2013-07-28, 23:51
Medlem
boilingveinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxus
Edit: Kan jag inte bara skita i att visa id och fråga ifall det är farligt?

Jag tror inte du kommer undan att visa leg på akuten, men jag tycker inte det bör hindra dig att åka dit. Däremot kan du alltid ringa och fråga saker anonymt. Testa t.ex. att ringa till beroendeakuten (länk nedan) - de är förstående och har bra koll på grejer som detta.

http://www.vardguiden.se/Hitta-vard-...321000016-15GC
Citera
2013-07-29, 00:02
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag har tagit tempen i munnen och armhålan, 37 grader är jag. Min mor kände även på mig och tyckte inte alls att jag hade feber.

Kan inte bara åka härifrån, har föräldrar att ta hänsyn till. Om jag på något sett åker fast så är det fan nästan slutet ändå.

Okej det var ju bra att höra! 6-8 timmar är max som jag kan vara borta. Så jag åker bara in där på akuten och säger som det är?

Edit: Kan jag inte bara skita i att visa id och fråga ifall det är farligt?

Edit: Alltså känner mig lite lustig men det har jag gjort hela dagen och antar att det är pga. ingen sömn.
Om du åker in till akuten och inte nämner droger och som jag sa tidigare inte uppfattas som aggressiv, hotfull eller riktigt nedgången missbrukare finns det inte en chans att de ens skulle fundera på att tillkalla Polis för någonting så obetydligt.

Så länge du inte har en varböld läkaren behöver tömma skulle du på sin höjd (efter lite väntan på provsvar) få ett recept på antibiotika för att sedan kunna åka hem.

Om du bor hemma och dina föräldrar inte vet om att du knarkar är det mycket säkrare att åka in till akuten nu när det är en relativt liten grej som du på sin höjd får ett recept utskrivet för istället för att din mamma hittar dig i sängen imorgon medvetslös med 40-graders feber till följd av att du tog mer amfetamin istället för att lyssna på råden du fått.

Bara för att du inte fått feber ännu utesluter det inte infektion vid området runt injektionsytan.
Senast redigerad av Denom 2013-07-29 kl. 00:05.
Citera
2013-07-29, 00:05
Medlem
Fluxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du åker in till akuten och inte nämner droger och som jag sa tidigare inte uppfattas som aggressiv, hotfull eller riktigt nedgången missbrukare finns det inte en chans att de ens skulle fundera på att tillkalla Polis för någonting så obetydligt.

Så länge du inte har en varböld läkaren behöver tömma skulle du på sin höjd (efter lite väntan på provsvar) få ett recept på antibiotika för att sedan kunna åka hem.

Om du bor hemma och dina föräldrar inte vet om att du knarkar är det mycket säkrare att åka in till akuten nu när det är en relativt liten grej istället för att din mamma hittar dig i sängen imorgon medvetslös med 40-graders feber till följd av att du tog mer amfetamin istället för att lyssna på råden du fått.
Armvecket ser väldigt mycket sprutnarkoman ut, är inte erfaren så har fått försöka testa på olika ställen att få svar.
Citera
2013-07-29, 00:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Armvecket ser väldigt mycket sprutnarkoman ut, är inte erfaren så har fått försöka testa på olika ställen att få svar.
Ja men de ringer inte Polis för att du har märken i armvecket. Jag har vaknat upp på IVA efter OD med märken i armvecken och las in under helgen då de trodde jag kanske försökte ta livet av mig, men inga poliser tillkallades.
Senast redigerad av Denom 2013-07-29 kl. 00:37.
Citera
2013-07-29, 00:21
Medlem
boilingveinss avatar
Citat:
Ja men de ringer inte Polis för att du har märken i armvecket. Jag har vaknat upp på IVA efter OD med mårken i armvecken och las in under helgen då de trodde jag kanske försökte ta livet av mig, men inga poliser tillkallades.

Kan inte annat än instämma. De kommer inte ringa polisen. Tror du oss inte - ring till akuten och fråga. De kommer själva intyga att de inte kommer ringa någon polis under rådande omständigheter.
Citera
2013-07-29, 00:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Kan inte annat än instämma. De kommer inte ringa polisen. Tror du oss inte - ring till akuten och fråga. De kommer själva intyga att de inte kommer ringa någon polis under rådande omständigheter.
Tänkte tillägga att det rörde sig om opioidöverdos jag fick naloxon för så i mitt fall skrek jag ganska vilt åt alla läkare och sköterskor på grund av de rejäla abstinenssymtomen man upplever i en sådan situation (hade dessutom bensodiazepiner i blodet så jag var verkligen riktigt jävla otrevlig vad jag kan minnas). Utöver att de hade två ordningsvakter som fanns i närheten var det aldrig något snack om att tillkalla Polis. Har bekanta som åkt in för diverse andra överdoser/drogrelaterat och inte heller då tillkallades poliser.

