2011-06-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jag har inga svar på din fråga, men en sak kan jag säga: Nu på sommaren kan man vara glad om man har tjackticks. Annars skulle man behöva vifta bort flugorna så att säga 'manuellt'.

Är det inte bättre med flugsmälla? Tänker mest på att ticksen ser rätt groteska ut och i vissa fall är det så illa att folk blir skrämda. Är inte det något som bekymrar brukarna?

Har du något svar på om den föredetta tjackpundarnas teori om att "kristallerna löser upp sig" när han dricker alkohol och därför får okontrollerbara ticks och fladder fast han är ren från amfetamin sedan sena ungdomen? Sceary tycker jag, ja att ticksen blossar upp vid fylla.
Citera
2011-06-07, 18:46
Medlem
Vill inte moralisera eftersom alla gör sina egna val och väljer sin egen livstil. Men ville ge ett tips på en gratis adrelaninkick. Jogga en mil, är du otränad så jogga dig till en hyfasd kondis. Kör sen milen eller mer (eller mindre). Men när kicken kommer kan man springa hur långt man vill. Ren och skär eufori och härliga lyckokänslor. Helt gratis och förbättrar dessutom hälsan. Ja, så slipper man den vidriga avtändningen och ticksen. Det var bara det. Tack för mig och ha en trevlig sommar.
Citera
2011-06-18, 23:04
Bannlyst
Skulle vilja påstå att oralt håller längre (men i mindre peak) än alla andra än vad som sägs i "guiden". Kan troligen vara p.g.a att det tar längre tid för kroppen att ta upp det. Men troligen det bästa sättet om du är ute med jobbet eller något annat ställe där toalett eller annat inte är så avskilt.

Intravenöst är lätt den bästa kicken. Bästa jag haft när det gäller droger, är iofs inte SÅ van pundare. Man får kicken direkt...och man vill bara luta sig bakåt och njuta, länge.

Något jag saknar i guiden är att det är lätt att ta för mycket av tjack. Ofta har man hamnat i gäng som tar näsa efter näsa efter näsa och bli helt sönderspeedade.

Min tumregel är, krampar du med händer eller käkar, ta inte mer. Du har tillräckligt (även för mycket) i dig redan. Och redan nu kan du räkna med att inte kunna somna på minst 6-8 timmar, om du inte slänger i dig sömnmedel.
Citera
2011-06-22, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommieTwo
Jag skulle hellre rekommendera en flottig pizza som bränsle för kroppen utöver tjagget.

Kan väl ställa en fråga också när jag ändå skriver massa larv.

Både jag själv och min trofaste kamrat Ricky Hängpung blir i princip alltid hungriga när vi är i farten och spraxar på.
Är det någon mer som upplever samma effekt? Eller man kanske ska kalla det bieffekt?

Jupp. Efter ett par dagar blir jag äcklad av tanken på tjack om jag inte fått i mig nått käk. Hunger känner jag rätt så ofta, men jag är ändå aldrig sugen på annat än socker typ. Att jag rekommenderade kött var dock inte för att fylla ut magen ordentligt, eller för fett och socker som är energirikt förvisso, utan för protein och mineraler så man ska slippa må kass.
Citera
2011-06-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
Skulle vilja påstå att oralt håller längre (men i mindre peak) än alla andra än vad som sägs i "guiden". Kan troligen vara p.g.a att det tar längre tid för kroppen att ta upp det. Men troligen det bästa sättet om du är ute med jobbet eller något annat ställe där toalett eller annat inte är så avskilt.

Intravenöst är lätt den bästa kicken. Bästa jag haft när det gäller droger, är iofs inte SÅ van pundare. Man får kicken direkt...och man vill bara luta sig bakåt och njuta, länge.

Något jag saknar i guiden är att det är lätt att ta för mycket av tjack. Ofta har man hamnat i gäng som tar näsa efter näsa efter näsa och bli helt sönderspeedade.

Min tumregel är, krampar du med händer eller käkar, ta inte mer. Du har tillräckligt (även för mycket) i dig redan. Och redan nu kan du räkna med att inte kunna somna på minst 6-8 timmar, om du inte slänger i dig sömnmedel.

