2011-08-21, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
ok har även sett dig en del på cs tråden.

tror du/någon kan besvara lite frågor jag har ange Amf

tror du de e affe jag fått, verkar så men kan det vara så att det är mer meta för det svider som attan!? -bilder/info föregående sida

Har du/ni provat meta och vet skillnaderna, vad är dem såfall?
Jag svettas en del under ruset är det normalt?
Inte jätte mycket men lite under armarna och lite på armarna.
Tolerans.. hur fort byggs den upp? och hur länge skall man så fall vänta för att den skall återgå till normala om man kör max 2dagars race?
även om ni har fått något affe någon gång som mitt gult, pulver, svider som fan i näsan så kör bomer istället, småklumpar i? (1 sida bakåt)

sorry för alla frågor men nybörjare på affe, är även påverkad av det jag tror är affe.
och en annan påse med kasst affe som jag är 100% säker på att det är.

edit: måste väll fan vara amfetamin? ryser lite i ryggen nu också!

Vad menar du med svider? Snortar du eller slår du i dig?

Att svettas under Tjack-rus är normalt. Sitter jag bara still så har jag handsvett men diskar jag eller gör nått annat som krävet bara lite ansträngning så ordagrant dryper det av mig.

Toleransen i mitt fall bygger upp väldigt sakta.
Förut innan jag blev en Dåvarande Tjackis så räckte en gubbe i tre dygn under 1 månad innan sen räckte i två dygn i tre veckor innan jag behövde köpa en gubbe dagligen.

Sitter du på Blomster?

Har testat Metamfetamin ett flertal gånger.
Kan säga skillnaderna rusmässigt.
Tänk dig ha tagit en fet dos som kickar stenhårt så du knapt kan vara stilla eller hålla käften i 5 sekunder. Trots omöjligt så kan du försöka tänka dig minst femdubbla det ruset till något helt extremt + lägg till minfuck innan ens knappt ha hunnit få sömnbrist.
Citera
2011-08-21, 07:25
Medlem
Subject9s avatar
Kan tillägga runt dina funderingar kring att det svider mkt mer nu än förra gången, det kan antingen ha med att göra att det tjo som du har nu är bättre (för bra tjo svider mer än dåligt, så länge det inte är utbankat med något som svider riktigt mycket).

Det kan även ha med att göra att du hade blomster förra gången, och att du inte riktigt lyckades få det till pulverform (saltform) och därav fick så stora bitar i näsan att det inte riktigt fäste mot kärlväggarna på rätt sätt.
Citera
2011-08-21, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9

tack så mycket för svaret! uppskattas verkligen! kul att någon annan är uppe såhär tidigt också! men om vi säger mest skadligt?
att köra 3-4 dagars race eller att köra fredag kväll och lördag kväll,
sen komma ner på natten och sova och sedan ta lite kanske i veckan typ tis ev ons. på helgen snackar vi typ 0.5-0.6 typ totalt och sedan någon gång i veckan 0.2-3max.

eftersom jag har blivit helt förälskad av denna drog, så vill jag ju ta den så ofta jag kan utan det är farligt. behöver liksom inte ta det i veckan eller inte på helgen heller inte varje iaf. men eftersom jag har tittat runt och normal/låg konsumption av affe verkar inte vara jätte mycket mer skadligt än om man dricker alkohol.
Dricker skit sällan. När jag väl dricker blir jag mest salongsberusad sen får de räcka.
Tar typ inga andra droger, klart det händer typ någon cs/rc man provar och ibland någon hallucinogen.
Röker Cb väldigt sällan det med och brukar inte nikotin.
är för övrigt runt 190 och väger 95kg.

Mvh CC!

edit: Tackar för svaren ni ger mig! uppskattas att ni orkar skirva till en påtänd första gångs brukare! (egentligen andra gången men men)
Senast redigerad av CcZer0 2011-08-21 kl. 07:38.
Citera
2011-08-21, 07:40
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
TEXT

Haha jo ska nog snart sova, har varit uppe på 4-mec inatt (hade lätt bytt för att köra tjo, men tar det lugnt med tjo't ett tag).

Glöm inte att amfetamin är grymt beroende-framkallande (jag gillar inte att vara moralkärring, men men) och använd det inte för ofta. Själv brukar jag tycka att 1-2 tjo-races per månad är shysst. Sedan blir det ju oftare ibland så är det bara.