Fluxus du har ingenting att oroa dig över om du åker in. Myten att läkare ringer polisen så fort de ser någon de misstänker tar droger är så otroligt långt ifrån verkligheten och rädslan för det har orsakat alldeles för många dödsfall. Så jag hoppas du förstår varför jag uppmanar dig till att åka till akuten nu.
Senast redigerad av Denom 2013-07-29 kl. 01:01.
Citera
2013-07-29, 01:50
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Sitter och jagar upp mig som bara det. För att förtydliga omkring 12.00 igår gjorde jag den sista injektionen och missade. Det blev en bulla som jag sedan tryckte på, efter ett tag försvann den och jag observerade sen att jag typ "runnit" ut lite och blivit ett blåmärke (kommer inte ihåg vilken färg om det är viktigt.). Gjorde lite ont i armen men sen försvann det.

Typ runt 18.00 tiden idag så känner jag av såret och det känns varmt när man tar på det, men det känns bara, gör inte ont och det är väl bra va? Blåmärket som uppkom är gult och i mina ögon så ser det rätt blekt ut. Det syns att det utgått från min miss och spridit sig ner mot armvecket.

Blivit så jävla rädd nu, börjar typ känna domningar i fötterna men jag hoppas att det bara är inbillning. Hypokondriker som man är. Eller kan det ha med att jag inte sovit eller typ ätit/druckit på 24h? Bara tjack runkat i 24h och men den armen som är drabbad. Brukar alltid försöka lägga mig ner och slutna ögonen någon timme, men den här gången så har jag inte vilat något och tagit rätt mycket så jag villl verkligen verkligen tro att det bara är AT.

Hur som helst så kanske man ska förbereda sig på akuten. Vad ska jag säga till dem och blir det för repressalier för mig? Hade nog tänk försöka sova nu och med går. Kommer aldrig mer att injicera bara det blir bra.

Vet hur du känner det. När jag åkte en infektion efter IV så började ju hjärnan gå upp till 300 RPM. Som tur är det att det tar en ganska lång tid för det sprida sig och lite amtibiotika så är salken biff.

Jag hade tur att jag injicerade på en ny plats just den kvällen och slapp sitta och visa upp ärren för läkaren. Insektsbett blev diagnosen efter nån minuts bittert muttrande och jag kunde gå hem med antibiotika.

Nu var saken då den att jag hade väntat nästan två dagar så det hade gått sig långt och en del smärstamma dagar följde efter det.

Blev mer sparsam meed injiceringar och "nergraderade" tillsnort och efter detta, men ibland så kommer kick-ruset fram. Tex denna helgen med nytt tjack inkommet såfick det bli nålen.

En injektion gick bra, men vid påfyllning nr 2 så har jag en tendens att bli väldigt darrhänt. Detta gjorde så att jag missade det absolut sista som var i pumpen. Där kände man bara -fan då var den helgen mm mera körd helt åt helvete.

Resten av kvällen/natten spenderades med linjal och lampa för att kontrollera hudfärg och spridning

Men, det visade sig inte bli något utan rodnaden lade sig till.

Efter detta så är jag till 99% säker att min "nålkarriär" är över. Tycker helt enkelt inte att det är värt en kick för att hjävulskap som det orsaka. Tror mitt största problem men injektionen är att jag drar svar för många gånger för att försäkra mig om att jag inte har flyttat nålen, men detta ger helt klart motsatt effekt. Speciellt när mina 3ml pumpar har gått och blivit lite tröga.
Citera
2013-07-29, 02:03
Medlem
timetoendits avatar
En annan sak som hänt vid en misslyckad injektion är att efter jag kände svidningen vi injetionsstället och han förstå att jag hade missat så stack det till ordentligt i axeln i samma arm. Sekunder senare var den iillröd och ett område över större del ab rygg, nacke och hals svullnade upp enormt.

Även armarna börjar svulla upp och bli lila/gula me förmörknande ådror. ich hag hade ingen i närheten och jag får totalpanik nu.Eftersom bara mina lår hade växt upp till dubbel storlek så fick jag svårt att röra mig.

Agerade helt i panik här och ställde mig i duschen och hoppades på att det skulle bli bättre. Detta gav inte mycke effekt till en början men sakta men säkert började kroppen ta sig "chisis mode".

Var öm ett par dagar efter och letade maniskt efter misstänksamma fläckar och rodnader på kroppen ett par verckor efter det.

Inte lärde man sig nåt egentligen
Citera
2013-07-29, 02:29
Medlem
Pqps avatar
Citat:
http://i44.tinypic.com/16i8e2d.jpg

Enbart metamfetamin har jag aldrig testat vad jag kan minnas. Testade 1 sen 1 gubbe till innan jag valde att slå till så jag undrar lite saker kring det och skulle bli glad om någon kunde besvara dem.