Är det någon som påstått att IV håller längre än att käka? Det har jag då aldrig hört talas om faktiskt. Ruset sitter längre, och det sitter även någon dag extra i pisset om man käkar. Dock har du ju bara ca halva biotillgängligheten oralt och det är ju lite trist om man inte har gott om pengar.

Ta för mycket är väl mest ett problem i början. Jag har aldrig fått kramper annat än av vätskebrist.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellgonet
Är det inte bättre med flugsmälla? Tänker mest på att ticksen ser rätt groteska ut och i vissa fall är det så illa att folk blir skrämda. Är inte det något som bekymrar brukarna?

Har du något svar på om den föredetta tjackpundarnas teori om att "kristallerna löser upp sig" när han dricker alkohol och därför får okontrollerbara ticks och fladder fast han är ren från amfetamin sedan sena ungdomen? Sceary tycker jag, ja att ticksen blossar upp vid fylla.

Det är inget som löser upp sig. "Kristallsläpp" är ju mest en skojgrej som folk säger till polisen när de pissar positivt. Studsvärden är också en klassiker.

Så vitt jag förstått så är det hjärnskador som orsakar ticksen. De som brukat länge brukar även gå jäkligt konstigt. Ticks så man flaxar är väl dock rätt ovanligt? Själv gör jag bara ljudticks, och de fleara ticksen jag sett/hört hos andra är också sånna.
Citera
2011-06-23, 21:38
Medlem
Transmissons avatar
Hallå i stugan, kan någon vänligen ge mig feedback på följande scenario: Dag x (igår) köper jag 2g tjack, bombar 2/3 av det utspritt på tre tillfällen, det sista vid ungefär 08:00 dag y (i morse, med andra ord). Sen dess har jag hållt mig uppe på benen, men ska strax knyta mig. Känner mig mest trött, ingen påtaglig AT att snacka om.

Hur som helst, i morgon, dag z tänkte jag dra i mig den sista tredjedelen av tjacket. Nu vill jag naturligtvis maximera effekten av den omgången, så min första fråga är: hur pulveriserar jag lättast "klettjack"? Mina andra fråga är: om jag nu inte skulle hinna/lyckas pulverisera tjacket, kan jag ändå få ett rus av det lilla jag har kvar genom att bomba det? Kanyl blir inte aktuellt, så inte heller roevpanna.

Tack på förhand
Senast redigerad av Transmisson 2011-06-23 kl. 21:39. Anledning: Förtydligande angående dagarna
Citera
2011-06-23, 22:09
Medlem
Madgunners avatar
Tycker mest synd om dig att du köpt så utbankat. Men det verkar vara standard idag. I ordningen mest effekt är iv först men det ville du inte. Så kör rövpump (sök på forumet) nästa i ordningen än snorta, nästa på kartan är snapsa det. Blanda ut med vatten och svep. Bomba är sista steget. Det var stegvis vart du får mest effekt av tjack.

Trevlig midsommar
Citera
2011-06-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Tack för tipsen! Låter som en bra idé men kommer vara på en tillställning där det kommer verka aningen udda om jag är påverkad utan att dricka, så kommer ta några bärs "for the show" och spar några till dagen efter så kanske det går bättre. Problemet för mig är mest att de jag kör med är ''erfarna'' (nåja, inte plattan pundare men några näsor i månaden) och får tag på kvalité vilket tär lite på mig som nybörjare, hehe.

Hur gick det då? De jag kör med är erfarna också, men här handlar det inte om näsor i månaden utan minst gram i armen om dagen. Kriminellt folk. De flesta är dock över 45 så de orkar inte i samma grad längre (likt plattanpundare). Dock finns det inget värst bra knark här om man köper mindre än 10g åt gången, och jag tvivlar på att ens det är bra om man jämför med större eller sydligare städer.

Jag tror jag skrev det nedanför, men kött är inte det optimala för att må bra, men det innehåller mineraler och salt vilka bristen av är de största bovarna när man mår pyton. Framför allt rekomenderade jag det för att du slipper bryta ner kroppen på samma vis, men handlar det om "några näsor i månaden" så är nog inte det ett speciellt stort problem.

