2014-12-25, 18:42
Medlem
Rullas avatar
Hade mitt tjack i fickan under några varma o svettiga kvällar och jag märkte hur det bildades ett vakum i påsen varje gång den åkte fram. Nu tycker jag att tjacket inte svider lika mycket och inte slår på lika fint som det gjorde i början. Är det jag som inbillar mig eller påverkas kvaliteten så pass mycket av kroppsvärme?
Citera
2014-12-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Jag upplever ofta samma sak, i synnerhet om det är starka grejer. Antar att 0.4 är för mycket för din kropp och skalle att hantera på en gång med det snabba påslag IV ger. Så tror jag att det ligger till för mig när jag är för frikostig med doserna. Slår jag en rejäl rackare så sjunger det till ordentligt i skallen och får en enorm blodvallning gör ansiktet väldigt varmt. Och istället för att gå igång som ett brandalarm, så upplever jag en mer dåsig känsla. Angenäm men ganska soffbunden känsla. Felet jag ofta gör då är att bli missnöjd och dra i mer. Tillslut är jag så dåsig, men samtidigt så påtänd att jag inte kan fokusera ett skit på någonting.
Med en mer sansad dos av samma virke så blir ruset klarare och man är igång. När man blir alldeles varm om kinderna och ögonen blir sträva och jobbiga omedelbart efter doseringen, så gör man bäst i att skärqa ner dosen tror jag.
Jo då antar jag att detta är ganska starkt tjack, lösningen blir klar i lite ljummet vatten och inte mycket slagg blir kvar efter filtreringen. Slog en 0.4a nyss igen och den kickade på bättre än förra gången men de kan ju bero på massa faktorer, t.ex mat, sömn, skick fysiskt o psykiskt och tolerans.

Precis som du säger att när man slår en större än vad man brukar så får man lite mer dåsigt påslag/rus och då är man inte nöjd utan man tar en, två och tre refills inom en ganska kort tid och sen sitter man där med symtomer på en mild överdos och man mår inte alls särskilt bra haha

Tog denna nu som sagt och ska låta den lägga sig för att sen ikväll prova att slå en 0.2-0.25, då får jag de svart på vitt hur detta tjacket är.

Tack för ditt välskrivna svar och du träffade väldigt exakt på hur man blir när man tar mycket och inte tror man är så påtänd man egentligen blev
Citera
2014-12-27, 15:11
Medlem
IIIDraculs avatar
Har hört det blir så när det legat ett tag i kontakt med syre?

Har bara tagit vitt. Aldrig fått gult. Är det nån skillnad? Kanske dum fråga.
Citera
2014-12-27, 15:15
Medlem
IIIDraculs avatar
Trött av tjacket?!?!

Drog 2 vita klumpar jag krossade igår, kanske en 3del eller 4del av en gubbe, med en timmas mellanrum, i näsan och tog sen lite på fingret på det, Men trots det blev jag trött?!?! Sömnig! På tjack! Aldrig hänt innan! Har knarkat ofta. Varför?!? Blir orolig jag förlorar effekten av tjack nu. Känns som jag får mer effekt när jag bombar 40 mg ritalin. Kan det vara dålig produkt bara?

Kom inte med myten om att adhd ger en motsatt effekt när man tar tjack. Stämmer inte. Så det är nåt annat. Är det toleransnivån??
Senast redigerad av IIIDracul 2014-12-27 kl. 15:19.
Citera
2014-12-27, 15:55
Medlem
Om du blev trött, varför inte prova lite till? Skulle gissa på dålig kvalité 0.3 0.4 är ju ingen liten dos i mina ögon iaf.
Om du tagit mycket sista tiden kan de ju också bero på det hjärnan och kroppen behöver återhämtning.
Citera
2014-12-27, 16:49
Moderator
kvm3s avatar
Följande trådar infogade:

Amfetaminet har gått från vitt till gult?
Trött av tjacket?!?!

/Mod
Citera
2014-12-28, 06:00
Medlem
Holmquists avatar
Jag och bruden som jag tjackar med fick tidigare under kvällen en lysande idé, att städa och möblera om varandras lägenheter! Vi bor nästan grannar med varandra.

Vi har fixat och trixat i lägenheterna sedan cirka 23. Själv så blev jag precis klar med hennes lägenhet och måste säga att det blev en klar förbättring Hittade en massa schyssta saker i förrådet som jag använt mig av, mest nöjd är jag över ett litet bord som jag snabbt slipade och sedan målat vitt. Det kommer att passa perfekt i hörnet av vardagsrummet som ligger närmast hallen, alltså diagonalt från där divanen av soffan går ut. Väntar nu på att färgen ska torka och då avgöra om det måste målas ett tredje varv (tror ej det).

