2015-08-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzadtjackpsykos
Har använt amfetamin ett bra tag nu till och från, mest för rusets skull. Det är snart dags för mig att återgå till studerandet och har slutat tillfälligt med alla andra droger jag hållt på med. Får concerta utskrivet då jag har ADHD och har för mig att amfetamin har liknande effekt på hjärnan, min fråga är om det skulle bli lättare för mig att ta in information om jag brukade amfetamin i lagom doser. Istället för att ta mycket för att få bästa ruset så att ta lagom dos regelbundet under ett par timmar? Är ute efter att lära mig så mycket som möjligt, kunna fokusera bättre och bli motiverad till att lära mig mer. Är ganska övertygad om att det skulle funka men det är ju alltid bra med utomstående åsikter, tror ni att det skulle göra skillnad eller är det lönlöst?

Du undrar alltså om man pluggar bättre på amfetamin? Självklart gör du det, med en rad risker på köpet, vad för risker det finns med amfetamin krävs bara en googling. Jag hade aldrig rekommenderat tjack till någon i pluggsvängen, sluta hitta genvägar, det ska vara tufft att plugga!
Citera
2015-08-24, 18:30
Medlem
Darmanns avatar
Det funkar men det blir näst intill omöjligt att ägna sig åt skolarbeten utan det sedan. En pandoras box.

Du har blivit varnad.
Citera
2015-08-24, 23:17
Medlem
Brmcs avatar
Jag har dragit en hel del tjack idag och börjar bli rejält täppt i näsan, varpå den rinner rätt bra med. Är det värt att fortsätta snorta ändå eller ger det nedsatt effekt? Ser att när jag snyter mig, vilket jag behöver göra en 5-10 minuter efter en lina, så är det en del tjack i det som går ut. Eller ska man fortsätta köra?
Citera
2015-08-24, 23:46
Medlem
Bekkkknishs avatar
tänkte köra tjack första gången iv, har tagit tjack väldigt få gånger och det var ett tag sen, så jag har ingen tolerans överhuvudtaget. grejen är att jag bara har runt 60 mg , kanske lite mer. kommer jag att få en skön kick på det? biotillgängligheten är ju 100% och eftersom jag inte har någon tolerans så borde jag väll ändå få en kick på det?
någon med erfarenhet som kan svara på det?
och ungefär hur lång tid skulle ni uppskatta att det sitter i om jag kör den mängden IV?

tacksam för svar
Citera
2015-08-25, 00:04
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Vad är mest värt att köpa för att bara piggna till lite smått i vardagen? Känner att ja blivit väldigt seg av mig på helgerna efter en hård jobbvecka och inte så roligt och bara chilla varje fredag liksom. Ska ja köpa vanligt tjack och bomba ca 100mg som är billigare men svårt och få tag i jämn bra kvalite? Eller köpa sig ADHD piller/kapslar som Elevanse, metamina eller ritalin som verkar va lite dyrare men man vet att det är bra kvalite?
Tacksam för svar!
Citera
2015-08-25, 08:21
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Vad är mest värt att köpa för att bara piggna till lite smått i vardagen? Känner att ja blivit väldigt seg av mig på helgerna efter en hård jobbvecka och inte så roligt och bara chilla varje fredag liksom. Ska ja köpa vanligt tjack och bomba ca 100mg som är billigare men svårt och få tag i jämn bra kvalite? Eller köpa sig ADHD piller/kapslar som Elevanse, metamina eller ritalin som verkar va lite dyrare men man vet att det är bra kvalite?
Tacksam för svar!

Om du har råd och möjlighet så skulle jag satsat på Metamina eller Elvanse/Vyvanse(Metamina är rent dexamfetamin och dom andra innehåller lisdexamfetamin som förvandlas till dexamfetamin i magen). Detta är vad du ska söka om du vill ha minsta möjliga bieffekter.
Citera
2015-08-26, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Tacksam för svar!

Satsa på BRA amfetamin så lär du bli nöjd, metamina etc och såna saker bör du utesluta.
Citera
2015-08-26, 21:32
Bannlyst
Någon som har problem att få amfetaminpasta att lösa sig helt? Blir en jävla massa kvar i botten när jag filtrerat...

Får väl antagligen filtrera det flera gånger och röra om, eller? Har även testat att värma det i micron... Och detta problem har bara uppstått med amfetaminpasta.
Citera
2015-08-27, 07:55
Medlem
Jag har (miss)brukat tjack nästan varje dag i flera månaders tid, osäker på hur många faktiskt men upp mot 4-5 skulle jag gissa på. Brukar dosera ca 3-500 mg om dagen, oftast nasalt men ibland även bomba (då blir dagsdosen dock oftast högre, runt 5-700 mg). Jag har i regel hållit mig på ungefär samma doser hela tiden, alltså inte trappat upp något.

Jag har uppehåll då och då på 1-3 dagar utan att känna någon direkt AT.
Problemet är att jag inte får samma rus som tidigare (d.v.s. om jag inte ökar doseringen), vilket jag antar beror på förhöjd tolerans.

Men för att komma till den egentliga frågan då:

Hur långt uppehåll måste/bör man ha för att toleransen ska sänkas och man kan bli "hög på riktigt" igen?
Citera
2015-08-27, 22:25
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Jag har (miss)brukat tjack nästan varje dag i flera månaders tid, osäker på hur många faktiskt men upp mot 4-5 skulle jag gissa på. Brukar dosera ca 3-500 mg om dagen, oftast nasalt men ibland även bomba (då blir dagsdosen dock oftast högre, runt 5-700 mg). Jag har i regel hållit mig på ungefär samma doser hela tiden, alltså inte trappat upp något.

Jag har uppehåll då och då på 1-3 dagar utan att känna någon direkt AT.
Problemet är att jag inte får samma rus som tidigare (d.v.s. om jag inte ökar doseringen), vilket jag antar beror på förhöjd tolerans.

Men för att komma till den egentliga frågan då:

Hur långt uppehåll måste/bör man ha för att toleransen ska sänkas och man kan bli "hög på riktigt" igen?

Minst en veckas uppehåll behövs för att det skall ge någon märkbar toleranssänkning, mer än 3 veckors uppehåll ger liten extra effekt på toleransminskningen.
Citera
2015-08-28, 06:06
Medlem
IIIDraculs avatar
Bota tjackångest. Tog två feta linor förut idag, sen 60 mg metylfenidat nasalt också. Men nu har jag börjat få såna där ryck att det känns som om att något är fast i näsan och hur mycket man än snyter och snörvlar eller kliar händer inget, spänner läpparna, petar på tänder med tungan och tror alla är lösa, svettas och vet inte vad jag ska göra nu när man är mitt i ruset. Vad brukar ni göra när det blir ett litet mindre bra rus? Vill ju njuta av det men börjar bara tänka negativa tankar och vara apatisk. Några tips på hur man borde tänka eller agera?
Citera
2015-08-28, 14:35
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Bota tjackångest. Tog två feta linor förut idag, sen 60 mg metylfenidat nasalt också. Men nu har jag börjat få såna där ryck att det känns som om att något är fast i näsan och hur mycket man än snyter och snörvlar eller kliar händer inget, spänner läpparna, petar på tänder med tungan och tror alla är lösa, svettas och vet inte vad jag ska göra nu när man är mitt i ruset. Vad brukar ni göra när det blir ett litet mindre bra rus? Vill ju njuta av det men börjar bara tänka negativa tankar och vara apatisk. Några tips på hur man borde tänka eller agera?

Skippa metylfenidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in