1. Ska metaamfetamin ge en skjuts som kan ses som så pass sublim och tystlåten att det endast känns som att gå från människa till en mycket piggare människa utan att få känna anledningen till det.

2. Bankade efter beslutstagande, 1 meta och 3 delar dextro, då jag efter provkörning på 50/50-slaget fick det jag personligen söker; en skjuts där jag efter långa hundradelar förvandlas till en av spaghetti gjord och välmående drake (ingen smog the magic dragon utan sista bossen som sprutar dödocheld ur käften under en alltid till ens förtret kort moment ansåg att färskingar inte behöver bättre prylar det efter att ha testat 2g av det.

Har även upplevt 3, om än hemska och fittiga ändå uthärdliga. Konstigt med 3 frossor på 10-15 pannor spridit på 4-5 dagar, har tidigare enbart fått en frossa och den var mycket hemskare, trodde jag fysiskt skulle lämna min kropp..

FÖR ER SOM INTE PALLAR LÄSA PUNDRAMBLIN´; OBS, det är inte glasbitar, utan den i sverige mer förekommande typen.

Hur ska ren meta kännas iv, beskriva kort med koncist?
Symtom vid OD från en mild od till riktig fubar?
Kan det jag antog vara frossor varit effekter av överdoseringar?
Det luktar som en dov blandning av festivalpuppa(sista dan ofc, oduschad) och en liten hint av kemtjack och typ rutten fisk/skaldjur. Det är inte en lukt som stinker ned utan doften stannar med doset.
Gör dextropur skjutsen vettig enbart pga lite snabbsocker?

Alla tankar kring varför och därför etc. Är välkomna, även ni som helt utan att bry er skriver ur er rätt svar trots att faktan är fel ihågkommen.

Nu ska jag dock testa en dos bestående av följande akvavitsubstitut; 1g kLET (.3 meta .7 dextropur) För att få något humm om vad som är felet så testar jag olika doser, därav .3g nu och recept till det med en hel tablett dextrosol i lösningen, vad fan har jag att förlora på att testa liksom? Återkommer med bu eller bä, majs eller bajs, eller om det gav en lika stark känsla som när man med all sin kraft och med hemorrojder som smärtar och blöder, tänker "ju snabbare, destu kortare smärta och med det beslut taget sedanpressar ut ett mindre missilförråd efter under 1-3 sekunders skärseld i röven, bonusen är att man aldrig har skit på toapappret heller, bara blod i min röv! (bella swan komsi)
Vad kan man kasta i mer i lösningen för att få en redig rush som visar prov på stil och takt?
Citera
2013-07-29, 02:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
En injektion gick bra, men vid påfyllning nr 2 så har jag en tendens att bli väldigt darrhänt. Detta gjorde så att jag missade det absolut sista som var i pumpen. Där kände man bara -fan då var den helgen mm mera körd helt åt helvete.
Använder du micron-filter? Kollar du pH-värde på det du skjuter? För det kan avgöra huruvida det lilla man missade snabbt går att gnugga ut i vävnaden utan att det orsakar någon irritation eller om det blir rodnad och börjar göra ont.
Citat:
Efter detta så är jag till 99% säker att min "nålkarriär" är över. Tycker helt enkelt inte att det är värt en kick för att hjävulskap som det orsaka. Tror mitt största problem men injektionen är att jag drar svar för många gånger för att försäkra mig om att jag inte har flyttat nålen, men detta ger helt klart motsatt effekt. Speciellt när mina 3ml pumpar har gått och blivit lite tröga.
Hur många gånger återanvänder du pumparna? Vill inte låta som en moralkärring men de är inte dyra så använd nya varje gång. Fyll inte pumpen helt och hållet med lösningen så blir det lättare att trycka i sig två mindre än en större då du på de små får svar och direkt kan trycka in hela dosen med mindre risk att slinta halvvägs.
Citat:
En annan sak som hänt vid en misslyckad injektion är att efter jag kände svidningen vi injetionsstället och han förstå att jag hade missat så stack det till ordentligt i axeln i samma arm. Sekunder senare var den iillröd och ett område över större del ab rygg, nacke och hals svullnade upp enormt.

Även armarna börjar svulla upp och bli lila/gula me förmörknande ådror. ich hag hade ingen i närheten och jag får totalpanik nu.Eftersom bara mina lår hade växt upp till dubbel storlek så fick jag svårt att röra mig.

Agerade helt i panik här och ställde mig i duschen och hoppades på att det skulle bli bättre. Detta gav inte mycke effekt till en början men sakta men säkert började kroppen ta sig "chisis mode".

Var öm ett par dagar efter och letade maniskt efter misstänksamma fläckar och rodnader på kroppen ett par verckor efter det.

