2019-03-18, 20:05
Medlem
DissociativePandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Jag kombinerar samma diagnos och gift. Jag missbrukar själv men försöker sköta sömnen (korkad kombination men) det går att kombinera.

Inte bra men du repar dig.

Nej, det ska man inte. Det gäller för dig och det gäller för mig. Säkert skadligt för alla men som bipolär är vi extra känsliga för längre perioder utan sömn.

Angående det där med att dö, det finns alltid tid för det framöver så låt det vänta.

Träna när du känner dig något återställd. Se till att äta och sova ordentligt ett par dagar. Ett par nätter med normal sömn (eller mer).

Tack för ett snabbt svar. När du menar att vara vaken under en längre tid, större risk för psykos? om jag tar normala doser så ser jag demoner o skit. Dessa tre gånger har jag dock tagit mellan 50-70mg och lite benzo, så kanske det var därför jag inte fuckade ut som jag brukar.

Btw så har jag hört att om man tar en dos så kan man bli manisk, men om man bingar så hamnar man in ett deppresiv episode. Om det stämmer, vet jag ej.

Tog iaf en 50 min promenad.
Citera
2019-03-18, 21:37
Medlem
Tveka inte att kontakta ett akutteam om det behövs. Fem dygn med minimalt med sömn måste vara ett helveta att komma ur.

Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
När du menar att vara vaken under en längre tid, större risk för psykos?

Ja, om du har tendens för psykos så ökar risken avsevärt om du inte sover. Jag har i stort sett alltid med mig anti-psykotisk medicin (Olanzapin). Även när jag inte tar amfetamin. En karta på jobbet, en i jackan, osv.

Det vanliga är att för lite eller för dåligt sömn under längre tid triggar mani (eller än värre depression). Jag vet inte hur det är för dig men om jag ska hamna i psykos måste jag först ta mig till en kraftig hypomani.

Om du ser demoner o skit kanske du ska låta bli helt eller enbart håll dig till små doser om du klarar det. Och benzo är bra att ha. Jag tycker du kan unna dig lite extra benzo de närmast två dagarna (men bara lite extra).

Citat:

Btw så har jag hört att om man tar en dos så kan man bli manisk, men om man bingar så hamnar man in ett deppresiv episode. Om det stämmer, vet jag ej.

Även om alla bipolära delar många likheter finns det också olikheter. Jag kan lätt bli hypomanisk av alkohol. Nästa alla bipolära verkar helt sluta äta då de är deprimerade. Jag tröstäter när jag är deprimerad. Som sagt, samma sjukdom och samma helvete (och himmelrike) men man måste lära känna sin egna version av sjukdom i alla olika situationer. Jag antar att även hur man reagerar på amfetamin kan variera mellan olika bipolära personer. Men vi som är bipolära är ju helt klart i riskzonen att ta större skada av att bruka amfetamin.

Låg dos amfetamin tycker jag bara känns som pigg- och alerthet. Mina tidiga tecken på hypomani - överdrivet självförtroende, ökad kreativitet, känsla av att alla andra är trögtänkta mm - infinner sig inte vid låga doser. Tar jag så pass att jag får ett rus då börjar det kännas som en mild hypomani för mig.

En genensam nämnare för bipolära är behovet av kvalitativ och regelbunden sömn och det fuckas ju onekligen upp om du tar amfetamin i fem dagar.

Jag vill inte låta som någon i din närhet som är jobbig men ta en ordentlig funderare på om du som bipolär ska gå på amfetamin fem dagar i rad.

Du behöver nog sova extra de närmaste två dygnen men försök sedan att komma tillbaka till ”normal” dygnsrytm (vad fan det nu är). Ta två dagars semester från allt och alla som stressar dig. Ignorera allt som stör eller stressar dig. Ignorera, flickvänner, räkningar, hundar, arbetsuppgifter. ignorera allt som stressar dig i 48 timmar. Sov, ät bra, se till att få i dig magnesium, gör en lugn aktivitet varje dag (bara en per dag), gå och simma några längder och ta en stärkande skogspromenad var dag (jag vet, byt ut det sista mot något som passar dig).
Citera
2019-03-19, 17:03
Medlem
Aamons avatar
Tjena tjackisar!

Är det någon där ute som uppskattar att ta Amfetamin helt för sig själv? Alltså inte blanda med eller landa på någon annan drog?

Själv tycker jag tjack är hemskt att ta utan att dricka öl till och cannabis förstås (Fast röka gör jag dagligen ändå). Visst kul någon timme men sen mår man skit och kan inte somna, ligger med hjärtklappningar och tryck på bröstet, inbillar sig att man har svårt att andas också vidare.