Hur som helst, det som jag kommer att placera på bordet bidrar mycket till att jag är så extremt nöjd. Jag hittade en hel del vita små stenar som jag placerat på två svart/vit rutiga små fat och sedan placerat ett ljus i mitten omringade av stenarna. Dessa två fat ska egentligen inte användas till att ha ljus på. Mellan dessa fat så ska det stå en svart/vit "kanna" av "buddha-stil", även den hittad i förrådet. Sist men inte minst så ställer jag en porslinsorm av verklig storlek på golvet brevid, detta med en mindre lampa som jag snyggt tejpat fast på baksidan av ormen så den avger ett svagt ljus och på så sätt drar till sig uppmärksamhet. Ormen är en kobra som bakre delen är ihopringlad så att den står stabilt medans den främre delen står rakt uppåt, den är redo att attackera helt enkelt. Ormen är så pass hög att den kommer i perfekt höjd till det låga bordet som jag tidigare målat.

Djävlar vad jag fastnade med det där om bordet och ormen kom jag på mig själv med nu.....

Nu låter det som att jag bara fixat med bordet, men då det är en lägenhet av det mindre slaget så har jag hunnit med att möblera om i princip allt. Bara så att jag är mest nöjd över bord/orm/fat/sten-delen!

Pratade precis med hon som är hemma hos mig och där var det bara kvar att borra ett hål i skafferiet så att micron kan placeras där, ett hål för sladden alltså om det var otydligt. Förutom det så vet vi inget vad som har gjorts hos varandra, hon ville bara fråga så det var OK att borra i skafferiet!

Ska fixa bilder lite senare om jag kommer ihåg/har tid

Det blir en sista panna och ett tjackknull när allt är färdigt. Första gången på väldigt länge jag gjort något vettigt under tjackruset!

Edit: Tog så länge att skriva så redan nu är det dags för rykaren och snuskigheterna!
Senast redigerad av Holmquist 2014-12-28 kl. 06:06.
Citera
2014-12-30, 23:28
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Jag och några polare drog ca 0.7g tjo för 2h sen. Senaste halvtimmen så har vi rökt en del så är ganska sänkta.

Skulle det vara lugnt att ta 10-20mg valium om 30min? Eller borde vi vänta längre?
Citera
2014-12-31, 05:21
Medlem
fr3aksh0ws avatar
De senaste 3-4 gångerna så har jag fått världens hostattack direkt efter jag dragit ut nålen. De börjar med den där "metallsmaken" man får och en halv sekund senare kommer hostan. Hostattacken varar typ i 5 sekunder men intensiv som fan, skitskumt

Vad kan detta bero på?
Citera
2015-01-02, 15:36
Medlem
PermanentNojjas avatar
När kommer man egentligen upp i farliga mängder tjack? Jag hade när jag kommit hem från nyårsfirandet en puls på ca 120 och det slog mig att det måste vara ganska dåligt för pumpen att ligga så pass högt i över ett dygn (antagligen en bra bit högre när jag var och dansade).

Vad jag förstått av folk här på flashback så är det vanligare att man däckar än att man dör om man får i sig för mycket, och jag lyckades faktiskt tuppa av i några timmar på festen (vilket är helt oförståeligt egentligen, men tanke på hur speedad jag var).

Så, när blir det farligt egentligen, samt finns det något man kan göra för att sänka pulsen? Tog 10mg stesolid och det lät mig somna till slut, men pulsen verkade inte påverkas nämnvärt av det.
Citera
2015-01-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
När kommer man egentligen upp i farliga mängder tjack? Jag hade när jag kommit hem från nyårsfirandet en puls på ca 120 och det slog mig att det måste vara ganska dåligt för pumpen att ligga så pass högt i över ett dygn (antagligen en bra bit högre när jag var och dansade).

Vad jag förstått av folk här på flashback så är det vanligare att man däckar än att man dör om man får i sig för mycket, och jag lyckades faktiskt tuppa av i några timmar på festen (vilket är helt oförståeligt egentligen, men tanke på hur speedad jag var).

Så, när blir det farligt egentligen, samt finns det något man kan göra för att sänka pulsen? Tog 10mg stesolid och det lät mig somna till slut, men pulsen verkade inte påverkas nämnvärt av det.

LD50-värdet hos råttor: 55mg/kg och möss: 24,2mg/kg.
Om råttan väger 60kg: 3.3gram amfetamin
Om musen väger 60kg: 1.4gram amfetamin

obs. ren amfetaminsulfat.
betablockerare sänker pulsen, det är inte någonting jag rekommenderar att göra när man trycker i sig centralstimulantia. Tär mer på hjärtat att ta emot två signaler; sänka & öka.
Citera
2015-01-02, 17:11
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
LD50-värdet hos råttor: 55mg/kg och möss: 24,2mg/kg.
Om råttan väger 60kg: 3.3gram amfetamin
Om musen väger 60kg: 1.4gram amfetamin

obs. ren amfetaminsulfat.
betablockerare sänker pulsen, det är inte någonting jag rekommenderar att göra när man trycker i sig centralstimulantia. Tär mer på hjärtat att ta emot två signaler; sänka & öka.

Tack för bra svar!
Blir lätt orolig när pulsen skenar och jag bara vill sova, men det är väl bara att härda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in