Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Tack för tipsen! Låter som en bra idé men kommer vara på en tillställning där det kommer verka aningen udda om jag är påverkad utan att dricka, så kommer ta några bärs "for the show" och spar några till dagen efter så kanske det går bättre. Problemet för mig är mest att de jag kör med är ''erfarna'' (nåja, inte plattan pundare men några näsor i månaden) och får tag på kvalité vilket tär lite på mig som nybörjare, hehe.
Hur gick det då? De jag kör med är erfarna också, men här handlar det inte om näsor i månaden utan minst gram i armen om dagen. Kriminellt folk. De flesta är dock över 45 så de orkar inte i samma grad längre (likt plattanpundare). Dock finns det inget värst bra knark här om man köper mindre än 10g åt gången, och jag tvivlar på att ens det är bra om man jämför med större eller sydligare städer.
Jag tror jag skrev det nedanför, men kött är inte det optimala för att må bra, men det innehåller mineraler och salt vilka bristen av är de största bovarna när man mår pyton. Framför allt rekomenderade jag det för att du slipper bryta ner kroppen på samma vis, men handlar det om "några näsor i månaden" så är nog inte det ett speciellt stort problem.
Nu ska detta inte överdrivas, men kör hårt i början ändå om du ska köra alls, för det är början som är rolig. Trost nybörjar AT:n så saknar jag dagarna då jag kunde vara påtänd och vaken ett dygn på 0,2-03. Nu om det ens ska vara kul så är det 1g var 5-8 timme som gäller. Kombination av skittjack och tolerans (byggs snabbt upp på meta och jag har hittills inte sett en rapport där det inte är minst 4x mer meta än vanligt amfetamin).
Men för att tipsa iaf så det jag skrev. När jag kört som mest så har jag stekt i ordning kött och haft i en talrik i kylen för att kunna gå och ta någon tugga när det känns som det behövs. Kör du länge i sträck så behöver du fett och socker. Det sistnämnda tycker iaf jag är mycket lättare att få i mig. Oavsett kvalitet och mängd så kommer tjacket funka sämre och sämre om kroppen inte har bränsle. Har man käkat dåligt och sen äter när tjacket är på väg ut ur kroppen så kan man nästan bli som påtänd på nytt om man får i sig nått energirikt.
Dricka öl "for the show" lär inte vara några problem om du är ny. I början tar tjacket lätt överhand. Köp svaga öl (5,2 typ) för det är ändå ingen idé att försöka bli full, och har du inte alkoholism i blodet och gillar tjackruset mer än fyllan så är det dumt att förstöra det.
En fråga också. Är du verkligen bekväm som nybörjare med att gå ut på tillställningar om du är påtänd?