2020-10-09, 21:06
Medlem
Är det någon som vet om det är ett hälsosamare alternativ att bruka ritalin istället för amfetamin? Är det någon som slutat med tjack och börjat med ritalin på t.ex. krogen eller för att plugga för att vara "hälsosamare".
Citera
2020-10-09, 21:16
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Fenylacetonet brukar ge ifrån sig lukten av blommor.

Men inte en söt parfymdoft. Tycker blomster luktar mer som gröna växter eller typ klorofyll eller när man skär upp ett grönt äpple
Citera
2020-10-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Men inte en söt parfymdoft. Tycker blomster luktar mer som gröna växter eller typ klorofyll eller när man skär upp ett grönt äpple
Nej inte söt, bara äcklig liksom.
Som härsken stark tant parfym.
Citera
2020-10-10, 17:22
Medlem
KringExs avatar
När jag snortar tjack upplever jag att effekten kommer smygandes efter ca 15 minuter. Jag har tagit tjack 10-12 gånger per år i 9 år och jag har aldrig upplevt att det kickar snabbt och hårt i näsan (3-10 minuter är det man oftast får höra) Det spelar ingen roll hur fint pulver det är, eller hur skumt det än ser ut. Har aldrig fått en skön kick via nasalt intag på Amfetamin. Jag kan inte vara ensam om det? Svara inte att min snortningsteknik är dålig för det är den inte. Den kanske var det dom första fem gångerna, men inte senare.

En annan fundering; Hur länge upplever ni att ruset sitter i vid nasalt intag om man bara tar en gång (inte håller på och fyller på en gång i timmen!). Jag skulle säga 4-6 timmar.
Jag ska faktiskt testa ikväll men jag vet inte om resultatet kommer att bli så rättvist. För det första så har jag inte sovit på 2 dygn och jag tog drygt en halv gubbe tjack igårkväll.
Men men, jag tänkte ta EN dos nasalt ikväll och se hur länge det håller i sig. Jag har bara en dos (ca 150-200 mg) så jag kan inte återdosera

Hur länge tycker ni att Amfetamin peakar nasalt?

Tack för mig
Citera
2020-10-10, 17:39
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
När jag snortar tjack upplever jag att effekten kommer smygandes efter ca 15 minuter. Jag har tagit tjack 10-12 gånger per år i 9 år och jag har aldrig upplevt att det kickar snabbt och hårt i näsan (3-10 minuter är det man oftast får höra) Det spelar ingen roll hur fint pulver det är, eller hur skumt det än ser ut. Har aldrig fått en skön kick via nasalt intag på Amfetamin. Jag kan inte vara ensam om det? Svara inte att min snortningsteknik är dålig för det är den inte. Den kanske var det dom första fem gångerna, men inte senare.

En annan fundering; Hur länge upplever ni att ruset sitter i vid nasalt intag om man bara tar en gång (inte håller på och fyller på en gång i timmen!). Jag skulle säga 4-6 timmar.
Jag ska faktiskt testa ikväll men jag vet inte om resultatet kommer att bli så rättvist. För det första så har jag inte sovit på 2 dygn och jag tog drygt en halv gubbe tjack igårkväll.
Men men, jag tänkte ta EN dos nasalt ikväll och se hur länge det håller i sig. Jag har bara en dos (ca 150-200 mg) så jag kan inte återdosera

Tack för mig

Kan säga att jag tycker skillnaden mellan att bomba och snorta är minimal .därför srr jag inte vikten av att snorta.
Vissa är ju helt desperata för att t ex göra klet snortbart. Aldrig fattat varför det är så viktigt för dem.
Citera
2020-10-11, 04:12
Medlem
Citat:

Tack för mig

För mig är det ett mer kortvarig men intensivt rus när jag tar nasalt. När jag tagit en lina så sitter jag oftast ner med en vän att prata med eller lyssnar på skön musik för det slår hårt och intensivt inom 5-10 minuter. Jag tycker inte detta är väldigt behagligt utan föredrar hur det känns efter ca 20 minuter.

Jag fyller på med små linor varje 1.5-2 timmar annars så blir det lite tråkigt för mig på fest. Effekten jag vill ha tar slut. Efter sista linan är festen över för mig efter ca 4 timmar. Efter det är det diazepam och youtube eller annan sysselsättning som läsning etc.
I går kunde jag inte sova på 12 timmar efter sista men jag antar att jag var lite åpen på Fredagens fest.

