2019-08-07, 18:46
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Kanske ett par ggr. gör det dock inte själv.

Jag använder bomull när jag filtrerar mitt tjack typ 99/100, micronfiltren hamstrar jag på och använder bara när IV:ar typ sub eller morfin-tabletter, ibland bomullstjack (värmer man upp det som brukligt och sen använder micronfilter så får man bort allt av den där genmodifierade stärkelsebindesmedlet och du kan låta sprutan ligga i dagar utan bomullseffekten). Och på de där äckliga gamla bomullsfilterlösningar innan injektionen.

Be att få mer micron filter av sprutbytet, kanske funkar ? Vet inte hur hårda dem är där på att ge ut sådana.

Själv så tycker jag det är dumt att göra "filterlösningar" däremot om man inget annat hemma har och inte vill skaffa nytt varför inte bara bomba dem ?
Citera
2019-08-07, 21:32
Medlem
Det står att amfetamin inte har några långvariga negativa effekter på kroppen?

Men många bekanta och jobbkompisar som nyttjat det alldeles för mycket känns ju nästan som att de är 15 år i sinnet. Detta gäller alla från 20-60 år gamla missbrukare, men som varit rena en längre tid.

Är det pga drogen eller pga näringsförluster och sömnförluster?

Jag själv har brukat tjo nu ca 1 gång I veckan sedan runt ett halvår tillbaka. Men har alltid sett till att äta ordentligt innan, och inte ta det senare än 8h innan jag tänkt somna. Har extradoserat någon gång ibland, men väldigt sällan.

Har märkt att jag har börjat få lite sämre närminne och inte fattar logiska saker direkt, vilket jag alltid gjort förut. Jag får tänka lite extra.

Min uppfattning är att, även om man sköter näring, matintag och sömn så verkar det ändå påverka mig när jag är nykter på ett negativt sätt.

Känner någon igen sig eller är det något jag inbillar mig?
Citera
2019-08-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Det gäller alla. Kör du amf varje dag så bygger du en tolerans, oavsett dos. Det märks både på medicinsk amfetamin och vanlig. Tipset är att faktist ha uppehåll med jämna mellanrum. Det kan vara hemskt, men se det som en detox eller liknande. Nyttigt för kroppen att inte tjacka ihjäl sig. Så öka inte dosen, ta några dagars uppehåll istället så ska du se att det gör susen. Lycka till!

Tja! Tack för svar!! Ska i fortsättningen pausa i alla fall 5-6 dagar regelbundet helt enkelt! Ha det bra!
Citera
2019-08-08, 00:20
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Tycker inte toleransen går upp så fort, åtminstone i lite över 24 av vakenhet timmar så tycker jag varje panna på 0.25-30 känns ungefär likadan. Men vid typ 48h vaken så slutar de doserna till stor del ens kännas av och jag blir mest bara pigg någon timme till om ens det. Men efter sömn, så börjar standard pannorna funka för mig som vanligt igen.

Sen anser jag den går ner ganska fort också, känner ganska stor skillnad bara med 1 veckas paus. Fan efter en 2 veckors paus så fick jag till och med ut en helt klar kännbar kick ur en filterlösning, som oftast inte ger mer än mersmak.
Sluta slå i dig 0.25-0.3or. Lös upp en gubbe av fin fin dos och gör det ordentligt!
Citera
2019-08-08, 01:37
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Hej! Tack för svar och respons! :-) Detta med toleransuppbyggande och därmed mindre effekt,
tror du det gäller även för mig som enbart brukar för att hålla mig "normal pigg" och inte för
att race:a? Tänker spontant att då öka dosen lite för varje gång borde göra mig fortsatt pigg med
samma effekt som dagarna före, men det verkar inte funka så.. Intressant ändå!

Fortsätter du ta små dagliga mängder utan större dosökning: då kommer du nog fortsätta bli piggare men med tiden kommer den där entusiasmen och förnöjdheten tona bort så det mest blir som extra effektivt kaffe
Citera
2019-08-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fortsätter du ta små dagliga mängder utan större dosökning: då kommer du nog fortsätta bli piggare men med tiden kommer den där entusiasmen och förnöjdheten tona bort så det mest blir som extra effektivt kaffe

Ja förmodligen har du rätt, det är så det upplevs nu. Mindre gäspningar om dagarna men absolut inte den där vakenheten som första dagarna ger efter ett uppehåll!
Citera
2019-08-08, 17:48
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafco
Det står att amfetamin inte har några långvariga negativa effekter på kroppen?

Men många bekanta och jobbkompisar som nyttjat det alldeles för mycket känns ju nästan som att de är 15 år i sinnet. Detta gäller alla från 20-60 år gamla missbrukare, men som varit rena en längre tid.

Är det pga drogen eller pga näringsförluster och sömnförluster?

Jag själv har brukat tjo nu ca 1 gång I veckan sedan runt ett halvår tillbaka. Men har alltid sett till att äta ordentligt innan, och inte ta det senare än 8h innan jag tänkt somna. Har extradoserat någon gång ibland, men väldigt sällan.

