Citat:
Ursprungligen postat av
Gumminal
Hur känns en amfetaminöverdos? Vad är symptomen?
Hur ofta är amfetamin man köper ute blandat med något som ger kardiell påverkan?
Edit: är sjuksköterska inom en akut verksamhet som inte kan göra bedömningar IRL så måste utgå från personers upplevelser.
Tycker att läsa mig till detta ger lite av värde då det enbart är kliniska beskrivningar som mäts och bedöms med utrustning jag inte har tillgång till.
Finns det något som är bra att veta? Ord eller uttryck?
Målet är att hjälpa människor.
En amfetaminöverdos är rätt skevt. Jag tappade känseln i armar och ben och kände min kropp sakta "dö" från fingertopparna och inåt tills jag tokdäckade. Sov som en stock och vaknade maxad som fan ett okänt antal timmar senare. Har aldrig ens varit i närheten av att känna likadant igen. Det är svårt att få i sig så pass mycket tjack på en gång om man inte injicerar det, då kan det gå rätt fort att få i sig mängder som gör att kroppen slår av.
Annars får man andra tråkiga effekter som panikångest, paranoia, illamående, hjärtklappning och allmän fan-vad-skit-jag-mår-känsla och då rör man i regel inte tjacket förrän dom effekterna försvinner.
Blandar man dock in benz och annat som tar bort ångest och liknande så är det en annan femma såklart.