Jag tycker att ta det i vatten är den bästa effekten men jag vill vara hemma om jag gör det för det påverkar magen i 1-2 timmar för mig.
Citera
2020-10-11, 08:32
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
För mig är det ett mer kortvarig men intensivt rus när jag tar nasalt. När jag tagit en lina så sitter jag oftast ner med en vän att prata med eller lyssnar på skön musik för det slår hårt och intensivt inom 5-10 minuter. Jag tycker inte detta är väldigt behagligt utan föredrar hur det känns efter ca 20 minuter.

Jag fyller på med små linor varje 1.5-2 timmar annars så blir det lite tråkigt för mig på fest. Effekten jag vill ha tar slut. Efter sista linan är festen över för mig efter ca 4 timmar. Efter det är det diazepam och youtube eller annan sysselsättning som läsning etc.
I går kunde jag inte sova på 12 timmar efter sista men jag antar att jag var lite åpen på Fredagens fest.

Jag tycker att ta det i vatten är den bästa effekten men jag vill vara hemma om jag gör det för det påverkar magen i 1-2 timmar för mig.
Det är underligt hur individuellt det där är!

Jag som har dragit väldigt mycket tjack förr förknippar nästan själva snortandet med ruset som komma skall. Det är liksom ritualen som förstärker det hela - kanske lite som när flummare sitter och rullar sin spliff eller nåt.

Tog däremot lite tjack med min brorsa som kanske tar droger 1-2 gånger om året nyligen och han hatar att snorta. Tycker inte om svidet och precis som du föredrar han det där långsammare påslaget.

Däremot är det sjukaste att han som aldrig tar droger i princip somnar typ 5 timmar efter sista linan. En annan kan komma hem med tjejen, ha sex tills hon somnar och sen sitter jag o röker spliff efter spliff och käkar ett gäng stesolid medans jag mixar vinyler - men ofta somnar jag ändå inte. Har blivit känsligare med åren för alla typer av stimulanter inklusive koffein har jag märkt.
Citera
2020-10-11, 16:52
Medlem
En fråga angående Tramadol: jag har skadat/sträckt en sena under träning så tog 50mg Tramadol kapsel för 4 timmar sedan.
Jag har tagit Tramadol förut så känner ingenting av dom mer än smärtlindring.
Har läst här att Tramadol och Amfetamin är en farlig mix. Hade tänkt ta 0.10 idag och städa hemma.
Förstår att ingen kan garantera något men låter detta farligt? Skall inte dricka alkohol och har ätit och tagit magnesium.
Tack på förhand
Citera
2020-10-12, 15:19
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
En fråga angående Tramadol: jag har skadat/sträckt en sena under träning så tog 50mg Tramadol kapsel för 4 timmar sedan.
Jag har tagit Tramadol förut så känner ingenting av dom mer än smärtlindring.
Har läst här att Tramadol och Amfetamin är en farlig mix. Hade tänkt ta 0.10 idag och städa hemma.
Förstår att ingen kan garantera något men låter detta farligt? Skall inte dricka alkohol och har ätit och tagit magnesium.
Tack på förhand

Jadå det där är inget att noja över, baserat på att du håller dig till angivna volymer
Citera
2020-10-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Jadå det där är inget att noja över, baserat på att du håller dig till angivna volymer
Tack för ditt svar. Det gick bra men kändes som amfetaminet inte riktigt verkade ordentligt förrän tramadolen hade slutat ha effekt helt.
Fick mer muskel kramper än vanligt men det kan ju bero på att jag lyfte runt saker och städade som ett proffs

Men herregud så länge det här sitter i
Vi var tre personer igår, tog sista runt 23 tiden, alla var vakna till frukosten klockan 9:30
Vi tog diazepam och imovane men det gjorde ingenting mer än att vi var mer still i soffan när vi kollade på film.
Det vore toppen om någon kunde uppfinna 6-8 timmars amfetamin...
Men men...det var ju trevligt så skall inte klaga.
Citera
2020-10-13, 08:42
Medlem
Tog tjack typish 05 från 8 igår kväll tills 2 inatt. Efter 2 tog ja 2 metadon tog bort en del av doset men nu undrar jag om ja kan ta 30mg metadon nu på morgonen
Citera
2020-10-14, 10:53
Medlem
Citat:

Tack för mig
Har du tex en gubbe så bomba en ordentlig, typ runt 04 beror på väder o vind så att säga. samtidigt snorta kanske 0,2 0,3 , du får testa det. Jag brukar ta slut på en gubbe på kanske 3 timmar uppskattar jag för stunden. Alla är olika men bomb sen snort sen fylla på med halvtimme timmes mellanrum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in