Aja ska ta det lugnt, röka lite och sova tror jag. Du får ha det vidare najs på tjo't : )
Citera
2011-08-21, 07:41
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
edit: Tackar för svaren ni ger mig! uppskattas att ni orkar skirva till en påtänd första gångs brukare! (egentligen andra gången men men)

Nemas problemas, flashback fanns här för mig när jag behövde svar på nya substanser, vet att det är jävligt härligt med lite snabba svar : )
Citera
2011-08-21, 07:48
Bannlyst
Citat:
tack så mycket för svaret! uppskattas verkligen! kul att någon annan är uppe såhär tidigt också! men om vi säger mest skadligt?
att köra 3-4 dagars race eller att köra fredag kväll och lördag kväll,
sen komma ner på natten och sova och sedan ta lite kanske i veckan typ tis ev ons. på helgen snackar vi typ 0.5-0.6 typ totalt och sedan någon gång i veckan 0.2-3max.

eftersom jag har blivit helt förälskad av denna drog, så vill jag ju ta den så ofta jag kan utan det är farligt. behöver liksom inte ta det i veckan eller inte på helgen heller inte varje iaf. men eftersom jag har tittat runt och normal/låg konsumption av affe verkar inte vara jätte mycket mer skadligt än om man dricker alkohol.
Dricker skit sällan. När jag väl dricker blir jag mest salongsberusad sen får de räcka.
Tar typ inga andra droger, klart det händer typ någon cs/rc man provar och ibland någon hallucinogen.
Röker Cb väldigt sällan det med och brukar inte nikotin.
är för övrigt runt 190 och väger 95kg.

Mvh CC!

Enligt vad jag har hört eller läst nånstans så kan varje dos du tar bli din sista.
Har för mig att när det gäller Tjack så kan kroppen efter bara en dos, tom. första dosen typ stänga av sig själv eller vad man nu säger..
Men med så små mängder som du tar så kommer du få ytterst lite skador/bieffekter. De flesta "festknarkare" tar säkert mer än dig.
Så du är utom fara...
Citera
2011-08-21, 07:51
Medlem
Citat:
Nemas problemas, flashback fanns här för mig när jag behövde svar på nya substanser, vet att det är jävligt härligt med lite snabba svar : )
ok tack jallfall! tack för infon!
men är verkligen affe väldigt beroende framkallande?
menar:

kollade runt lite de flesta sidor är alkohol mer beroendeframkallande än amfetamin men amf släpper ju serotonin men gör väll även alkohol.
har liksom en kompis som dricker 10elk så fort han har pengar. han har gjort det i sommar iaf. han super fredag lördag alltid sedan nu när han har lov har det blivit när han har haft pengar. tur så har dem tagit slut fort. men endå dricker han iaf 3/4 dagar i veckan. dock väger han 115kg typ och är 196.
så är det verkligen så beroendeframkallande.
jag har rätt starkt psyke (iaf vad jag tycker) av diverse olika anledningar. så jag menar är det verkligen så farligt du säger?är ju folk som tar koks varje helg och inte är fast i skiten (dock är ju kolan skit i sverige men men)
någon annan som också har någon åsikt i detta?

mvh cc

btw: Subject9 sov gott!

Edit: man vet ju att affe hjälper en att koncentrera sig, vilka doser handlar det om? om vi säger standard doser?
Senast redigerad av CcZer0 2011-08-21 kl. 07:58.
Citera
2011-08-21, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Enligt vad jag har hört eller läst nånstans så kan varje dos du tar bli din sista.
Har för mig att när det gäller Tjack så kan kroppen efter bara en dos, tom. första dosen typ stänga av sig själv eller vad man nu säger..
Men med så små mängder som du tar så kommer du få ytterst lite skador/bieffekter. De flesta "festknarkare" tar säkert mer än dig.
Så du är utom fara...
gällde inte detta kokain? "plötslig hjärtstopp" eller något.. hört detta också fast det var just Koks.
Citera
2011-08-21, 07:58
Bannlyst
Citat:
gällde inte detta kokain? "plötslig hjärtstopp" eller något.. hört detta också fast det var just Koks.

Det var för flera år som jag läste detta och jag är rätt säker på att det var om Tjack.
Kanske kan hända på båda...

