Citat:
Ursprungligen postat av
imfrondly
Är det någon som vet varför det luktar blommigt? rester av div kemikalier? Ska man rena skiten innan man drar den i snoken?
Den "blomstriga" doften som så många associerar med Tjack,amfetamin,dos,malvax eller vad du nu vill kalla det. Beror på att det är en kemikalie vid namn
fenylaceton som finns kvar i amfetaminet denna kemikalien brukar användas i slutet av tillverkningen när man ska "tvätta" eller "rena" tjacket man använder då fenylaceton för att som sagt "tvätta" tjacket men många slarvar vid slutet av tillverkningen och "tvättar" inte ordentligt där av så finns det en del fenylaceton kvar i batchen och det är just fenylacetonet som avger den klassiska "blommster" doften.
Det är helt enkelt ett tecken på dåligt tvättat tjack. även om många många associerar den doften till tjack och tror att det är så det ska lukta . Det är en helt klart vanlig doft du kommer känna om du köper dos men återigen det tyder bara på dåligt tvättat tjack samt att du ska aldrig lita på nån som säger att det är "dunder" det är "blomster" det säger inte ett skit om styrkan i tjacket vet att många för trodde att "blomster" va nått slags dunder tjack men så är självklart inte fallet.
Nu är jag inte i närheten av nån kemist men om jag inte är helt ute och cyklar så får nån mer kunnig gärna rätta mig om det är nått som jag har sagt som är helt galet. Samt att fylla på med korrekt info om så behövs
MVH