2016-04-26, 22:04
Medlem
wasabi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hur torkar ni hlött tjack för att få det snortbart?
Blött e kanske inte det ord jag skulle använda men fuktigt stämmer oftare in tycker jag nog. Sprid ut på en tallrik(jag värmer aldrig grejer eller har lampor och Stuff) låt det stå lite sen hackar man lite sen står det lite och så hackar man lite och så slutar det ändå att man inte pallar vänta så man drar det innan det e finfint men man e lika glad för det :-D
Tålamod gäller (jag har inget sånt) så hacka och var inte rädd för att låta det lufta lite, amfetaminet svävar inte iväg på små rosa moln. Sen ibland tar jag i mini lite dextro när jag hackar, tycker det underlättar. Inbillning kanske.

Nu till min fråga! Sitter,åter igen, med ett tjack som gör att jag noddar och det typ rinner... Ööööhh.. Nej, droppar saliv från min mun samtidigt, varar ca trettio sek kanske... Känner någon igen detta? Vad e det med just detta som alltid ger den effekten? Skitskumt
Citera
2016-04-27, 06:03
Medlem
Amfetamin känns som en tämligen harmlös drog vid låga doser. Jag har administrerat runt 40mg, enligt min i och för sig inte alltför precisa våg, nasalt innan arbetet vid flera tillfällen samt någon gång på lunchen för att upprätthålla koncentrationen. Inte alls särskilt regelbundet men någon gång i veckan och har inga problem med sömn senare på kvällen och känner mig utvilad dagen efter. Samtidigt tänker jag att missbruksproblematiken främst är relaterad till missbruksdoser av drogen på >150mg(?).

Jag vill skala upp min användning då jag har en hel del att göra på arbetet inför sommaren och jag blir mer produktiv men inser förstås att det finns risker. Har ni något att säga om dessa som beroende, fysiska eller psykiska besvär etc.
Citera
2016-04-27, 06:20
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThematicMapper
Amfetamin känns som en tämligen harmlös drog vid låga doser. Jag har administrerat runt 40mg, enligt min i och för sig inte alltför precisa våg, nasalt innan arbetet vid flera tillfällen samt någon gång på lunchen för att upprätthålla koncentrationen. Inte alls särskilt regelbundet men någon gång i veckan och har inga problem med sömn senare på kvällen och känner mig utvilad dagen efter. Samtidigt tänker jag att missbruksproblematiken främst är relaterad till missbruksdoser av drogen på >150mg(?).

Jag vill skala upp min användning då jag har en hel del att göra på arbetet inför sommaren och jag blir mer produktiv men inser förstås att det finns risker. Har ni något att säga om dessa som beroende, fysiska eller psykiska besvär etc.

Rent spontant är mitt råd att ge upp om du inte vill hamna i missbruk.

Men eftersom jag är övertygad om att du inte kommer lyssna på ett sånt råd väljer jag att säga detta istället:

1. Var JÄVLIGT vaksam med doseringen
2. Höj ALDRIG din dos (även om du inte känner av effekten längre)
3. Partyknarka inte på helger

Du kommer få toleransökning och din dos kommer inte kännas av vilket kommer leda till att du vill höja din dos. Gör inte det. Det är början av en "slippery slope" så att säga.

Partyknarka inte även om det känns jävligt nice att dra en lina och ta ett gäng bärs.

Risken för att hamna i ett missbruk är så mycket enklare om man både partyknarkar och medicinerar eller använder på jobbet för att få lite extra skärpa. Då till slut relaterar du allt du gör under din vakna tid till amfetamin vilket inte är bra.

Varför jag gav rådet till dig att ge upp redan nu är för att av det lilla jag läste vill du bara kunna jobba bättre. Amfetamin är en drog som för med sig många risker och kan förstöra liv vilket jag känner inte är värt det om du sen tidigare inte har något större bruk, när du har ett ordnat liv osv.

Om du följer mina 3 punkter utan att fuska så tror jag inte det är några problem däremot så tror jag att det blir svårt att göra det. Har känt en del som börjat med amfetamin precis på samma sätt som du och alla har till slut hamnat i ett kraftigt missbruk. Förvisso har folk jag umgåts med alltid varit typiska missbrukarpersonligheter också så det har ju en klar påverkan.

Se till att aldrig höja dosen, inte rucka matschema eller dygnsrytm osv så går det nog bra.

