Citat:
Ursprungligen postat av
Tresb
Har kört mdma 3 gånger i mars så har bestämt att lägga det på hyllan några månader nu. Har dock dykt upp en himlans trevlig fest där det är ypperligt tillfälle att knapra ngt. Vad tror ni om amfetamin istället? Vill inte bygga upp för hög toleransnivå mot mdma (dem senaste gångerna har jag inte alls fått den sköna euforiska känslan) Så vad tror ni om att köra lite amfetamin istället?
Alltså amfetamin är ju inte direkt ett substitut mot mdma på något sätt. Går inte att jämföra. Hästar och päron, typ.
Likheten är ju att båda är stimulanter, om jag skulle lista för o nackdelar med dom båda i festsammanhang, från min sida sett:
MDMA:
+
Du blir kärleksguden. Extremt jordnära och dig själv, connectar med allt o alla.
Finns inget trevligare än att mysa med en tjej på MDMA, det vet du antagligen själv om hehe.
Du har kontroll. Så länge du inte är helt färsk så kan du kontrollera (någorlunda, beroende på dosering såklart) hur du beter dig.
-
Käkspänningar. Jag får iaf sjuka käkspänningar av just mdma, även om jag intar magnesium.
Ruset är inte så långt.
Feta biverkningar om man ej respekterar drogen. Ha RESPEKT för ditt seratonin, talar av egen erfarenhet. INTE kul att ta för mycket av det, funkar inte alls som andra droger gör.
Magin försvinner för varje gång man tar det.
Tjack (jag förutsätter du blandar med alkohol, värdelöst annars i min mening):
+
Energin. Du är jordens mittpunkt och pratar med allt o alla.
Slugheten. Du kan slingra dig fram från den mest konstiga diskussionen med en feminist och det hela slutar med att hon blir sjukt kåt på dig.
Kontrollen. Till skillnad från MDMA där man kan bli lite impuls-styrd av kärleken, styr du till 100% på tjacket vad du vill göra. Undetecknads favorit är att prata med kvinnor och få dom att falla pladaskt för din skärphet. (Bästa är att säga att man är "nykter", att man bara druckit någon bärs

)
-
Käkspänningar. Inte som på MDMAn dock, magnesium ett måste iaf.
Inte kunna sova. Se helst till att ha benzo, annars får du vara vaken upp mot morgondagen.
Tjackballen (iofs på mdma med)
Tendensen till att bli lite VÄL pratig. Jag är pratig i övrigt och på tjack kan det gå överstyr, man får lära sig att hålla sig tillbaks lite hehe.
Nu vet jag inte alls om jag svarade det du ville ha, men listade lite somn jag kom på på rak arm iaf. Det där med att du inte fått eufori-känslan, jag antar att du är ganska så grön på MDMA? Tro mig, ha respekt för den drogen. Ta det med minst 2mån mellanrum, du kommer bli deprimerad annars. Ja, jag hörde samma sak och respekterade det inte, vid 3 tillfällen under en kort period (ja bara 3 tillfällen, sammanlagt inte ens över 1g över alla 3 tillsamamns) så blev jag sjukt nere. Det är inte värt det. SPeciellt när man inte ens får det rus man tror man ska få. Med tjack däremot så får du (typ) samma rus varje gång, men som med allt så bygger man resistans/tolerans.
Mitt tips för det bästa tjackruset: Jag vet inte vad du dricker, men låt säga du har har 7-8 bärs eller 5-6 drinkar du ska dricka eller nåt. Drick typ 30% av dessa, dvs runt 3-4 bärs, sen trycker du i dig en ~0.2 bomb. BAM, när den kickar kommer du vara så jääääävla go, full fast med full kontroll. Trycker man i sig tjacket för tidigt, blir risken att man förblir konstant tjackad och inte kan bli full, för att man tog det i "fel ordning".
Svamlade iväg som fan nu men hoppas det gav dig någon klarhet iaf!