Nu ska detta inte överdrivas, men kör hårt i början ändå om du ska köra alls, för det är början som är rolig. Trost nybörjar AT:n så saknar jag dagarna då jag kunde vara påtänd och vaken ett dygn på 0,2-03. Nu om det ens ska vara kul så är det 1g var 5-8 timme som gäller. Kombination av skittjack och tolerans (byggs snabbt upp på meta och jag har hittills inte sett en rapport där det inte är minst 4x mer meta än vanligt amfetamin).

Men för att tipsa iaf så det jag skrev. När jag kört som mest så har jag stekt i ordning kött och haft i en talrik i kylen för att kunna gå och ta någon tugga när det känns som det behövs. Kör du länge i sträck så behöver du fett och socker. Det sistnämnda tycker iaf jag är mycket lättare att få i mig. Oavsett kvalitet och mängd så kommer tjacket funka sämre och sämre om kroppen inte har bränsle. Har man käkat dåligt och sen äter när tjacket är på väg ut ur kroppen så kan man nästan bli som påtänd på nytt om man får i sig nått energirikt.

Dricka öl "for the show" lär inte vara några problem om du är ny. I början tar tjacket lätt överhand. Köp svaga öl (5,2 typ) för det är ändå ingen idé att försöka bli full, och har du inte alkoholism i blodet och gillar tjackruset mer än fyllan så är det dumt att förstöra det.

En fråga också. Är du verkligen bekväm som nybörjare med att gå ut på tillställningar om du är påtänd?
Citera
2011-06-28, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madgunner
Tycker mest synd om dig att du köpt så utbankat. Men det verkar vara standard idag. I ordningen mest effekt är iv först men det ville du inte. Så kör rövpump (sök på forumet) nästa i ordningen än snorta, nästa på kartan är snapsa det. Blanda ut med vatten och svep. Bomba är sista steget. Det var stegvis vart du får mest effekt av tjack.

Trevlig midsommar

Rövpump är inte riktigt värt besväret. Inte snorta heller då det gör ont som FAAeeen (har bara gjort det 2 ggr.. rövpump 1). Kör IV eller käka om du ska ta tjack. Man kan må jäkligt dåligt om man käkar dock.
Citera
2011-06-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Rövpump är inte riktigt värt besväret. Inte snorta heller då det gör ont som FAAeeen (har bara gjort det 2 ggr.. rövpump 1). Kör IV eller käka om du ska ta tjack. Man kan må jäkligt dåligt om man käkar dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Hallå i stugan, kan någon vänligen ge mig feedback på följande scenario: Dag x (igår) köper jag 2g tjack, bombar 2/3 av det utspritt på tre tillfällen, det sista vid ungefär 08:00 dag y (i morse, med andra ord). Sen dess har jag hållt mig uppe på benen, men ska strax knyta mig. Känner mig mest trött, ingen påtaglig AT att snacka om.

Hur som helst, i morgon, dag z tänkte jag dra i mig den sista tredjedelen av tjacket. Nu vill jag naturligtvis maximera effekten av den omgången, så min första fråga är: hur pulveriserar jag lättast "klettjack"? Mina andra fråga är: om jag nu inte skulle hinna/lyckas pulverisera tjacket, kan jag ändå få ett rus av det lilla jag har kvar genom att bomba det? Kanyl blir inte aktuellt, så inte heller roevpanna.

Tack på förhand

Tro det eller ej, men klettjack tycks tappa effekt om det torkar. Jag har alltid skjutit så jag har aldrig torkat det helt. Men har jag inte förvarat det kalt och lite har dunstat så har det också tappat potens. Vill du inte köra IV så ät det som det är. Allt annat är onödigt.
Citera
2011-06-28, 20:58
Medlem
jamorros avatar
är nybörjare inom amfetamin, men har kommit över en 0,5a tänkte om det är okej om man tar det imorgon på morgonen för ska och hjälpa farsan i garaget, grejen är den att han inte är inte närvarande där så det är ganska lugnt, om man snortar allt direkt vid ca 10.00 på morgonen vilken tid kan man då sova ungefär?
btw aldrig prövat tjack innan.
Citera
2011-06-28, 22:08
Medlem
StyrmanJanssons avatar
Amfetamin... Nja. Inget man springer benen av sig för att få tag i. Ganska gött, men man får ju inte direkt automatiskt roligt av det. Men det är kanon att blanda lite tjack i mdma. Skoj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in