Aja, lycka till och hoppas du blev något klokare av mitt inlägg, fick lite insikt i hur det kan gå och hoppas du följer mina punkter till punkt och pricka.
Citera
2016-04-27, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThematicMapper

Rekommenderar dig att läsa detta. (dvs första inlägget, inte hela tråden )
http://www.bluelight.org/vb/threads/...-Learn-to-Hate
Citera
2016-04-27, 19:10
Medlem
graffdatshits avatar
Är det bara jag som tycker att amfetamin är den sjukaste drogen någonsin? Vilken annan drog ändrar ens personlighet så mycket vid så låga doser utan att man ens märker det själv... Man behöver inte ens känna av ett rus liksom!

Och vilken drog bygger man upp toleransen lika fort på? Typ hallucinogener...
Citera
2016-04-27, 23:16
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Är det bara jag som tycker att amfetamin är den sjukaste drogen någonsin? Vilken annan drog ändrar ens personlighet så mycket vid så låga doser utan att man ens märker det själv... Man behöver inte ens känna av ett rus liksom!

Och vilken drog bygger man upp toleransen lika fort på? Typ hallucinogener...

Jo, men den är lika skön att ta varje gång ändå
Citera
2016-04-29, 08:21
Medlem
surpriseds avatar
Måste höra efter om någon varit med om detta, för jag hittar ingen information om det alls nämligen. Det är så att jag har köpt hem en femma riktigt finfint rent, hederligt amfetamin som jag är riktigt nöjd med rusmässigt. Märks att det är väldigt fint tjack detta, men det har ursprungligen varit pastatjack som hackats upp och blandats ut med magnesiumsulfat för att det ska bli helt torrt, vilket jag verkligen uppskattar då det är helt torrt från vätska.

Problemet är att den trots det är ganska fet i konsistensen, vilket ju inte går att avdunsta, och när jag hackar upp det och drar det i snoken så är det precis som att det inte löser upp sig inne i näsan och det tar en jävla tid innan det slår. Nästan lika lång tid som det tar oralt, vilket tar runt timmen för mig vilket får mig att tro att det inte löser sig i näsan öht utan att man måste vänta tills allt runnit ner i halsen istället och därmed slår på oralt istället. Det borde finnas någon här som har varit med om liknande, min förra batch var precis likadan gällande konsistensen och att det inte löser sig i näsan.

Så, detta går säkert att ordna så klart men vad är det enklaste sättet? Jag orkar nämligen inte med att hålla på och tvätta det med kemikalier och sådana procedurer när det redan är fint och rent. Går det att banka ut det med något som tar bort den feta konsistensen, t.ex. dextro? Annars får jag helt enkelt bomba det vilket jag egentligen föredrar, men jag vill gärna kunna välja eftersom att jag ibland vill kunna microdosera lite i taget i snoken beroende på omständigheter.

Detta är säkert en färskingfråga men jag är ju också relativt färsk på tjack.
Citera
2016-04-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surprised
Måste höra efter om någon varit med om detta, för jag hittar ingen information om det alls nämligen. Det är så att jag har köpt hem en femma riktigt finfint rent, hederligt amfetamin som jag är riktigt nöjd med rusmässigt. Märks att det är väldigt fint tjack detta, men det har ursprungligen varit pastatjack som hackats upp och blandats ut med magnesiumsulfat för att det ska bli helt torrt, vilket jag verkligen uppskattar då det är helt torrt från vätska.

Problemet är att den trots det är ganska fet i konsistensen, vilket ju inte går att avdunsta, och när jag hackar upp det och drar det i snoken så är det precis som att det inte löser upp sig inne i näsan och det tar en jävla tid innan det slår. Nästan lika lång tid som det tar oralt, vilket tar runt timmen för mig vilket får mig att tro att det inte löser sig i näsan öht utan att man måste vänta tills allt runnit ner i halsen istället och därmed slår på oralt istället. Det borde finnas någon här som har varit med om liknande, min förra batch var precis likadan gällande konsistensen och att det inte löser sig i näsan.

Så, detta går säkert att ordna så klart men vad är det enklaste sättet? Jag orkar nämligen inte med att hålla på och tvätta det med kemikalier och sådana procedurer när det redan är fint och rent. Går det att banka ut det med något som tar bort den feta konsistensen, t.ex. dextro? Annars får jag helt enkelt bomba det vilket jag egentligen föredrar, men jag vill gärna kunna välja eftersom att jag ibland vill kunna microdosera lite i taget i snoken beroende på omständigheter.