Citat:
men är verkligen affe väldigt beroende framkallande?
menar:

kollade runt lite de flesta sidor är alkohol mer beroendeframkallande än amfetamin men amf släpper ju serotonin men gör väll även alkohol.
har liksom en kompis som dricker 10elk så fort han har pengar. han har gjort det i sommar iaf. han super fredag lördag alltid sedan nu när han har lov har det blivit när han har haft pengar. tur så har dem tagit slut fort. men endå dricker han iaf 3/4 dagar i veckan. dock väger han 115kg typ och är 196.
så är det verkligen så beroendeframkallande.
jag har rätt starkt psyke (iaf vad jag tycker) av diverse olika anledningar. så jag menar är det verkligen så farligt du säger?är ju folk som tar koks varje helg och inte är fast i skiten (dock är ju kolan skit i sverige men men)
någon annan som också har någon åsikt i detta?

mvh cc

btw: Subject9 sov gott!

Jag tror inte att Tjack är mycket mer beroendeframkallande än THC (Cannabis/Hasch).
Båda drogerna ger också ett psykiskt beroende.
Citera
2011-08-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Det var för flera år som jag läste detta och jag är rätt säker på att det var om Tjack.
Kanske kan hända på båda...

kan det säkert.. men man kan dö av mycket.

Jag tror inte att Tjack är mycket mer beroendeframkallande än THC (Cannabis/Hasch).
Båda drogerna ger också ett psykiskt beroende.

mer fysiskt kan jag tro.. men psykiskt handlar om hur starkt psyke man har och självdisciplin, fysiskt är det enda motmedlet att inte bruka så..
men vid koncentrations doser? menar för att koncentrera sig, vilka doser rör de sig om vid standardtjack? ritalin och concerta är väll 40mg? som sagt är lite större.
Citera
2011-08-21, 08:03
Medlem
Subject9s avatar
Ja tjack är väldigt beroendeframkallande, det luriga är att man inte märker att det kommer. Eftersom att dopaminsystemet (vilket är den mest aktiva substansen gällande tjack) återhämtar sig så bra så märker man inte riktigt av att man börjar bli smått beroende. Sedan handlar det ju om, som med alla droger, självkontroll. Det går som inte riktigt att säga hur mycket/ofta man behöver ta det för att man ska bli beroende, det är väldigt individuellt.

Ta det lugnt är mitt tips, men var man är kung över sin egen kropp.

Edit: Hur vida det är mer eller mindre beroendeframkallande än alkohol vet jag inte, men jag underskattar verkligen inte alkohol heller. Det är likt amfetamin en relativt stark drog trotts allt.
Senast redigerad av Subject9 2011-08-21 kl. 08:12.
Citera
2011-08-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ja tjack är väldigt beroendeframkallande, det luriga är att man inte märker att det kommer. Eftersom att dopaminsystemet (vilket är den mest aktiva substansen gällande tjack) återhämtar sig så bra så märker man inte riktigt av att man börjar bli smått beroende. Sedan handlar det ju om, som med alla droger, självkontroll. Det går som inte riktigt att säga hur mycket/ofta man behöver ta det för att man ska bli beroende, det är väldigt individuellt.

Ta det lugnt är mitt tips, men var man är kung över sin egen kropp.

Tackar för all din infon/upplysing!
men som sagt.
tror du att köra 1-1.5g på 2-3dagar varanan vecka är lika
farligt/skadligt/beroendeframkallande eller vad man skall säga..
som att köra typ samma mindre doser fast samma mängd under samma period utspritt med några dagars mellanrum?
Saken är den att jag har inte provat vara jätte påtänd utan tycker det liksom räcker som jag har varit. brukar alltid vara lagom när det gäller allt.
Både CB och alkohol.
köper hellre liksom 10g det sämsta hashet än det bästa eftersom jag vill vara lite bäng och inte helt sönder flippad/bäng..
vill fortfarande ha liksom kontroll. samma gäller alkohol.
Har väll varit riktigt full 5ggr i mitt liv ungefär..

För övrigt har väll kört ca 0,55-0,7 nu sedan klockan 01 inatt. kört med 100-200mg doser oralt och kletet 0,15a snort 1 gång (dock bankade jag det från början eftersom det inte gick o få ur påsen med effedrin och koffein.
(var ca 1,4g bankade med 2 msj effedrin och resten koffein pulver så blev det pulver och vägde ca 1,85-1,95) +koffein pulver 200mg oralt kl 02.30 och för 20min sedan.

sorry för alla mina frågor och funderingar! uppskattas sjukt mycket att ni orkar med mig!
Senast redigerad av CcZer0 2011-08-21 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in