2016-01-12, 07:49
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBI-Agent
Hjälp! Har jag blivit psykiskt beroende av amfetamin?

Jag fick o köpte en del amfetamin förra veckan som jag körde IV, i 3 dagar. Eftersom jag är ovan vid att IV'a så har jag fullt med blåmärken i armvecken, då jag har svårt att hitta venerna. Sista dosen tog jag i fredags, men nu tänker jag bara på den känsla man får när man skjuter en rejäl dos... Vill bara uppleva detta igen.

Är detta början på ett beroende? Benzo hjälper rätt bra för "glömma" kicken, o jag har inga kroppsliga problem...

Lika bra att du håller dig undan amfetaminet. Om du ska ta det igen försök låt bli sprutan om du kan.
Citera
2016-01-12, 17:19
Medlem
Har en fråga - Om ni är nervösa inför ett möte eller samtal med andra människor; tycker ni då amfetamin eller valium är lämpligast att ta innan?
Citera
2016-01-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Har en fråga - Om ni är nervösa inför ett möte eller samtal med andra människor; tycker ni då amfetamin eller valium är lämpligast att ta innan?

Jag skulle starkt rekommendera att *inte* ta droger för att lösa faktiska problem. Du kommer hamna i en spiral där dina problem blir värre utan dom, vilket kan leda till mer droger och mer beroende.

Jag hade tagit en liten dos amf, om jag behövde välja. Men då ska du vara erfaren nog att inte verka stissig eller tjackig. Det som funkar på krogen funkar sällan på möten.
Citera
2016-01-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Jag skulle starkt rekommendera att *inte* ta droger för att lösa faktiska problem. Du kommer hamna i en spiral där dina problem blir värre utan dom, vilket kan leda till mer droger och mer beroende.

Jag hade tagit en liten dos amf, om jag behövde välja. Men då ska du vara erfaren nog att inte verka stissig eller tjackig. Det som funkar på krogen funkar sällan på möten.

Okej, tack! Jag brukar max typ 2 gram amfetamin i månaden, och känner verkligen inget sug eller behov av det när jag är utan. Jag ska nog testa ta lite innan nästa gång jag väntar ett möte eller samtal med någon jag tycker är nervöst, det kan vara till exempel om jag ska ringa ett samtal till någon främmande person, myndighet eller företag och fråga efter något, är alltid himla jobbigt tycker jag. Men absolut inget man tar jämt och ständigt. Om det inte är i rekreationellt syfte, utan i medicinskt syfte tycker jag man kan bruka det som man brukar t.ex. Ipren - att ta det varje dag är definitivt inte hälsosamt, men någon gång ibland känner man verkligen att det gör mycket mer nytta än skada.
Citera
2016-01-12, 20:19
Medlem
FBI-Agents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Ja. Ta en paus eller så kommer du sitta djupt i skiten, antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Vad tror du själv? Ta det aldrig någonsin igen om du inte vill sitta fast i klistret! Du kanske klarar dig omdu har tur... men du har tagit klivet över tröskeln på riktigt när du tog första silen!

Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Lika bra att du håller dig undan amfetaminet. Om du ska ta det igen försök låt bli sprutan om du kan.
Tack!

Då vet jag att det är så lätt att bli beroende av det. Bara den känslan när man ser att man "fått svar", d.v.s. man ser att blodet rinner in i pumpen, o sen långsamt trycka in det hela... Går inte att beskriva för de som inte testat, 1 000 orgasmer typ...

Men jag kommer inte att ta det IV mer. Nu har det gått 4 dagar, o tanken lättar något. Hade en släkting som dog av aneurysm, efter många års amfetaminmissbruk.
Citera
2016-01-13, 05:22
Medlem
Klivit på ikväll efter ett uppehåll på drygt 3 månader! Blev så jävla tråkigt med tolerans - sista helgen jag var på var jag på en efterfest efter firande av en kompis som fyllde jämt. Min vän har en skitfin lägenhet och vi var kanske 15-16 killar och tjejer som ramlade in från krogens värld.. de flesta hade med sig knappar, mdma och tjack och bara langade upp på bordet så att man kunde gå loss. Hade med mig en tia tjack själv som flög upp haha..

Var en sån där sån där fest som var så jävla kul att man under hela veckan som kom inte kunde tänka på annat än hur nice det var när man satt där och ruttnade på kontoret. Sluta på topp liksom.

Men HELVETE vad fjuttad jag blev ikväll.. har aldrig och kommer aldrig skjuta så snortar mest men har blivit ett par rövpannor också - kunde lätt dra en femma på två dagar sista veckorna typ men igår drog jag två streck, kanske 0,3 totalt, och är fortfarande helt igång. Aldrig mer bygga tolerans kan jag säga.

Japp, där drog det iväg totalt, allt jag ville säga var: ta feta uppehåll, det är värt det.

Nu ska jag röka en gås och stirra i taket ett par timmar innan jobbet börjar! :P
Citera
2016-01-13, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maythe4th
Tjena!
Jag har lite funderingar kring amfetamin-bruk i syfte att klara studierna och jobbet optimalt.

Planen är att i veckan köpa 25g och inta det per oralt i kapslar i doser om 300-400mg på morgonen (mån-fre).

Har använt amfetamin nasalt ett 20-30 tal gånger förr, men enbart i party syfte.
Har på så sätt aldrig känt av någon direkt abstinens på tjack.