Har märkt att jag har börjat få lite sämre närminne och inte fattar logiska saker direkt, vilket jag alltid gjort förut. Jag får tänka lite extra.

Min uppfattning är att, även om man sköter näring, matintag och sömn så verkar det ändå påverka mig när jag är nykter på ett negativt sätt.

Känner någon igen sig eller är det något jag inbillar mig?

Jag skulle vilja säga att man blir dum i huvudet av tjack om man kör en massa race. När jag pundade så körde jag alltid 48h med 1h sömn typ. Efter det i en vecka så var man helt efter i skallen och hängde inte med riktigt. Nu har jag förvisso slutat så kan inte säga långtidseffekterna, men när jag pundade som värst 2018 så var jag oftast ett vandrande lik efter mina race. Så jo, det fuckar nog ganska mycket bara att man kanske inte alltid tänker på det.
Citera
2019-08-08, 18:14
Medlem
Jag är lite nyfiken på det här med doseringar på amfetamin. Folk här på Flashback talar om allt från 300mg upp till över ett gram per dos. Är detta verkligen normalt? För mig känns det absurt och orealistiskt att ta såna mängder på en o samma gång? Är det kanske folk som kör IV som ligger på såna doser? Personligen aldrig provat IV.

Jag använde amfetamin dagligen under cirka 2 års tid, främst nasalt, men också väldigt ofta rektalt. När jag hade som högst tolerans kanske jag drog 80-100 mg i näsan; MAX. Rektalt kanske jag tog 150 mg som medel.

Har även jag kört skyhöga doser då o då i en rövpanna, som mest runt 1g o den historian slutade med psykos och LPT på psykiatrin haha.

Har aldrig vägt enskilda doser, så är väldigt osäker på hur stora doser jag faktiskt tog som medel.

Vad ligger era standard doser på? Och kör ni IV eller något annat administrationsätt?
Citera
2019-08-09, 08:30
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onanistjavisst
Jag är lite nyfiken på det här med doseringar på amfetamin. Folk här på Flashback talar om allt från 300mg upp till över ett gram per dos. Är detta verkligen normalt? För mig känns det absurt och orealistiskt att ta såna mängder på en o samma gång? Är det kanske folk som kör IV som ligger på såna doser? Personligen aldrig provat IV.

Jag använde amfetamin dagligen under cirka 2 års tid, främst nasalt, men också väldigt ofta rektalt. När jag hade som högst tolerans kanske jag drog 80-100 mg i näsan; MAX. Rektalt kanske jag tog 150 mg som medel.

Har även jag kört skyhöga doser då o då i en rövpanna, som mest runt 1g o den historian slutade med psykos och LPT på psykiatrin haha.

Har aldrig vägt enskilda doser, så är väldigt osäker på hur stora doser jag faktiskt tog som medel.

Vad ligger era standard doser på? Och kör ni IV eller något annat administrationsätt?

Fattar inte heller. 100mg räcker gott och väl. Tar man 300mg i näsan så lär det ju rinna som fan. Och smärtan ska vi inte ens tala om.

Jag körde ca 100mg, i näsan när jag pundade.
Citera
2019-08-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Fattar inte heller. 100mg räcker gott och väl. Tar man 300mg i näsan så lär det ju rinna som fan. Och smärtan ska vi inte ens tala om.

Jag körde ca 100mg, i näsan när jag pundade.

Ja, asså 300mg är ju otroligt mycket pulver.
Citera
2019-08-09, 12:55
Medlem
Retornofdes avatar
Jag väger aldrig mina doser, utan kör på ögonmått. Är det ny påse tar jag en lite mindre startdos för att känna på kvalitén. Det fina är att det alltid går att fylla på så jag tar hellre för lite än för mycket, och för att vara på säkra sidan väntar jag en timme innan påfyllning vilket jag genom trial and error lärt mig att det kan vara smart att skriva upp tiden så man vet när det har gått en timme.

Beroende på kvalité och tolerans kan det ju skifta mellan 3-7 påfyllningar under en kväll. Och det är knappast tråkigt att dra sju näsor under en kväll förutsatt att man inte måste låsa in sig på någon sunkig toalett på en klubb.

Knarka smart.
Senast redigerad av Retornofde 2019-08-09 kl. 13:00.
Citera
2019-08-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retornofde
Jag väger aldrig mina doser, utan kör på ögonmått. Är det ny påse tar jag en lite mindre startdos för att känna på kvalitén. Det fina är att det alltid går att fylla på så jag tar hellre för lite än för mycket, och för att vara på säkra sidan väntar jag en timme innan påfyllning vilket jag genom trial and error lärt mig att det kan vara smart att skriva upp tiden så man vet när det har gått en timme.

Beroende på kvalité och tolerans kan det ju skifta mellan 3-7 påfyllningar under en kväll. Och det är knappast tråkigt att dra sju näsor under en kväll förutsatt att man inte måste låsa in sig på någon sunkig toalett på en klubb.

Knarka smart.

Om du skulle säga uppskattningsvis vad en normaldos skulle ligga på för dig då? I runda slängar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in