2011-06-04, 04:11
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Nja, håller delvis med. Klart man skall tåla lite obehag, annars är man dum som ger sig in i drogträsket och lär bli beroende för att slippa "nykterhetens tråkiga stunder". Men man behöver inte alls, enligt mig, störta ifall man flugit högt. De första 10 gångerna jag tog affe hade jag aldrig benzo att landa på, bara gås, vilket krävdes kopiösa mängder, bra gräs, för att somna - då 20 timmar efter ruset lagt sig, men då var jag för färsk för att ha lärt mig somna på egen hand.

Tycker att om läget finns att inhandla benzo och röka, så bör man, annars blir det faktiskt en tråkig AT, istället för att ha ytterligare en festlig dag.
Lär man sig slappna av och äta under ruset så försvinner ATn, så länge vi inte pratar om smutstjack. Innan man har lärt sig det så ska man fan må dåligt dagen efter.
Eller vafan, folk får göra som dom vill.
Citera
2011-06-04, 04:17
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Lär man sig slappna av och äta under ruset så försvinner ATn, så länge vi inte pratar om smutstjack. Innan man har lärt sig det så ska man fan må dåligt dagen efter.
Eller vafan, folk får göra som dom vill.
Vill inte verka otrevlig, men ditt inlägg präglas av, vad jag anser, elitism. Tycker nybörjare skall få klara sig utan en grov AT, så att de faktiskt har kul. För man tar ju faktiskt narkotika för att roa sig, inte bli en inbiten amfetamin-brukare. Du menar säkert väl, men jag vill ha fler vänner i världen att roa mig med, inte färre som sålas bort för att de saknar "what it takes".
Citera
2011-06-04, 11:39
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Vill inte verka otrevlig, men ditt inlägg präglas av, vad jag anser, elitism. Tycker nybörjare skall få klara sig utan en grov AT, så att de faktiskt har kul. För man tar ju faktiskt narkotika för att roa sig, inte bli en inbiten amfetamin-brukare. Du menar säkert väl, men jag vill ha fler vänner i världen att roa mig med, inte färre som sålas bort för att de saknar "what it takes".
Som sagt, folk får göra som dom vill.
Jag är däremot väldigt nöjd med att ha tagit mig tiden och lärt mig ta hand om min kropp under påverkan, när man dränker ATn i andra droger så märker man inte på samma sätt hur mycket stryk kroppen faktiskt tar av att sitta spänd och inte käka något under längre perioder.

Har många bekanta som alltid käkar massvis med benso och/eller opiater på ATn och det är dessa personer som inte bryr sig ett dugg om mat/sömn. Om man verkligen inte pallar med ATn och väljer att käka saker för att slippa den så får man inte känna på konsekvenserna av sitt bruk och jag tror det är väldigt lätt att då strunta i vad man gör med sin kropp.

Det finns ingen bra anledning att inte försöka lära sig äta och sova, när man har gjort det är ATn borta för dom flesta och då behövs helt enkelt ingen benso.

Jag vill verkligen inte låta som nån förespråkare för att folk ska bli inbitna tjackisar, tvärtom så vill jag att folk ska ta så få tunga droger som möjligt och ha kul ändå.
Citera
2011-06-04, 16:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur är det egentligen med beta-blockerare ihop med tjack? Vissa säger att det är hur chill som helst och andra inte.

Har själv kört länge på tjack ihop med Inderal depot samtidigt utan några som helst problem. Har kollat EKG några ggr som inte visat några konstigheter.

Bump!
Citera
2011-06-04, 19:07
Medlem
Slingshots avatar
En sak jag undrar är när det gäller amfetaminets skadlighet på dopamin neuroner. Kan man få en permanent skada vid en stor dos vid endast ett tillfälle eller är det långa race som gäller utan paus? Längesen jag använde tjack men har börjat nu igen så alltid intressant att veta.
Senast redigerad av Slingshot 2011-06-04 kl. 19:18.
Citera
2011-06-04, 19:19
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Bump!

Betablockerare är väl farligt tillsammans med serotoninerger.. o specifikt då serotoninerga frisättare, har jag för mig. Så då borde det ju vara hur lugnt som helst att blanda med tjack.

Sitter o googlar lite för å se om jag kan hitta belägg... återkommer kanske om en stund.
Citera
2011-06-04, 19:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Betablockerare är väl farligt tillsammans med serotoninerger.. o specifikt då serotoninerga frisättare, har jag för mig. Så då borde det ju vara hur lugnt som helst att blanda med tjack.