Inte lärde man sig nåt egentligen
Oj, det där låter fan inte något vidare men glad att det blev bättre för dig.
Citera
2013-07-29, 09:04
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Använder du micron-filter? Kollar du pH-värde på det du skjuter? För det kan avgöra huruvida det lilla man missade snabbt går att gnugga ut i vävnaden utan att det orsakar någon irritation eller om det blir rodnad och börjar göra ont.

Hur många gånger återanvänder du pumparna? Vill inte låta som en moralkärring men de är inte dyra så använd nya varje gång. Fyll inte pumpen helt och hållet med lösningen så blir det lättare att trycka i sig två mindre än en större då du på de små får svar och direkt kan trycka in hela dosen med mindre risk att slinta halvvägs.

Oj, det där låter fan inte något vidare men glad att det blev bättre för dig.

Jag använder självklart alltid nya verktyg och är pedantisk gällande att rengöra lösningskoppen, armarna, händerna och kniven jag blandar runt och plockar upp tjacket med sterila trasor. Kör även med sterifilts som kanske inte är i samma klass som micronfilter, men de är ju bra mycket bättre än nåt gammalt sunkigt bomullsfilter. Tycker att jag gör allt rätt egentligen men tänker fortfarande på att problemet kan vara att själva tjacket är kontaminerat när man väl får det. Vem som helst kan ju ha suttit och delat upp det med sina svettiga fingrar liksom.

Hur reglerar du ph-värde? Mängden vatten i lösingen?

Haha, kan inte låta bli att skratta åt mina inlägg från igår, benzon tog ut sin rätt under landningen för att kunna komma upp idag och jobba
Senast redigerad av timetoendit 2013-07-29 kl. 09:07.
Citera
2013-07-29, 10:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag använder självklart alltid nya verktyg och är pedantisk gällande att rengöra lösningskoppen, armarna, händerna och kniven jag blandar runt och plockar upp tjacket med sterila trasor. Kör även med sterifilts som kanske inte är i samma klass som micronfilter, men de är ju bra mycket bättre än nåt gammalt sunkigt bomullsfilter. Tycker att jag gör allt rätt egentligen men tänker fortfarande på att problemet kan vara att själva tjacket är kontaminerat när man väl får det. Vem som helst kan ju ha suttit och delat upp det med sina svettiga fingrar liksom.

Hur reglerar du ph-värde? Mängden vatten i lösingen?

Haha, kan inte låta bli att skratta åt mina inlägg från igår, benzon tog ut sin rätt under landningen för att kunna komma upp idag och jobba
Haha är du rädd att ha fått någon polacks svett med i påsen? Amfetaminsulfat börjar smälta och sönderfalla först vid ~300°C så är du väldigt orolig kan du slänga in det i någon tät glas/metallburk i ugnen och dra på lite värme ett tag. Fast det är ganska onödigt i och med att även Sterifilts klarar av att filtrera bort stora saker som bakterier det skulle kunna råkat få med sig från den svettige polacken.

Sterifilts tycker jag är godkänt att använda som filter om man inte kan få tag på micron-filter av högre kvalitet då det ändå filtrerar bort det allra mesta man inte vill få i sig. Det är inte någon toppenkänsla på de grejerna men de klarar av att få jobbet gjort mycket bättre än exempelvis bomullsfilter som du säger, för med bomullsfilter kan jag lova att dina missade skott hade känts betydligt värre!

Beroende på vad ditt amfetamin har för pH-värde nu så kan det räcka med mer vatten i lösningen. Tänk så här: ditt blods pH-värde är 7.35-7.45 så ju närmare det värdet du kommer med din lösning desto mindre irritation kommer det orsaka inte bara om du missar utan såklart när du väl sätter injektionen rätt vilket minimerar skadan på venerna. Alldeles för sur/basisk lösning är inte bra och orsakar irritation även om du sätter det klockrent i venen, och man ska såklart vara mån om sina vener. I och med att det är svårt att kunna få fram något exakt pH-värde med decimaler utan digital mätare och lite extra engagemang så bör du hellre ligga lite för högt i pH-värde än lite för lågt.

Alla infektioner man riskerar att drabbas av till följd av att man missat venen uppstår bara om pH-värdet är lite lägre än blodets normala värde. Så råkar du missa ett skott som är lite mer basiskt kommer det inte vara behagligt men du kommer inte behöva någon antibiotikakur. Dessutom kan lägre pH-värde orsaka vasokonstriktion vilket inte gör det lättare för dig att pricka venen.

edit: ja det blev ett långt svar med väldigt massa saker som egentligen var ganska onödiga att skriva men jag är fortfarande tjackad och behövde få utlopp för att smälla på tangentbordet lite!
Senast redigerad av Denom 2013-07-29 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in