Citat:
Ursprungligen postat av
Litteratur
Är introvert, men när jag tar tjack blir jag än mer introvert.
Någon som känner igen sig? Man tänker ju att dopaminet och adrenalinet ska ha motsatt effekt.
Tar jag metylfenidat däremot så blir jag en galet utåtgående pratkvarn. Verkligen prata först - tänka sen, medan på tjack blir det tänka först (rigorös analys av vad jag ska säga, följt av en summering min inre monolog knåpar ihop) och slutligen - prata (där jag får ur mig den komprimerade versionen).
Blir lite bättre om jag tar en ikto eller xanor, men känns ändå drygt att behöva bli så sinnessjukt OCD-petig med vad man säger.
Är det ångest tro?
Jag är utåtriktad och social nykter men när jag tar tjack så blir jag pratglad i några timmar. Efter det vill jag bara göra det jag själv vill utan att bli avbruten. Jag gör samma om vi har en kul fest, en halv diazepam och sen står jag lättare ut med att lyssna på andra. Har svårt att hålla diskussioner, mina vänner frågar mig hur jag tänker/resonerar och jag svarar.
Nykter är jag tvärtom. Monolog tills det blir pinsamt.
Jag tog amfetamin för att det skulle vara en fest drog för mig men mitt bästa upplägg för ett dygn när jag tar är att vara med vänner ca 6-8 timmar och sedan sitta och jobba (har kreativt jobb) och jag gillar att städa och organisera mina kläder och saker.
Men jag tror jag är för feg med doseringen. Vi har haft fest i 30 timmar nu och jag har tagit 0.2 i ca 10 linor under dessa timmar. Om jag tar lite till kanske jag blir med cool och avslappnad?
Tog kokain för många år sedan och väldigt oväntat så är amfetamin en drog som gör att jag känner mig avslappnad (inte puls mässigt)

men jag blir så fokuserad att jag vill göra annat än att bara sitta och prata.
Jag läser 3 gånger innan jag skickar ett meddelande eller Mail så jag blir också bekymrad att göra bort mig.
Jag har ingen ångest med eller utan amfetamin så jag tror inte det beror på det. Bara min gissning. Jag tror vi bara blir olika på det.
Vi har oftast fest i vårt hus så om jag åker iväg på fest så får jag ta diazepam helt enkelt.
Jag accepterar det.
Nu vill jag prova mentylfendiat. Min vän har 36mg. Hoppas jag får samma effekt som dig. Får testa med mina närmaste vänner/kollegor.