2012-06-12, 17:50
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Upplevde en konstig sak jag aldrig upplevt förr. Började dra linor runt 3 tiden på dagen för att sedan fortsätta tills sena natten. I början var allt som det skulle, glad och pratig. Sedan mot småtimmarna så blev jag helt tyst. Kände mig totalt hjärndöd och kunde inte få fram någonting vettigt att säga. Fortfarande påtänd men väldigt tyst. Efter det så tog jag min sista lina och det är då det konstiga började. Min syn blev helt fuckad. Tänk att ni reser er hastigt upp och att det börjar svartna för ögonen. Den känslan hade jag ett bra tag. Kunde nästan inte se någonting. Fokuserade jag på ett ansikte såg jag enbart det. allt annat var typ vitt flimmer.

Är det här något som brukar förekomma?
Högt blodtryck kanske? synen = stora pupiller?
Citera
2012-06-12, 17:52
Medlem
Mandic!s avatar
Skitnödig på tjack? Riktigt jävla..
Vanligt?
Citera
2012-06-12, 18:24
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Högt blodtryck kanske? synen = stora pupiller?
Kanske. Vet inte riktigt. Var iaf rätt så flummigt att virra omkring med dålig syn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Vanligt?

Känner en gammal tjackis som lagt ner för massa år sen. Han säger iaf att om han ens får känna doften av pulver så blir han skitnödig. Hehe.
Citera
2012-06-12, 23:27
Bannlyst
Tja! Kranen min fyllde på sitt lager med Tjack (klet) idag. Dock ska själva påfyllningen bestå av samma vara som det förra och den ser, smakar och luktar likadant. Jag undrar ändå om det kanske är utblandat med annan centralstimulant?

Köpte en "gubbe" och tog en dos innan jag lämnade kranen. Intog nasalt ca. 0,2-0,3g medan kranen också drog 0,35-0,4g. Jag blev påtänd. Ungefär 10-15 min. efter intag började jag må dåligt, kändes som om man precis hade tagit MDPV. Mina fötter hade blivit iskalla. Blev också sjukt hungrig, typ utsvulten.
Jag frågade och fick som svar att det endast är utblandat med lite socker.

Halvtimma senare var jag hemma. Mådde lite bättre. Trots att det hade gått +30 min. så hade jag fortfarande inte nått toppen av ruse. Ögonen var helt uppspärrade.
Tiden gick och fem tim. senare utan påfyllning satt jag sär med ögon lika stora om inte större än tidigare. Pannan värkte när man spände vid ögonbryna timmar i sträck. Jag känner nu en stank av Amfetamin när jag andas ut via näsan och gommen/svalget känns slemmig, som på MDPV.

Vad tror ni?
Citera
2012-06-15, 08:41
Medlem
Dogstreets avatar
Är tveksam till var detta inlägg hör hemma men finner ingen aktiv tråd rörande en av mina frågor, så jag tänkte höra mig för här. Och förhoppningsvis få svar utan att bli förlöjligad eller höra hur korkad jag är. Till frågan: Har amfetaminet i sig någon egenskap som gör att kroppen gör sig av med fett/vatten/muskler? Ja, vad är det som orsakar viktnedgången?
Citera
2012-06-15, 09:02
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogstreet
Är tveksam till var detta inlägg hör hemma men finner ingen aktiv tråd rörande en av mina frågor, så jag tänkte höra mig för här. Och förhoppningsvis få svar utan att bli förlöjligad eller höra hur korkad jag är. Till frågan: Har amfetaminet i sig någon egenskap som gör att kroppen gör sig av med fett/vatten/muskler? Ja, vad är det som orsakar viktnedgången?

Inte per se vad jag vet. En viss ökning i ämnesomsättning är väl att förvänta men troligen knappt mätbart. Vad amfetaminet snarare gör är att dämpa hungern och öka aktivitetsnivån - båda vilket leder till viktnedgång. Främst i form utav fett, men över längre periodier och/eller vid brist på fett, även muskler. Det är möjligt att det är vattendrivande men det är jag osäker på. Vatten kommer å andra sidan lämna kroppen om man inte äter.
Citera
2012-06-15, 09:02
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogstreet

Minskad hunger, du äter inget eller betydligt mindre, ökad förbränning och metabolism dvs. du förbränner kalorierna fortare än normalt = du ska egentligen äta MER men du äter mindre woula du går ner i vikt. Just ja glömde att amf. ärr vättskedrivande så du förlorar lite vättska också om du inte dricker ordentligt med vättska.
Citera
2012-06-15, 14:13
Medlem
finns det ens bra tjack längre? för typ 10 år sen var det ofta riktigt dunder, men nuförtiden känns det mest som orent och stissig skit...
Citera
2012-06-15, 14:48
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Vanligt?

Blir ju inte sådär otroligt skitnödig, men blir det alltid någorlunda i början utav ruset.
Citera
2012-06-15, 21:01
Medlem
JimmyValmers avatar
Tjena jag bjöd lite DMAA till en poler. Han hade tydligen prova att snorta tjack tidigare och ville jämföra.
Han svalde ca 75mg och snorta ca 50mg. Han tyckte DMAA:t var jobbigare för slemhinnorna medan tjack var jobbigare i huvudet direkt efter intaget.

Men han hann dra innan jag kunde fråga honom om effekterna. Själv har jag bar provat DMAA 120mg och fick en sjuk kick och energiflöde. Jag har läst att DMAA är framtaget på 50taket som en mildare form av Amfetamin och undrar över likheterna/ skillnaderna. Känner igen ganska mycket likheter i beskrivningen i början av tråden men inte allt. Tjackballen var ju iaf en jävla förvåning när man klev in i duschen och såg ut som en 10åring..

Är det någon som har provat både Amfetamin och DMAA eller Geranium som det så fint heter och kan jämföra dessa två substanser? Är DMAA kinapuffar jämfört med handgranater eller hur ligger det till?
Citera
2012-06-16, 11:36
Medlem
Två frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Jag vet att man säger att färgen eller konsistensen på amfetamin inte spelar någon roll, men jag läste ändå ett påstående.

"När det gäller gult tjack så är det (förutsatt att det inte är gult för att det är spätt med nånting) gult på grund av en tabbe i processen att tillverka det. Det är en missfärgning helt enkelt. Anledningen till att gult tjack ofta kan vara bra är ingen annan än det faktum att ju gulare det är desto mer kan man lita på att det inte är så jätteutspätt..."

Kan det stämma att gult tjack sannolikt är det är mindre utspätt än vanligt? Spelar konsistens in då?

Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Magnesiumstearat + stearinsyra = bomullstjack?
Kalciumfosfat + stearinsyra = bomullstjack?
Magnesiumstearat + kalciumfosfat + stearinsyra = bomullstjack?

https://www.flashback.org/t923834p3
Citera
2012-06-16, 12:27
Medlem
Tappa rösten på tjack?!

Det här låter väl ändå konstigt. Har klutat på detta men kan det vara möjligt? Först tänkte jag på att de att man kanske har pratat väldigt mycket konstant under 12timmars period. Men tjejen min som det handlar om brukar alltid prata så mycket och brukar aldrig tappa rösten.
Hon sa också att det rann ner hela tiden i halsen när hon snorta.
Jag tror att det är mycket osannolikt att hon tappat rösten av just tjacket. Men vem vet?!
Har någon vart med om något liknande?

Heh....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in