2014-10-04, 10:29
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Är det någon som vet varför det luktar blommigt? rester av div kemikalier? Ska man rena skiten innan man drar den i snoken?

Den "blomstriga" doften som så många associerar med Tjack,amfetamin,dos,malvax eller vad du nu vill kalla det. Beror på att det är en kemikalie vid namn fenylaceton som finns kvar i amfetaminet denna kemikalien brukar användas i slutet av tillverkningen när man ska "tvätta" eller "rena" tjacket man använder då fenylaceton för att som sagt "tvätta" tjacket men många slarvar vid slutet av tillverkningen och "tvättar" inte ordentligt där av så finns det en del fenylaceton kvar i batchen och det är just fenylacetonet som avger den klassiska "blommster" doften.

Det är helt enkelt ett tecken på dåligt tvättat tjack. även om många många associerar den doften till tjack och tror att det är så det ska lukta . Det är en helt klart vanlig doft du kommer känna om du köper dos men återigen det tyder bara på dåligt tvättat tjack samt att du ska aldrig lita på nån som säger att det är "dunder" det är "blomster" det säger inte ett skit om styrkan i tjacket vet att många för trodde att "blomster" va nått slags dunder tjack men så är självklart inte fallet.

Nu är jag inte i närheten av nån kemist men om jag inte är helt ute och cyklar så får nån mer kunnig gärna rätta mig om det är nått som jag har sagt som är helt galet. Samt att fylla på med korrekt info om så behövs

MVH
Senast redigerad av creepyone 2014-10-04 kl. 10:32.
Citera
2014-10-04, 14:11
Medlem
okej så ska man tvätta tjacket själv? för att få bort denna kemikalie? Är den farlig för kroppen?
Citera
2014-10-04, 15:43
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
okej så ska man tvätta tjacket själv? för att få bort denna kemikalie? Är den farlig för kroppen?

Ja, du kan tvätta det i aceton själv och få bort det värsta av stanken. Om den är farlig för kroppen vet jag inte, men särskilt nyttigt är det troligtvis inte.
Citera
2014-10-04, 17:10
Medlem
Varför blir ollonet blått/lila efter att man intagit tjack? Sämre blodflöde? Är det något som är farligt?
Citera
2014-10-04, 17:12
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Varför blir ollonet blått/lila efter att man intagit tjack? Sämre blodflöde? Är det något som är farligt?
Ja det har nog att göra med sämre blodflöde. Bra är det nog inte men du kommer inte tappa kuken, tror jag.
Citera
2014-10-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Syrebrist är aldrig bra. Pröva att massera lite eller dra på någon lätt linnement. Det sliter på blodkärlen i kuken och du kanske får sämre bonge i framtiden.
Citera
2014-10-06, 17:17
Medlem
Vad är det farliga med ett kontinuerligt bruk/missbruk? Snackar om låga doser.

Vad skiljer tjack mot tex ritalin/concerta som folk kan gå på dagligen, utan risk för något?

Vid större doser kan jag fatta att det är ohälsosamt att slå så fort hjärtat hela tiden, men mindre?
Citera
2014-10-06, 19:36
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Vad är det farliga med ett kontinuerligt bruk/missbruk? Snackar om låga doser.

Vad skiljer tjack mot tex ritalin/concerta som folk kan gå på dagligen, utan risk för något?

Vid större doser kan jag fatta att det är ohälsosamt att slå så fort hjärtat hela tiden, men mindre?

8 år.
Folk höjer dosen, det är problemet. Gör inte det, umgås inte med andra knarkare och skit i IV så kommer du klara dig. Mina händer är dock darrigare än förr och jag har blivit mycket råare (det tär på psyket mao). Blanda inte med benso.
Citera
2014-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
8 år.
Folk höjer dosen, det är problemet. Gör inte det, umgås inte med andra knarkare och skit i IV så kommer du klara dig. Mina händer är dock darrigare än förr och jag har blivit mycket råare (det tär på psyket mao). Blanda inte med benso.

Berätta mer om den där blanda inte med benso, för det är precis det jag gjort dom senaste månaderna, "aldrig tjack utan benso".
Citera
2014-10-06, 22:52
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Vet inte om jag skulle lägga denna i kokaintråden men det spelar nog ingen roll.

Tänkte blanda tjack o kokain nästa helg.
Har ungefär 0.3g kokain o nästan 1g tjack.

Hur bör jag lägga upp det? Tänkte om jag börjar med en lina kokain och väntar 20 min eller något och sen tar en lina tjack, kommer tjacket slå ut kokainet eller kommer jag få förlängd effekt av kokainet?

Eller jag ska jag börja med tjack och vänta några timmar och sen köra kokain? kommer jag isåfall känna av kokainet?
Eller spelar det ingen som hellst roll eller är det en total onödig blandning?
Tacksam för svar
Citera
2014-10-06, 22:59
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Vet inte om jag skulle lägga denna i kokaintråden men det spelar nog ingen roll.

Tänkte blanda tjack o kokain nästa helg.
Har ungefär 0.3g kokain o nästan 1g tjack.

Hur bör jag lägga upp det? Tänkte om jag börjar med en lina kokain och väntar 20 min eller något och sen tar en lina tjack, kommer tjacket slå ut kokainet eller kommer jag få förlängd effekt av kokainet?

Eller jag ska jag börja med tjack och vänta några timmar och sen köra kokain? kommer jag isåfall känna av kokainet?
Eller spelar det ingen som hellst roll eller är det en total onödig blandning?
Tacksam för svar
Personligen hade jag tagit kokainet först så jag verkligen fått ut så mycket som möjligt av de, sen när effekten är borta så hade jag tagit tjacket. Jag ser ingen vits med att blanda de två
Citera
2014-10-06, 23:06
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Personligen hade jag tagit kokainet först så jag verkligen fått ut så mycket som möjligt av de, sen när effekten är borta så hade jag tagit tjacket. Jag ser ingen vits med att blanda de två

Tack för svar! Tänkte bara att man vill ju köra kokainet i peaken(runt 12) på kvällen och inte i början, men det går väl lika bra att köra det runt 12 där och sen köra tjacket när kokainet är slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in