Citat:
Ursprungligen postat av
Jensoch
Jag pluggar på universitetet och det blir en del nätter på tjack. Jag får massa gjort men problemet är att mina pupiller blir större och folk påpekar det ganska ofta. Vet att opiater får dem att minska, men hur fungerar det i kombination med amfetamin? Nu snackar vi små mängder tjack, runt 20mg varannan vecka. Tacksam för svar!
Ett gammalt inlägg men tänkte svara på det ändå för jag hade samma problem förut när jag tog smådoser av amfetamin då jag led av depression som inte kunde botas av anti-depressiva. Tog det mest för att få nån dag i veckan då jag faktiskt inte ville skära upp handlederna eller hänga mig själv.
Problemet var att detta var under min studietid och med det goda humöret kom ju också pupillerna. Först var det inget jag ens tänkte på att jag gick omkring med stora pupiller, men sen var det på en grillfest då en kompis frågade om det och sa att andra hade diskuterat det och undrat vad det kan bero på. Eftersom jag aldrig uppträdde berusat så var inte narkotika något de gissat på förvisso. Var ju påverkad av amfetamin just då men hade solglasögon på så mina pupiller kunde han inte se.
Först fick jag en stor klump i magen och blev skitnervös, men har ett riktigt bra pokerfejs så jag visade det nog inte. Men efter frenetiskt tänkande på några sekunder drog jag till med att det beror på att jag har migrän och att när jag har migrän så blir mina pupiller stora. Det hör till saken att jag faktiskt har migrän och det visste dom om så den förklaringen köpte dem. Hade inte en smartphone då (det var inte många som hade det på den tiden) så jag fick nervöst vänta tills jag kom hem för att kolla om man öht kan få stora pupiller när man har migrän och till mig stora lättnad så finns det tydligen de som får stora pupiller på båda eller på ena ögat så om någon skulle få för sig att googla på det så skulle ju de finna samma anekdotiska information som jag hittade.
Det jobbiga i det hela var att när jag väl fick mina migränanfall så var jag ju tvungen att låtsas som ingenting då jag ju faktiskt inte får stora pupiller av migrän. Om något så blir de mindre då jag blir oerhört ljuskänslig när jag har migrän.
Så att skylla på migrän är ju ett alternativ. Att man börjar få migrän i myndig ålder är inte ovanligt. Och vill man ta det så långt så är det lätt att få en diagnos för det. Bara ringa sin VC och för läkaren rabbla upp de symtom som migrän har. Eftersom det inte finns något test läkaren kan göra så kommer de ta dig på orden.
Sen kan det vara relevant i sitt sammanhang att jag inte ser ut som en pundare. Ser du ut som en som skulle kunna ta knark så kanske folk inte köper migränförklaringen rakt av.