2009-03-26, 00:56
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hur ser lagboken på medicin likt Ritalin/Concerta. Kanske fel forumdel?
Jag vet inte mer än att det inte finns några tydliga praxisgränser, apropå det går inte gränsen för grovt narkotikabrott när det gäller amfetamin vid 250 gr?

Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Av de jag känner som brukar amfetamin IV dagligen är en under 40. När man talar om tugnt missbruk i Sverige tror jag faktiskt att man menar de allra flesta missbruksvarianterna utom möjligtvis cb-rökarna och vissa pillerknaprare.

Jo det verkar förstås rimligt. Ett dokumenterat amfetaminmissbruk räcker säkerligen för att hamna i den kategorin. Men av de ca 25 000 som finns med i den statistiken misstänker jag ändå att majoriteten är sprutnarkomaner.
Senast redigerad av Sandoz 2009-03-26 kl. 01:00.
Citera
2009-03-26, 01:07
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hur ser lagboken på medicin likt Ritalin/Concerta. Kanske fel forumdel?

Jag tror att du kan åka på ringa för innehav/pissa positivt på Ritalina/Concerta om du inte kan uppvisa något läkarintyg som visar på att du är föreskriven denna substans. Om du får lämna pisseprov och har intagit någon av dessa mediciner kommer det visa positivt på amfetamin. Mer detaljerad provtagning/analys krävs för att se att det är pga tabletterna. (Har för mig att det var så iaf)
Citera
2009-03-26, 16:08
Medlem
Axesss avatar
Hur är de egentligen att blanda tjack med hallucinogener som t.ex LSD. Många säger att man ska undivka de, men om man ser till att man är tjoad hela trippen borde väl inte landningen på syra vara speciellt jobbig?
Jag tänkte mer på att de borde ju vara en bra kombination på t.ex festivaler? Kommer nämligen ett band till Peace and Love festival som hade varit mäkigt att se syrad men gärna tjoad också, alltså Monster Magnet! :]
Citera
2009-03-26, 20:53
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axess
Hur är de egentligen att blanda tjack med hallucinogener som t.ex LSD. Många säger att man ska undivka de, men om man ser till att man är tjoad hela trippen borde väl inte landningen på syra vara speciellt jobbig?
Jag tänkte mer på att de borde ju vara en bra kombination på t.ex festivaler? Kommer nämligen ett band till Peace and Love festival som hade varit mäkigt att se syrad men gärna tjoad också, alltså Monster Magnet! :]

LSD är rejält stimulant i sig, och lägger du till amfetamin slätar det ut den psykedeliska delen av ruset avsevärt.

Välj preparat, kombinationen är inte direkt en fullpoängare. Om du känner att du verkligen måste blanda LSD:t med något, tugga i dig lite MDMA-kristaller i samband med att du tagit plats i publiken.
Citera
2009-03-26, 21:32
Medlem
Axesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
LSD är rejält stimulant i sig, och lägger du till amfetamin slätar det ut den psykedeliska delen av ruset avsevärt.

Välj preparat, kombinationen är inte direkt en fullpoängare. Om du känner att du verkligen måste blanda LSD:t med något, tugga i dig lite MDMA-kristaller i samband med att du tagit plats i publiken.

Ja iofs, man blir ju rätt speedad på syra också. Ah men de får bli tjo isåfall, blir lite väl mycke med en candyflip på en svensk festival. Folk märkte att man var lite extra tankspridd förra året när de bara var syra till manu chao, lite halvtryggt.
Citera
2009-03-26, 22:14
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axess

Man kan ju oxå tänka såhär; Efter en trip på lsd i ca 6 timmar kan man lätt bli lite utmattad och ev. behöva sova. Att då ha petat i sig amfetamin utöver syran kan bli lite overkill. Lsd är ju som redan nämnt, stimulerande även i sig självt.

Har blandat syra och tjack vid ett par tillfällen och har alltid ångrat mig när trippen tagit slut och sova känns som en bra idé...
Citera
2009-03-26, 22:37
Medlem
Axesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Man kan ju oxå tänka såhär; Efter en trip på lsd i ca 6 timmar kan man lätt bli lite utmattad och ev. behöva sova. Att då ha petat i sig amfetamin utöver syran kan bli lite overkill. Lsd är ju som redan nämnt, stimulerande även i sig självt.

Har blandat syra och tjack vid ett par tillfällen och har alltid ångrat mig när trippen tagit slut och sova känns som en bra idé...

Ah det låter vettigt, bra råd. Ser till att hålla mig undan från den blandningen
Citera
2009-03-27, 13:09
Medlem
d0Sgalnings avatar
Har tagit lsd och tjack, för jag hade nån ide om att man behövde det får att vra vaken hela natten, men sen testade jag å ta syra sent på kvällen - och tro mig - ni kommer inte ha några problem att hålla er vakna..

Mvh
Citera
2009-03-27, 18:02
Medlem
Galadrins avatar
är det smart och ge amfetamin til en som aldrig har rökt eller tagit nått knark förut? han väger 52 KG och är 1.67 lång?

Eller borde jag bara låta han röka?

jag har andvändt det i 2 år så har en del efaring
Citera
2009-03-27, 18:06
Medlem
d0Sgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
är det smart och ge amfetamin til en som aldrig har rökt eller tagit nått knark förut? han väger 52 KG och är 1.67 lång?

Eller borde jag bara låta han röka?

jag har andvändt det i 2 år så har en del efaring

Tycker egentligen Tjack är en bättre första - drog
än röka. Det kommer garanterat ge honom en superbra upplevelse
Med röka är det lite mer så att man måste röka några gånger för att lära sig uppskatta det
Tycker dessutom det verkar vanligare att få nojja när man röker och är färsking jmg m när man tar pulver första gången
Citera
2009-03-27, 18:26
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0Sgalning
Tycker egentligen Tjack är en bättre första - drog
än röka. Det kommer garanterat ge honom en superbra upplevelse
Med röka är det lite mer så att man måste röka några gånger för att lära sig uppskatta det
Tycker dessutom det verkar vanligare att få nojja när man röker och är färsking jmg m när man tar pulver första gången

min första drog var Tjack. men spelar inte vikt / längd någon roll?
har för mig att det är enklare att något kan hända om du väger lite
Citera
2009-03-27, 18:51
Medlem
d0Sgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
min första drog var Tjack. men spelar inte vikt / längd någon roll?
har för mig att det är enklare att något kan hända om du väger lite

Nä det spelar ingen roll direkt
Fast Du kan väl bjuda honom på flera små linor istället för en jättestor tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in