är om det är väldigt farligt att ta amfetamin tillsammans med:

Lyrica 200mg
Xanor 2mg
Inderal: 20mg (betablockerare)
Cipralex: 10mg
Mirtazapin: 15mg

Polaren din borde skippa alla dom där medicinerna förutom xanoren då. Den fungerar bra med amfetamin. Resten rekommenderas inte att blanda med amfetamin.
Citera
2016-06-09, 18:10
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Polaren din borde skippa alla dom där medicinerna förutom xanoren då. Den fungerar bra med amfetamin. Resten rekommenderas inte att blanda med amfetamin.

Borde inte inderal vara bra med amfetamin? Jag har iaf blandat med det många gånger.
Citera
2016-06-09, 18:44
Medlem
Vad baserar du det på? Tänker du på seratoninsyndrom? Amfetamin har ingen stor påverkan på seratonin vad jag vet. Och att ta inderal gör att hans hjärta slår i normal takt istället för i oroväckande turbo

Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Citera
2016-06-09, 18:47
Medlem
KringExs avatar
Min sambo brukar få lite ont i hjärat (stramande smärta) efter hon tagit stimulanter. Smärtan brukar sitta i ca 6-12 timmar.
Är detta farligt eller bara en vanligt biverking vid AT? Jag personligen har aldrig känt av något sådant och jag har brukat stimulanter betydligt mer än henne.

Så, är det farligt eller bara en biverkning? Bör hon avstå helt från stimulanter i framtiden?
Citera
2016-06-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Så, är det farligt eller bara en biverkning?

Vad spelar det för roll? Jag hoppas att du är medveten om att hjärtat är det som håller folk vid liv. Smärtan är ju uppenbarligen sammankopplad med brukandet. Låter inte bra, och det låter inte som ångest, då smärtan sitter i så otroligt länge. Om jag vore dig hade jag skrämt upp henne rejält, och aldrig mer låtit henne använda.
Det är väl relativt vanligt att folk som brukar amfetamin dör pga komplikationer med hjärtat. En kompis dog för några år sedan, och han var en sån som enbart brukade amfetamin, inget annat. 34 år blev han.
Citera
2016-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Min sambo brukar få lite ont i hjärat (stramande smärta) efter hon tagit stimulanter. Smärtan brukar sitta i ca 6-12 timmar.
Är detta farligt eller bara en vanligt biverking vid AT? Jag personligen har aldrig känt av något sådant och jag har brukat stimulanter betydligt mer än henne.

Så, är det farligt eller bara en biverkning? Bör hon avstå helt från stimulanter i framtiden?

Det kan absolut vara farligt. Hjärtat är den del av kroppen som tar mest stryk vid bruk av centralstimulantia.
Citera
2016-06-09, 23:13
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problematisk
Vad baserar du det på? Tänker du på seratoninsyndrom? Amfetamin har ingen stor påverkan på seratonin vad jag vet. Och att ta inderal gör att hans hjärta slår i normal takt istället för i oroväckande turbo

Yes tänkte på Serotonergt syndrom med tanke på ssri medicinerna och kramprisken med lyrica. Inderalen tänkte jag inte så mycket på men mår han bra av inderal samtidigt som amfetamin så är det ju bra. Men men. Han gör som han vill. Försökte bara vara hjälpsam.
Citera
2016-06-10, 12:29
Medlem
Tja!
När ni snortar tjack, kör ni alltid samma näsborre, eller bägge, eller varierar under det eventuella tjackracet?

En annan fråga, försökte leta runt lite.. förstår att det är väldigt olika beroende på person och situation etc. MEN hur länge upplever DU att effekten sitter i efter din första lina? Vi pratar ingen stor snigel till lina, men kanske en 0,3-0,4 eller liknande.

mvh
Citera
2016-06-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tja!
När ni snortar tjack, kör ni alltid samma näsborre, eller bägge, eller varierar under det eventuella tjackracet?

En annan fråga, försökte leta runt lite.. förstår att det är väldigt olika beroende på person och situation etc. MEN hur länge upplever DU att effekten sitter i efter din första lina? Vi pratar ingen stor snigel till lina, men kanske en 0,3-0,4 eller liknande.

mvh

Båda näsborrarna för snabbare och högre absorberingsgrad.

300mg är en stor lina, om du inte har ruskigt skitigt knark. Hur som helst, hur länge effekten sitter i beror på vilken du menar. Ruset, allt ifrån två till sex timmar, men effekten som helhet kan hänga i upp till tolv timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in