2014-07-21, 13:35
Medlem
tog stesolid istället o påböörjar serequel imorgon
man ska må rätt risigt första två veckorna..om paranoida tankar föörsvinner har jag nog haft psykos
annars var de förgäves o man e bra svullen
åter till tjack..varför är det insekter folk för de mesta ser? speciellt om de kryllar av dom
Citera
2014-07-21, 14:57
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Har nyss fått upp ögonen för priset/kvalitén på tjack utrikes..
Hur kommer det sig att tjacket här i Sverige är så pass jävligt dyrt men ändå håller en så pass låg standard?
T.ex., 25g pasta kostar 850;- från Tyskland, medan 2g pasta ligger på 500;- här i Sverige..

Är väl dels för att "svårt" att få in det om du beställer det.. Alltså med lite otur så får tullen nys på det. Sen att folk köper det i Sverige, eftersom man vet att det till 99.9% alltid kommer fram. Nog därför det blir dyrt och att folk bankar det för att dom vet att folk ändå köper..
Citera
2014-07-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
tog stesolid istället o påböörjar serequel imorgon
man ska må rätt risigt första två veckorna..om paranoida tankar föörsvinner har jag nog haft psykos
annars var de förgäves o man e bra svullen
åter till tjack..varför är det insekter folk för de mesta ser? speciellt om de kryllar av dom

Ursäkta för långt inlägg och vissa konstiga utryck. Är tjackad, och blir såhär då. Hoppas du orkar läsa allt.
Vad har det här med amfetamin att göra? Ditt inlägg ska snarare vara i psykforumet.
Och va? Insekter? Menar du att du ser insekter, tjackisar (tvåbenta och tvåarmade objekter som har alpha-metylfenetylamin i kroppen(ex blodet)), eller personer som har aldrig i sitt liv (miss)brukat/tagit narkotika- och/eller hälsofarlig klassade droger/läkemedel/substanser och/eller aldrig ens rört nikotin och/eller tobak. Så, eh, nej, folk ser inte insekter överalt. Men vissa kan börja se/höra skumma/konstiga saker/ljud pga t ex ofta vid tjack-race får man sömnbrist, näringsbrist, överstimulerad/på högvarv kropp, hjärta, CNS (central nervsystem) vilket kan leda till att hjärnan blir så "trött" att den inte "orkar/kan" ta upp all information och bearbeta den, och då "sätter in" hjärnan sina egna, "hittade på", bilder/ljud/tankar istället för det hjärnan missad. Hjärncellerna orkar inte jobba i 200%+ hela tiden och börjar göra fel. Hjärnan liknar lite en dator i detta fallet. Desto mer vi belastar datorn desto snabbare måste den jobba, det börjar också utvecklas mer värme och för att få den jobba i samma hastighet som en "tjackhjärna/tjackkropp" måste vi även höja volten, temperaturen och "snabbheten" stiger ännu mer, men vid det här läget har vi överklockat den så mycket att den börjar inte klara av det, den "känner" att den måste "vila" för att annars riskera gå sönder/få skador, volten och tempen är alldeles för höga. Datorn börjar sänka hastigheten och kan därför inte bearbeta lika mycket data. Det blir insekter i systemet istället. Hjärnan gör ungefär på samma sätt.
Sen så kan man se insekter pga psykiska sjukdomar eller hjärnskador, t ex schizofreni. Av det du skrivit och att du också ordinerats serequel, tror jag att du hade en "mild" schizofreni och att tjacket förvärrade den, det kanske går över, kanske inte, men i vilket fall helst. TA ABSOLUT INTE TJACK. Det är stor risk att ditt psykiska hälsa blir ännu sämre trots att du uppfattar det tvärtom. Ja, visst, det finns dom som klarar att gå 10-20+år på amfetamin och inte förstöra psyket, men det är inte många det, och inte med symptom som dig. Om inte får du prova alla antipsykotika tills något hjälper, eller om inte, får du väl bli en tjackis och hamna i ett dårhus.
Ingen kan säga om serequel kommer hjälpa dig, alla reagerar olika på olika läkemedel, men värre borde det inte bli(bortsett från första 2 veckorna). Mår du sämre första tiden be din läkare om benso/lugnande, är han inte ett svin och har noll koll så kommer h*n (försöka) hjälpa dig.
Det är nog inte psykos du har, utan du har ganska säkert utvecklat/fått.
Citera
2014-07-21, 18:24
Bannlyst
Jag tänkte vänta tills nästa måndag för ett 72 timmars uppehåll men det är dålig trafik på pokersidorna så jag tar det nu, nästa intag blir torsdag 18:00. Får underhålla mig med alkohol, musik och mediokra repriser på kanal sex. 72 timmar räcker väl gott?

ps: har 4g men kanske utnyttjar nån av dagarna att åka till andra sidan stan för en ny femma.
Citera
2014-07-21, 18:28
Medlem
Vet inte om någon frågat om detta tidigare. Kom inte heller på en bra sök-term för det.

Men jag drog ca 1,5g Tjack mellan torsdags eftermiddag och lördags morgon.
Vanligt är ju tjackballen. Men är det normalt att armar och ben blir smalare temporärt?
Kändes som att all hud på min kropp blev stelare och hårdare.

Tack för svar.
Citera
2014-07-21, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygandegris
Vet inte om någon frågat om detta tidigare. Kom inte heller på en bra sök-term för det.

Vanligt är ju tjackballen. Men är det normalt att armar och ben blir smalare temporärt?

Tack för svar.
Det har hänt mig att jag haft tjackballe 2 dagar efter senaste intag. Ingen aning om hur tjack påverkar armar dock.
Citera
2014-07-21, 20:37
Medlem
Har införskaffat 4g amfetamin för att ge det ytterligare en chans. Ska jag suga i mig skiten och samtidigt ta lite betablockerare? Kan jag också ta benso och kodein för att motverka hjärtklappningarna?
Citera
2014-07-21, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Har införskaffat 4g amfetamin för att ge det ytterligare en chans. Ska jag suga i mig skiten och samtidigt ta lite betablockerare? Kan jag också ta benso och kodein för att motverka hjärtklappningarna?
Benzo borde räcka, kodein kan leda till problem men om du vill köra kodein istället för benz så kör med låg dos.
Citera
2014-07-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis

Benzo är ganska överlägset i det avseendet. Skulle hållit mig till benzo och låtit bli både betablockerare och kodein i samband med tjack.
Citera
2014-07-21, 23:42
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandegris

Tack för svar.

Dina armar och ben upplevs som smalar eftersom du blir såpass uttorkad. Mer märkbart om du dricker vatten sällan under rusets gång och även om du druckit alkohol samtidigt då det blir ännu mer vätskedrivande då.
Citera
2014-07-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HertigTorulf.
Dina armar och ben upplevs som smalar eftersom du blir såpass uttorkad. Mer märkbart om du dricker vatten sällan under rusets gång och även om du druckit alkohol samtidigt då det blir ännu mer vätskedrivande då.

Det, och även tjackets effekt på blodkärlen. Det kallas vasokonstriktion - kärlen dras ihop och därmed blir det mindre blod ute i extremiteterna. Just detta fenomen orsakar även den ökända tjackballen.
Citera
2014-07-22, 00:45
Medlem
om man blir psykotisk iibland av tjack (ska inte ta det mer) hur är det då med hasch? kkan de trigga igång liknande känslor? aldrig hänt mig och jag rökar var dag..bli helt ren pga detta? även alkohol kan ju trigga igång nått..låter otroligt om man måste gå straight edge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in