Citat:
Ursprungligen postat av
ThematicMapper
Amfetamin känns som en tämligen harmlös drog vid låga doser. Jag har administrerat runt 40mg, enligt min i och för sig inte alltför precisa våg, nasalt innan arbetet vid flera tillfällen samt någon gång på lunchen för att upprätthålla koncentrationen. Inte alls särskilt regelbundet men någon gång i veckan och har inga problem med sömn senare på kvällen och känner mig utvilad dagen efter. Samtidigt tänker jag att missbruksproblematiken främst är relaterad till missbruksdoser av drogen på >150mg(?).
Jag vill skala upp min användning då jag har en hel del att göra på arbetet inför sommaren och jag blir mer produktiv men inser förstås att det finns risker. Har ni något att säga om dessa som beroende, fysiska eller psykiska besvär etc.
Rent spontant är mitt råd att ge upp om du inte vill hamna i missbruk.
Men eftersom jag är övertygad om att du inte kommer lyssna på ett sånt råd väljer jag att säga detta istället:
1. Var JÄVLIGT vaksam med doseringen
2. Höj ALDRIG din dos (även om du inte känner av effekten längre)
3. Partyknarka inte på helger
Du kommer få toleransökning och din dos kommer inte kännas av vilket kommer leda till att du vill höja din dos. Gör inte det. Det är början av en "slippery slope" så att säga.
Partyknarka inte även om det känns jävligt nice att dra en lina och ta ett gäng bärs.
Risken för att hamna i ett missbruk är så mycket enklare om man både partyknarkar och medicinerar eller använder på jobbet för att få lite extra skärpa. Då till slut relaterar du allt du gör under din vakna tid till amfetamin vilket inte är bra.
Varför jag gav rådet till dig att ge upp redan nu är för att av det lilla jag läste vill du bara kunna jobba bättre. Amfetamin är en drog som för med sig många risker och kan förstöra liv vilket jag känner inte är värt det om du sen tidigare inte har något större bruk, när du har ett ordnat liv osv.
Om du följer mina 3 punkter utan att fuska så tror jag inte det är några problem däremot så tror jag att det blir svårt att göra det. Har känt en del som börjat med amfetamin precis på samma sätt som du och alla har till slut hamnat i ett kraftigt missbruk. Förvisso har folk jag umgåts med alltid varit typiska missbrukarpersonligheter också så det har ju en klar påverkan.
Se till att aldrig höja dosen, inte rucka matschema eller dygnsrytm osv så går det nog bra.
Aja, lycka till och hoppas du blev något klokare av mitt inlägg, fick lite insikt i hur det kan gå och hoppas du följer mina punkter till punkt och pricka.