Jag och bruden som jag tjackar med fick tidigare under kvällen en lysande idé, att städa och möblera om varandras lägenheter! Vi bor nästan grannar med varandra.
Vi har fixat och trixat i lägenheterna sedan cirka 23. Själv så blev jag precis klar med hennes lägenhet och måste säga att det blev en klar förbättring

Hittade en massa schyssta saker i förrådet som jag använt mig av, mest nöjd är jag över ett litet bord som jag snabbt slipade och sedan målat vitt. Det kommer att passa perfekt i hörnet av vardagsrummet som ligger närmast hallen, alltså diagonalt från där divanen av soffan går ut. Väntar nu på att färgen ska torka och då avgöra om det måste målas ett tredje varv (tror ej det).
Hur som helst, det som jag kommer att placera på bordet bidrar mycket till att jag är så extremt nöjd. Jag hittade en hel del vita små stenar som jag placerat på två svart/vit rutiga små fat och sedan placerat ett ljus i mitten omringade av stenarna. Dessa två fat ska egentligen inte användas till att ha ljus på. Mellan dessa fat så ska det stå en svart/vit "kanna" av "buddha-stil", även den hittad i förrådet. Sist men inte minst så ställer jag en porslinsorm av verklig storlek på golvet brevid, detta med en mindre lampa som jag snyggt tejpat fast på baksidan av ormen så den avger ett svagt ljus och på så sätt drar till sig uppmärksamhet. Ormen är en kobra som bakre delen är ihopringlad så att den står stabilt medans den främre delen står rakt uppåt, den är redo att attackera helt enkelt. Ormen är så pass hög att den kommer i perfekt höjd till det låga bordet som jag tidigare målat.
Djävlar vad jag fastnade med det där om bordet och ormen kom jag på mig själv med nu.....
Nu låter det som att jag bara fixat med bordet, men då det är en lägenhet av det mindre slaget så har jag hunnit med att möblera om i princip allt. Bara så att jag är mest nöjd över bord/orm/fat/sten-delen!
Pratade precis med hon som är hemma hos mig och där var det bara kvar att borra ett hål i skafferiet så att micron kan placeras där, ett hål för sladden alltså om det var otydligt. Förutom det så vet vi inget vad som har gjorts hos varandra, hon ville bara fråga så det var OK att borra i skafferiet!
Ska fixa bilder lite senare om jag kommer ihåg/har tid
Det blir en sista panna och ett tjackknull när allt är färdigt. Första gången på väldigt länge jag gjort något vettigt under tjackruset!
Edit: Tog så länge att skriva så redan nu är det dags för rykaren och snuskigheterna!