2009-01-27, 16:10
Medlem
Om man ska ta tjack för första gången bland folk som inte anser att droger är ok. hur mycket ska man ta? det står 50 mg för nybörjare, menar han åt gången eller totalt för en hel kväll?
Citera
2009-01-27, 16:14
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnarnerise
Om man ska ta tjack för första gången bland folk som inte anser att droger är ok. hur mycket ska man ta? det står 50 mg för nybörjare, menar han åt gången eller totalt för en hel kväll?

Själv skulle jag hellre säga 0,2 g över en hel dag. Ta aldrig tjack på kvällen, om du inte har tänkt fortsätta ta det under natten och morgonen, och speciellt inte första gången, eftersom det ofelbart resulterar i ångest och sömnbrist.

Men ja, 50 mg kan säker vara en bra ingångsdos för en nybörjare.
Citera
2009-01-27, 16:27
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Själv skulle jag hellre säga 0,2 g över en hel dag. Ta aldrig tjack på kvällen, om du inte har tänkt fortsätta ta det under natten och morgonen, och speciellt inte första gången, eftersom det ofelbart resulterar i ångest och sömnbrist.

Men ja, 50 mg kan säker vara en bra ingångsdos för en nybörjare.
Bullshit, alla får inte den där ångesten.
Citera
2009-01-27, 16:42
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Bullshit, alla får inte den där ångesten.

Jag fick det första gången jag tog amfetamin i alla fall, även om jag inte får den numera eller i alla fall inte tillnärmelsevis lika mycket av den. Första gången bröt jag typ ihop.

Att det "ofelbart resulterar i ångest" är väl att ta i, men risken är rätt stor.
Citera
2009-01-27, 17:01
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag fick det första gången jag tog amfetamin i alla fall, även om jag inte får den numera eller i alla fall inte tillnärmelsevis lika mycket av den. Första gången bröt jag typ ihop.

Att det "ofelbart resulterar i ångest" är väl att ta i, men risken är rätt stor.
Hävdar du att du inte får mycket ångest nu?
Jag fick inte ångest i början.
Citera
2009-01-27, 19:45
Medlem
Clay Allisons avatar
De allra första gångerna fick iaf jag ingen ångest - tvärtom nästan. Efter några gånger började at-ångesten bli värre och värre, men efter ytterligare några månader började jag uppskatta avtändningen, eller iaf lära mig att 'leva med den'. Sen blev det bara värre och värre, nu är at-ångesten så jobbig att jag inte gärna tar tjack längre. En helg på tjack tar en dryg vecka att helt komma över.

Edit: å andra sidan har jag varit med om folk som fått i det närmaste dödsångest redan första gången dom tog tjack.
Citera
2009-01-27, 20:18
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Hävdar du att du inte får mycket ångest nu?
Jag fick inte ångest i början.

Nä, jag får inte mycket ångest nu. Jag har mera ångest vanliga nyktra dagar, när jag inte har tagit tjack på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De allra första gångerna fick iaf jag ingen ångest - tvärtom nästan. Efter några gånger började at-ångesten bli värre och värre, men efter ytterligare några månader började jag uppskatta avtändningen, eller iaf lära mig att 'leva med den'. Sen blev det bara värre och värre, nu är at-ångesten så jobbig att jag inte gärna tar tjack längre. En helg på tjack tar en dryg vecka att helt komma över.

Edit: å andra sidan har jag varit med om folk som fått i det närmaste dödsångest redan första gången dom tog tjack.

Märkligt. För mig är det tvärtom. Ju oftare jag tar tjack, desto lättare blir det att landa.
Citera
2009-02-06, 01:33
Medlem
Horribel_gåss avatar
Hur är det egentligen med tjack?
Är det som E att det kommer vara den bästa kännslan du kännt och jämnföra allt njutbart här i livet med det?
Kommer det bli tråkigt med vanlig alkohol efter att ha testat några gånger? Vilken drog ger mest wow rus: bra mephedrone eller tjack?
Citera
2009-02-06, 01:59
Medlem
after7dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Hur är det egentligen med tjack?
Är det som E att det kommer vara den bästa kännslan du kännt och jämnföra allt njutbart här i livet med det?
Kommer det bli tråkigt med vanlig alkohol efter att ha testat några gånger? Vilken drog ger mest wow rus: bra mephedrone eller tjack?

Mephedrone alla ggr tror jag.
Du släpper ju ut bla serotonin vilket kommer få dig att må underbart helt enkelt.

Har du aldrig testat nån CS drog innan kommer det verkligen bli just det du söker: "Wow!"
Citera
2009-02-06, 02:06
Medlem
Horribel_gåss avatar
Jag har testat mephedrone. Bara några enstaka gånger och aldrig efter det även fast det var en wow kännsla de gångerna.
Men det kanske låter konstigt men det är inte "wow" kännslan jag söker. Vill nästan slippa den.

Vill undvika att bli dunderfrälst på tjack som vissa blir på E. Det är därför jag tänker mig för innan jag provar.

Vill bara få den där lite urflippade snabba kännslan som jag kännt på ritalin och mephedrone. När man pratar i 120 och tankarna bara flyger fram. Munnen är av guld.
Citera
2009-02-06, 02:37
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Vill bara få den där lite urflippade snabba kännslan som jag kännt på ritalin och mephedrone. När man pratar i 120 och tankarna bara flyger fram. Munnen är av guld.

Kör så det ryker då!
Citera
2009-02-06, 13:43
Medlem
Horribel_gåss avatar
Citat:
Det finns inte ord av denna värld för att beskriva den eufori man känner under ett MDMA-rus. Bestämmer du dig för att testa drogen, får du vara beredd på att första gången du är riktigt ead, är så lycklig du någonsin kommer bli; du kommer aldrig någonsin tillbaka dit. Så pass starkt är intrycket.

Så här beskrev någon ett mdma rus. Får man denna otroliga kännsla på tjack? Det är alltså det jag inte vill ha. Jag vill inte leva livet och veta att jag aldrig kommer kunna bli lika lycklig som den och den gången. I alla fall inte i detta stadie av mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in