2012-12-19, 18:18
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Biotillgängliheten är 50% oralt och 75% nasalt tror jag, står t o m på försa sidan i denna tråden

https://www.flashback.org/sp39982781

Jag vill minnas att jag hittade siffrorna på engelska Wikipedia.
Citera
2012-12-19, 19:32
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Biotillgängliheten är 50% oralt och 75% nasalt tror jag, står t o m på försa sidan i denna tråden
Ja men samtidigt vet jag ju inte om det är värt att bomba för att få ett jämnare och längre rus. Som sagt, jag har väldigt lite erfarenhet av att ta det oralt. Det var säkert 3 år sedan jag gjorde det sist.

Jag brukar bli lite trött när kicken lagt sig efter en näsa annars, det är lite drygt.
Citera
2012-12-20, 15:31
Medlem
Raideqs avatar
Låter kanske lite dumt men vill bara kolla o säker men fastnar det någonting av amfetaminet om när jag filtrerar det ??
Citera
2012-12-20, 16:06
Medlem
Fastnar i filtret eller? Självklart fastnar det extremt lite i filtret som du alltid kan lägga under läppen sen så du känner att du inte slösar nått tjack
Citera
2012-12-22, 19:31
Bannlyst
Någon som har tips hur jag får tag på tjack? Bor runt jönköping
Citera
2012-12-23, 05:48
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
någon som kan säga något om kvaliten i sydsverige/malmö?
tycker det är överpris och skitgrejer typ meta.. postkranarna verkar också ha dött ut helt..
Citera
2012-12-25, 00:41
Medlem
Nayyes avatar
Någon som skulle kunna säga hur det är att blanda tjack och alkohol? Är helt grön och tänkte köra min debut inom kort och undrar om man vågar häva i sig några bärs också utan att bli helt cp

Förresten, hur gör ni som inte har någon våg när ni ska mäta upp era linor? Mitt ögonmått är så oerhört dåligt
Citera
2012-12-25, 00:57
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Någon som skulle kunna säga hur det är att blanda tjack och alkohol? Är helt grön och tänkte köra min debut inom kort och undrar om man vågar häva i sig några bärs också utan att bli helt cp

Förresten, hur gör ni som inte har någon våg när ni ska mäta upp era linor? Mitt ögonmått är så oerhört dåligt

Tror du får ringa sjukvårdsupplysningen om du känner obehag, annars är det nog lugnt.

En dos är ju en dos, hur mycket den väger varierar. Bra tjack 10 mg-intervaller, dåligt, 100mg-intervaller.
Citera
2012-12-25, 01:08
Medlem
Nayyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Tror du får ringa sjukvårdsupplysningen om du känner obehag, annars är det nog lugnt.

En dos är ju en dos, hur mycket den väger varierar. Bra tjack 10 mg-intervaller, dåligt, 100mg-intervaller.

Tack! Får väl helt enkelt börja lugnt o öka ifall jag tycker det är tråkigt
Citera
2012-12-25, 01:23
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Tack! Får väl helt enkelt börja lugnt o öka ifall jag tycker det är tråkigt

Det låter vettigt. Det kan ju aldrig bli tråkigt om det fungerar, då är det bara öka till man är nöjd. Det kan gå högt men sällan så det blir skadligt. Oftast är längden på ruset det skadligaste.
Citera
2012-12-25, 01:42
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Det låter vettigt. Det kan ju aldrig bli tråkigt om det fungerar, då är det bara öka till man är nöjd. Det kan gå högt men sällan så det blir skadligt. Oftast är längden på ruset det skadligaste.

Där håller jag inte med dig.
Det är bättre att grunda med t.ex 200mg alltså en 0,2a och sen fylla på med mindre för att hålla ruset igång annars så kvävs ruset av den första ruskänslan.
Nu snackar jag generellt och från egna erfarenheter så gott jag kan minnas dom från då jag var sådär jättesmal och söt och ryckig <3
Citera
2012-12-25, 01:44
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Där håller jag inte med dig.
Det är bättre att grunda med t.ex 200mg alltså en 0,2a och sen fylla på med mindre för att hålla ruset igång annars så kvävs ruset av den första ruskänslan.
Nu snackar jag generellt och från egna erfarenheter så gott jag kan minnas dom från då jag var sådär jättesmal och söt och ryckig <3

Ja givetvis bör man ju inte vara snål med den första dosen, jag instämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in