Benzo har jag aldrig provat och att bara röka hjälper mig inte att somna. Men med några öl innanför västen somnar man fint på småtimmarna.
Citera
2019-03-19, 19:01
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon
Tjena tjackisar!

Är det någon där ute som uppskattar att ta Amfetamin helt för sig själv? Alltså inte blanda med eller landa på någon annan drog?

Själv tycker jag tjack är hemskt att ta utan att dricka öl till och cannabis förstås (Fast röka gör jag dagligen ändå). Visst kul någon timme men sen mår man skit och kan inte somna, ligger med hjärtklappningar och tryck på bröstet, inbillar sig att man har svårt att andas också vidare.

Benzo har jag aldrig provat och att bara röka hjälper mig inte att somna. Men med några öl innanför västen somnar man fint på småtimmarna.
Benzo funkar fint att somna på efter ett race
Citera
2019-03-19, 19:45
Medlem
Dr.Lazars avatar
Citat:
har bingat 3gg de senast 3 dagarna. senast var från den 13th tills imorse, då jag kastade i mig 160mg diazepam och sov 6h. Totalt sovit 10h sen den 13th.

Ska ta tag i mitt liv nu och börja träna.
Är det ok att ta en lång promenad idag och de kommande dagarna?
När kan jag börja träna intensivt? som spinning?

Tänker mest på hjärtat... Men samtidigt så vill jag bara dö. Känns helt hopplöst asså. Man kanske inte ska ta tjack om man är bipolär.

Surt med hopplöshet.. Hoppas det vänder o du får rätsida på det hela!

Själv känner jag oxå hopplöshet inför att sluta med tjacket. Efter dagligt intag (måttligt, har kunnat sov lite på natten) under flera veckors tid känns det mycket svårt att avsluta.
Har blivit några dagar utan o då har det liksom inte funnits nått annat i skallen än att fixa mer..
Skulle vilja bestämma själv när jag vill ta och inte. Suck! Ja det här blir verkligen en utmaning, jag har fastnat totalt o tar mig inte loss.
Men det måste gå! Antar att många varit i liknande situation men lyckats få tillbaka kontrollen.
Citera
2019-03-19, 21:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Tjena tjackisar!

Man blir mindre sliten om man slipper supa sig till sömns varje natt. Tycker det räcker med en xanor 1mg ibland eller lite röka. Men jag är jävligt inkörd på pulvret.
Citera
2019-03-21, 10:26
Avstängd
Citat:
Tjena tjackisar!

nu tar jag nästan aldrig dos längre men fall jag gör brukar jag landa på ksaloll och kanske lite hasch om någon har. Det behövs ej men det tar bort den där jobbiga edgen
Citera
2019-03-21, 15:17
Medlem
Lucky-Mans avatar
Är det någon som prövat tjack + lsd? Mår man bra av det?
Citera
2019-03-21, 23:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Är det någon som prövat tjack + lsd? Mår man bra av det?
Amfetaminet dämpar effekten av LSD. Ingen farlig kombination, men däremot gör de sig betydligt bättre var för sig.
Citera
2019-03-22, 11:16
Medlem
En.stens avatar
ca. 48h vaken nu och har förtärt näsraketer till och från under hela perioden. Börjar känna mig bra sliten, men en liten påfyllning piggnar man till på. Något som bråkar med mig är magen dock. Känner att den är orolig liksom. Som en blandning av hunger och illamående. Har ätit lite smörgås med en kopp kaffe till frukost. Sen lite soppa. Tidigare åt jag havregrynsgröt och nu tänkte jag dra till med lite nudlar.
När jag ätit upp känner jag att magen lugnar ner sig och börjar återgå till normal, för ett tag. Det återkommer efter någon timme igen.
Tips på vad man ska/kan/bör äta under ett race för att magen ska lugna sig? Även om det är något annat rent generellt (typ nån vitamin eller nåt?) som är bra att tänka på man får i sig efter/under intag av amfetamin?
Citera
2019-03-22, 12:48
Medlem
st33rs avatar
Det är nog lång vakenhet, dvs racet som gör att du blir dålig i magen lika mycket som tjacket. Är bubblig och orolig i magen om jag vakat även utan tjack.
Citera
2019-03-22, 16:58
Medlem
Jag kom idag över 3G vaket av vad källan kallade ”standardkvalitet”.
Det var små ljusgula, fuktiga klumpar som luktade blomster.

Jag är ingen storbrukare av amfetamin och 0,5g brukar vara mer än nog för mig under ett dygn men då är det oftast köpt från utlandet och antagligen väldigt rent.

Jag började med en 100lina av det jag nu anskaffat men kände knappt något alls så jag gjorde en acetonrening och fick ut ynka 1.65g av 3, alltså bara 55%!?

Är gatustandarden så jäkla låg i det här landet numera?
Känner mig fan lite lurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in