Jag har fått för mig att tjack inte är så skadligt för hjärnan om man äter det (jmf nasalt),
är min hypotes korrekt? ?

Sen undrar jag hur lång tid det tar för mig att utveckla ett fysiskt beroende?

Jag uppskattar verkligen eran tid, erfarenheter och tackar er på förhand!
Mvh
Jag använde tjack i studiesyfte mer än en gång under mina studier. om man säger så Det funkar bra för mig, det viktiga är att man har disciplin och faktiskt pluggar - men det är ju inga problem om du tar skolan seriöst.

Tar du det varje dag i flera veckor kommer du bli sliten - även om du somnar så är sömnen inte lika djupgående och blablabl.. Beroendet när jag pluggade handlade inte om någon abs men däremot smakar man ju på en förbjuden frukt - det är svårare att t ex skriva uppsatser nykter sen när man vet hur man kan dopa sig, jag körde igenom typ en tredjedel av studierna tjackad och tycker att det vässade framför allt uppsatser.

Har senare använt det i arbetet också hehe. Har aldrig varit "påtänd" såklart, bara suttit med den där milda fokusen som skriver mail, pratar i telefon och antecknar samtidigt.

Kör på men ta mindre doser om du inte har riktigt skittjack!
Citera
2016-01-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Jag använde tjack i studiesyfte mer än en gång under mina studier. om man säger så Det funkar bra för mig, det viktiga är att man har disciplin och faktiskt pluggar - men det är ju inga problem om du tar skolan seriöst.

Tar du det varje dag i flera veckor kommer du bli sliten - även om du somnar så är sömnen inte lika djupgående och blablabl.. Beroendet när jag pluggade handlade inte om någon abs men däremot smakar man ju på en förbjuden frukt - det är svårare att t ex skriva uppsatser nykter sen när man vet hur man kan dopa sig, jag körde igenom typ en tredjedel av studierna tjackad och tycker att det vässade framför allt uppsatser.

Har senare använt det i arbetet också hehe. Har aldrig varit "påtänd" såklart, bara suttit med den där milda fokusen som skriver mail, pratar i telefon och antecknar samtidigt.

Kör på men ta mindre doser om du inte har riktigt skittjack!

Tack för återkopplingen.Ett svar från någon som suttit i samma båt uppskattas verkligen!

Kvalitén är väldigt bra (FS) och jag har ingen tolerans öht. Hur många mg/kapsel tror ni är lagom?

Värt att nämna är att jag bara tänkt ta 1 dos per dag.
Citera
2016-01-13, 10:40
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBI-Agent
Tack!

Då vet jag att det är så lätt att bli beroende av det. Bara den känslan när man ser att man "fått svar", d.v.s. man ser att blodet rinner in i pumpen, o sen långsamt trycka in det hela... Går inte att beskriva för de som inte testat, 1 000 orgasmer typ...

Men jag kommer inte att ta det IV mer. Nu har det gått 4 dagar, o tanken lättar något. Hade en släkting som dog av aneurysm, efter många års amfetaminmissbruk.

Bra att du håller dig undan IV bruk härdan efter. Hört en del säga att dom blir beroende av att göra iordning själva fixen. Sjukt att man kan bli beroende av sådant. Förstår om man blir beroende av amfetaminet men inte själva sprutan.
Citera
2016-01-13, 19:24
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Klivit på ikväll efter ett uppehåll på drygt 3 månader! Blev så jävla tråkigt med tolerans - sista helgen jag var på var jag på en efterfest efter firande av en kompis som fyllde jämt. Min vän har en skitfin lägenhet och vi var kanske 15-16 killar och tjejer som ramlade in från krogens värld.. de flesta hade med sig knappar, mdma och tjack och bara langade upp på bordet så att man kunde gå loss. Hade med mig en tia tjack själv som flög upp haha..

Var en sån där sån där fest som var så jävla kul att man under hela veckan som kom inte kunde tänka på annat än hur nice det var när man satt där och ruttnade på kontoret. Sluta på topp liksom.

Men HELVETE vad fjuttad jag blev ikväll.. har aldrig och kommer aldrig skjuta så snortar mest men har blivit ett par rövpannor också - kunde lätt dra en femma på två dagar sista veckorna typ men igår drog jag två streck, kanske 0,3 totalt, och är fortfarande helt igång. Aldrig mer bygga tolerans kan jag säga.

Japp, där drog det iväg totalt, allt jag ville säga var: ta feta uppehåll, det är värt det.

Nu ska jag röka en gås och stirra i taket ett par timmar innan jobbet börjar! :P

Viss tolerans byggs upp det kan man inte säga emot, men har du bra tjack så blir du tjackad som en jävla iller även utan uppehåll. Möjligen att man får höja dosen pytte pytte lite, om man har varit på det riktigt länge. Så är det för mig, men det är säkerligen mycket individuellt.
Citera
2016-01-13, 21:42
Medlem
Vad är viktigt att tänka på vad gäller kost vid amfetaminbruk?

B-vitaminer, magnesium, zink och proteiner i form av vätskor?

Tack för all återkoppling
Citera
2016-01-13, 21:51
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maythe4th
Vad är viktigt att tänka på vad gäller kost vid amfetaminbruk?

B-vitaminer, magnesium, zink och proteiner i form av vätskor?

Tack för all återkoppling

Japp det och drick lite vatten mellan snortningarna Käka en banan emellanåt sånt hjälper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in