Citat:
Ursprungligen postat av
Jensoch
Nej kanske inte, men skulle ändå vilja minimera risken att någon fattar varför
Förstår - fram för allt är det ju alltid skönt att slippa noja öht dagen efter.
Läste runt lite och det verkar som att Tramadol + Amfetamin inte är så farligt som man hört. Eller iallafall inte i modesta doser enligt flashbacks knarkelit. Antar att andra opiater/opioider också skulle fungera för ändamålet - men det kanske inte är värt att ta steget till att börja snorta sub/horse bara för att få till ett par minst lika suspekta knappnålspupiller.
Ta det lugnt med dosering och tajming bara. Jag får alltid stora pupiller dagen efter jag har kört, och skulle därför ta Tramen till AT:n. Men kom ihåg att det aldrig är direkt hälsosamt för hjärtat att blanda uppåt och nedåt - men i mindre doser torde det inte vara någon livshotande kombo.
Har även för mig att jag läst någonstans att vissa benso drar ihop pupillerna hos en del brukare. Tror att det var framförallt ikto detta gällde. Den är ju lite mildare än opiater, och helt ofarlig att blanda med amfetaminet. Kan dock inte gå i god för att ikto faktiskt drar ihop pupillerna dock - det var bara något jag vill minnas att jag läste här för ett tag sedan.
Edit: grävde vidare om pupil constriction från benso. Verkar vara högst individuellt - vissa menar att ett gäng xanax ger utvidgade pupiller, andra menar att pupillerna drar ihop sig. Kanske kan vara värt att testa om du vill slippa opiater, men annars är nog opiaterna det säkrare kortet. Något som alla på forumet jag kikade på var överens om var att benso tenderar att ge glansiga ögon, hängande ögonlock samt att man (såklart) blir märkbart seg av dem. Så frågan är ju vad som är bäst; lite utvidgade pupiller som lätt går att skylla på fylla/trötthet och en rad andra saker, knappnålspupiller (från opiater), eller en chansning med benso där du antigen kan få större eller mindre pupiller till priset av att utstråla seghet och disträa.
Hoppas du lyckas hitta något sätt som passar dig!