Detta är säkert en färskingfråga men jag är ju också relativt färsk på tjack.

Du kan banka det med tex kreatin, men det löser ju inte grundproblemet. Köp pasta, hacka upp den och låt den torka bara.

Edit: Att jag föreslår kreatin är för att det kan tänkas att du bjuder någon som är diabetiker, eller allergisk mot något annat utan att du vet om det. Kreatin kan mig veterligen ingen ha några problem med.
Citera
2016-04-29, 10:03
Medlem
surpriseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Du kan banka det med tex kreatin, men det löser ju inte grundproblemet. Köp pasta, hacka upp den och låt den torka bara.

Edit: Att jag föreslår kreatin är för att det kan tänkas att du bjuder någon som är diabetiker, eller allergisk mot något annat utan att du vet om det. Kreatin kan mig veterligen ingen ha några problem med.

Hmm, det första du skrev hjälpte inte så mycket eftersom att det jag har är som sagt upphackad och torkad pasta. Men den feta konsistensen på det kan ju som sagt inte dunsta vilket nästan alltid är fallet med pasta om jag har förstått det rätt.

Men det där med kreatin ska jag kolla upp. Har inte så bra koll på kreatin gällande hur farligt det skulle vara att snorta men det är ju garanterat inte mer onyttigt än att dra upp tjack i näsan ändå. Det är väl dessutom en av de vanligare komponenterna som mellanhänder bankar med om jag inte har fel. Alternativt så kör jag på dextro ändå helt enkelt eftersom att tjacket är bara till mig själv och den enda personen som jag annars skulle dela med är bara glutenallergiker, men fick ändå avsmak pga hans senaste avtändning (var metabankat...). Nej, dextro blir det nog! Kanske ska köra på citrussmak i hopp om att det kanske fräschar till doften ytterligare, men det doftar visserligen riktigt fint redan som det är.
Citera
2016-04-29, 10:07
Medlem
Citat:
Hmm, det första du skrev hjälpte inte så mycket eftersom att det jag har är som sagt upphackad och torkad pasta. Men den feta konsistensen på det kan ju som sagt inte dunsta vilket nästan alltid är fallet med pasta om jag har förstått det rätt.

Men det där med kreatin ska jag kolla upp. Har inte så bra koll på kreatin gällande hur farligt det skulle vara att snorta men det är ju garanterat inte mer onyttigt än att dra upp tjack i näsan ändå. Det är väl dessutom en av de vanligare komponenterna som mellanhänder bankar med om jag inte har fel. Alternativt så kör jag på dextro ändå helt enkelt eftersom att tjacket är bara till mig själv och den enda personen som jag annars skulle dela med är bara glutenallergiker, men fick ändå avsmak pga hans senaste avtändning (var metabankat...). Nej, dextro blir det nog! Kanske ska köra på citrussmak i hopp om att det kanske fräschar till doften ytterligare, men det doftar visserligen riktigt fint redan som det är.

Vanligt klet blir inte oljigt när det torkar, då är det något tillsatt alternativt dåligt tillverkat.
Citera
2016-04-29, 10:18
Medlem
surpriseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Vanligt klet blir inte oljigt när det torkar, då är det något tillsatt alternativt dåligt tillverkat.

Rent amfetamin i fribas är ju just en flytande olja så det känns ganska rimligt att tjacket är oljigt/fettigt i sin konsistens trots att det är torkat. Olja dunstar nämligen inte som vanlig vätska/fukt gör. Det är dessutom fortfarande pasta och inte klet, för det är väl en viss skillnad mellan klet och pasta också? Klet är väl sånt tjack som är ett helvete att ens få ut ur påsen?
Senast redigerad av surprised 2016-04-29 kl. 10:30.
Citera
2016-04-29, 11:29
Medlem
Citat:
Rent amfetamin i fribas är ju just en flytande olja så det känns ganska rimligt att tjacket är oljigt/fettigt i sin konsistens trots att det är torkat. Olja dunstar nämligen inte som vanlig vätska/fukt gör. Det är dessutom fortfarande pasta och inte klet, för det är väl en viss skillnad mellan klet och pasta också? Klet är väl sånt tjack som är ett helvete att ens få ut ur påsen?

Fribas omvandlas till salt genom tillsättning av syra. Görs detta korrekt får du ett rent salt, utan någon olja. Gör du det inte korrekt får du lite vad som helst, inklusive oljigt tjack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in