2025-08-12, 06:42
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Har börjat att lessna på tjacket. Det slutar alltid med att jag maratonrunkar bort hela ruset.

Köpte tjack i lördags natt och tänkte att jag bara skulle dra en snabb runk. Nu 27 timmar senare så är jag klar....
Måste tvätta bäddmadrassen idag då den är helt blöt av tjacksvett. Då tog jag ändå på mig ett underställ för att förhindra det. Hela sängen är nerkletad i smör då jag fick för mig att använda det som glidmedel.

Blev bara skevare och skevare porr hela tiden. Sista timmarna så kollade jag bara på kvinnor som blev munknullade av fuckmachines. 3-4 videos igång hela tiden och tabbade konstant mellan flikarna

Hade även datorn kopplad till en projektor som jag lånat av en kompis. Har inte någon duk till den så hade bilden direkt på väggen. Har en blå tapet med mönster i sovrummet så var ju helt värdelös bild också. Det känns bara extra tjackigt nu i efterhand

Jag och två polare hade även bestämt att träffas igår. Dom hade tänkt att trippa och jag hade lovat att hjälpa att fixa LSD. Känns ju mindre kul att höra av mig nu och berätta att jag runkade istället

Ska beställa en pizza och 2st stora cola zero nu. Brukar känna mig lite mindre äcklig efter att jag har ätit och fått i mig lite vätska efter en maratonrunk
Haha, du verkar vara en skön snubbe. Hoppas att du fick ordning på sängen.

Själv så har jag haft mitt eget lilla äventyr och är inne på tredje dagen nu utan sömn eller mat. Det känns lite surrealistiskt faktiskt. Har även hallucinerat under kvällen. Jag såg en massa stora insekter som promenerade runt på golvet. När jag tittade ut på huset mitt emot från min balkong så rörde sig varenda våningsplan. Har dock inte börjat få några knäppa tankar eller nåt.

Det är lite märkligt hur de första linorna gör att jag blir mer pratglad och en jävel på att skriva på tangentbord. Känner mig som värsta pianisten när jag sitter och smattrar.

Men nu känner jag mig som en jävla low-life luffare som bara stinker och ser för jävligt ut. Jag har förmodligen det flötigaste ansiktet i hela Göteborg just nu. Har i stort sett suttit hela natten och spelat poker och druckit folköl. Och jag tycker inte ens om poker.

Förstår faktiskt inte varför jag utsätter mig för det här jävla giftet. Det är ju ingen wow-upplevelse som jag får av skiten. Jag borde nog försöka sova snart. Var ju trots allt några dagar sedan den tanken slog mig senast.

Varför är Mr Bean så jävla konstig för? Och inte en jävel säger till honom heller.

Vad är det tydligaste tecknet på att man kan ha tagit för mycket? Jag känner att min kropp och mitt sinne har gått igenom en jävla massa sinnestillstånd det senaste dygnet.

Måste fan sluta skriva nu.

Ta det lugnt gubbar!
Citera
2025-08-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Hur länge körde du? Lät något hoppfullt i alla fall!

Tackar herren för att jag ej har tagit IV, men det är väl vad jag har att förvänta mig då, somna överallt och vara konstant trött i några veckor.

Härligt att höra! Och tack för de uppmuntrande orden, tar tjack av precis samma anledning som du tog typ (orka med livet, fly verkligheten), eller jag gjorde det i början i alla fall.. Glad för din skull.

Råder dig att ta kontakt med missbruksvården eller psykiatrin. Såg att du även svarade vissa av mina inlägg i sluta med Kratomtråden. Onekligen har du besvär som går djupare än missbruket. Besvär du kanske behöver hjälp att utforska och sätta ord på. Om det är någon diagnos eller något trauma eller whatever behöver du hjälp från andra.
Citera
2025-08-12, 18:58
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Råder dig att ta kontakt med missbruksvården eller psykiatrin. Såg att du även svarade vissa av mina inlägg i sluta med Kratomtråden. Onekligen har du besvär som går djupare än missbruket. Besvär du kanske behöver hjälp att utforska och sätta ord på. Om det är någon diagnos eller något trauma eller whatever behöver du hjälp från andra.

Tack för rådet, jo jag tror också det går djupare än nuvarande missbruket. Var ändå nykter (nåja, inga droger i alla fall) större delen av mitt liv, minus en vild och stormig ungdom under en 3-års period när man var ca 15-18 som höll på att spåra men blev påkommen och höll mig nykter från droger i många år faktiskt. Undrar ibland dock om jag fuckade upp min hjärna genom att missbruka allt jag kom över så pass ung, för särskilt bra har jag nog aldrig mått i hela mitt liv sen dess ärligt talat. Sen är det först nu senaste 2 åren som det spårat igen ännu värre och då är man över 30..