Sitter o googlar lite för å se om jag kan hitta belägg... återkommer kanske om en stund.

Hm har med googlat men inte hittat några bra källor eller bevis om det är farligt eller ej. Någon läkare här?
Senast redigerad av Slingshot 2011-06-04 kl. 19:27.
Citera
2011-06-05, 10:27
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Hm har med googlat men inte hittat några bra källor eller bevis om det är farligt eller ej. Någon läkare här?

Mä, jag gick också bet.. undrar var fan jag fått det ifrån.
Citera
2011-06-05, 10:41
Medlem
Ska erkänna att jag inte följt med i tråden. Men jag har en fråga:

Jag känner till två personer som slutat med amfetamin. Den ena är 50+ och den andra 20+ (de känner inte varandra utan finns långt ut i periferin av min bekantskapskrets). Jag råkar haft oturen att se dessa personer berusade på alkohol. Det är tamejfan en mardrömsupplevelse. Den äldre kan behärska sina gamla tjackticks någotsådär och påstår att alkoholen "löser upp kristallerna" vid fylla och därav kramper och ticks samt den speciella tillbakåtlutande gången och flaxet med armarna.

Den yngre, han som är 20+ har inga tjackticks när han nykter. Men på fyllan är dessa obeskrivliga. Helt utan överdrift det värsta jag sett och jag har sett mycket. Han grimaserar helt omedvetet så att han ser ut som en utvecklingsstörd i svåra kramper, munnen öppnar sig och vrider sig, han stänger munnen men den åker upp och ner och näe går inte att beskriva, samma med händerna och armarna. Fingrarna är obeskrivliga, han drar ihop armarna och fingrarna som spretar åt alla håll och fladdrar upp och ner och knyter sig och när armarna samtidigt drar ihop sig och han grimaserar på sitt fasansfulla sätt så ser han han helt cp skadad ut. Det är inte bara en vidrig syn, det är fullständit galet och han kan inte göra något för att påverka dom här kramperna eller ticksen. Dessutom så är han omedveten om dom när han är på fyllan.

Folk blir livrädda när dom ser honom. Han slutade med tjack eeu för två år sedan. Kommer den här 20 åriga stackaren någonsin bli av med av sina vidriga tjackticks eller kommer han bli tvungen att träna bort dom så gott det nu går som 50 plussaren gjort?

Det kan fan inte vara värt priset att se ut och bete sig som ett cp i konvulsioner och kramper resten av livet för att få några rus av radhuskola.
Citera
2011-06-05, 10:54
Medlem
Tjena
Är de nån som hört talas om att man ska värma doset i handen innan man drar för att de ska ge bättre effekt, senast när jag köpte dos så sa han att jag skulle värma de en kvart men jag tänkte att de bara är svammel så jag drog en utan att värma de men de hände knappt nå så jag provade att värma doset och de funkade bättre de kan ju dock vara placebo
Citera
2011-06-05, 13:39
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMfD
Tjena
Är de nån som hört talas om att man ska värma doset i handen innan man drar för att de ska ge bättre effekt, senast när jag köpte dos så sa han att jag skulle värma de en kvart men jag tänkte att de bara är svammel så jag drog en utan att värma de men de hände knappt nå så jag provade att värma doset och de funkade bättre de kan ju dock vara placebo
Det tar ju ett tag tills det slår så länge du inte kör rövpanna/skjuter. Inte speciellt konstigt att det slog på hårdare när du väntat en stund och drar i dig en till, placebo säger iaf jag.

Rätta mig gärna om jag har fel, förklara då också varför det slår bättre när man värmt det.
Citera
2011-06-05, 20:45
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellgonet
Ska erkänna att jag inte följt med i tråden. Men jag har en fråga:

Jag känner till två personer som slutat med amfetamin. Den ena är 50+ och den andra 20+ (de känner inte varandra utan finns långt ut i periferin av min bekantskapskrets). Jag råkar haft oturen att se dessa personer berusade på alkohol. Det är tamejfan en mardrömsupplevelse. Den äldre kan behärska sina gamla tjackticks någotsådär och påstår att alkoholen "löser upp kristallerna" vid fylla och därav kramper och ticks samt den speciella tillbakåtlutande gången och flaxet med armarna.

Jag har inga svar på din fråga, men en sak kan jag säga: Nu på sommaren kan man vara glad om man har tjackticks. Annars skulle man behöva vifta bort flugorna så att säga 'manuellt'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in