Har fått många bra råd och tips av dig och flera andra här på flashback och de flesta rekommenderar just kontakt med antingen missbruksvården eller liknande som hjälp. Sen om det är diagnos eller trauma eller nått annat som spökar i hjärnan vet jag inte riktigt. Trauma definitivt, eller är det bara en ursäkt för att fortsätta missbruka?

Tack för dina råd hur som.
Citera
2025-08-13, 11:15
Medlem
Är det tjacket i sig man nojjar/får psykos av eller är det sömn/vitaminbristen det beror på?

Kan man inbilla sig ha ont i kroppsdel dygn efter iv utan att det syns nått? (ja, fick svar, kändes inget när det sköts)
Citera
2025-08-13, 12:10
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambis.mamma
Är det tjacket i sig man nojjar/får psykos av eller är det sömn/vitaminbristen det beror på?

Kan man inbilla sig ha ont i kroppsdel dygn efter iv utan att det syns nått? (ja, fick svar, kändes inget när det sköts)

Sömn, näring, vätska, vitaminer. Fixa iaf de tre sista så kommer du må sjukt mycket bättre även om du är inne på timme 72.
Citera
2025-08-13, 12:15
Medlem
Om jag är inne på säg.. 2månader+ i själva brukandet?
Har varierat intagningsmetoden under denna tiddn. Och aldrig varit vaken längre än 48h.
Vitaminer har intagits i princip dagligen.
Tycker jag varit ganska duktig med vätska och elektrolyter.
Senaste dygnen känns som jag ätit ikapp det mesta jag gått misste om. Sovit som en gris men mår fan inte bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Sömn, näring, vätska, vitaminer. Fixa iaf de tre sista så kommer du må sjukt mycket bättre även om du är inne på timme 72.
Senast redigerad av bambis.mamma 2025-08-13 kl. 12:19.
Citera
2025-08-13, 12:24
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:

Amfetamin gör ju så att dopaminet sprutar ut och jag har läst att det höjer dopaminnivåerna med ca 1000% i vissa delar i hjärnan, höga dopaminvärden kan man se vid schizofreni så man kan nog vara rätt säker på att det går hand i hand med psykos.

Du kan sköta näringsintag, sömn etc. exemplariskt men du går ändå med en förhöjd risk att drabbas av psykos så länge du går på tjacket.
Citera
2025-08-13, 12:41
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Om jag är inne på säg.. 2månader+ i själva brukandet?
Har varierat intagningsmetoden under denna tiddn. Och aldrig varit vaken längre än 48h.
Vitaminer har intagits i princip dagligen.
Tycker jag varit ganska duktig med vätska och elektrolyter.
Senaste dygnen känns som jag ätit ikapp det mesta jag gått misste om. Sovit som en gris men mår fan inte bättre.

Gott gott. Kom ihåg att försöka sova eller vila också.
Citera
2025-08-13, 13:01
Medlem
st33rs avatar
De som inte har anlag för psykoser sen tidigare eller latent schizofreni eller nåt - men ändå får tjackpsykoser har nog i 99% av fallen haft långa race och sömnlöshet i botten.

Tror det är ytterst få som sover och äter som de ska som får tjackpsykos. Men klarar man att sova och äta är det ju rätt små doser man tar. Typ adhd-medicin-nivå
Citera
2025-08-13, 13:21
Medlem
Mm har läst samma sak nu. Men hur fungerar "riktiga" tjackisar då? Som håller på i år, de måste va konstant in nån slags psykos eller?
För tro mig jag förstår om de inte vill va utan om det är såhär man mår.. ;(
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Amfetamin gör ju så att dopaminet sprutar ut och jag har läst att det höjer dopaminnivåerna med ca 1000% i vissa delar i hjärnan, höga dopaminvärden kan man se vid schizofreni så man kan nog vara rätt säker på att det går hand i hand med psykos.

Du kan sköta näringsintag, sömn etc. exemplariskt men du går ändå med en förhöjd risk att drabbas av psykos så länge du går på tjacket.
Citera
2025-08-13, 13:23
Medlem
Om jag inte varit vaken längre än 48h vad tror du jag gör då? Sover?
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Gott gott. Kom ihåg att försöka sova eller vila också.
Citera
2025-08-13, 13:39
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Mm har läst samma sak nu. Men hur fungerar "riktiga" tjackisar då? Som håller på i år, de måste va konstant in nån slags psykos eller?
För tro mig jag förstår om de inte vill va utan om det är såhär man mår.. ;(

De flesta tjackisarna har nog lite snurrigheter för sig, det kan vara allt från lustiga tankemönster, till hörsel och syn- hallucinationer och paranoida tankebanor.
Mycket av detta går att "bota" med en god natts sömn och ett rejält mål mat samt intag av vitaminer och mineraler, eller ännu bättre, en paus från tjoet helt och hållet. Men just de snurriga tankebanorna, magiskt tänkande och paranoian kan lät dröjja kvar och ligga o mola där i bakgrunden, det är då man kan hamna snett tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in