2018-07-26, 21:13
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Förutsatt att det som amfetaminet har bankats med också är lösbart i aceton, vilket inte nödvändigtvis är fallet. Det går inte att garantera en helt ren produkt efter en acetontvätt utan en kemisk analys.

Korrekt. Om det löser sig i aceton är det inte amfetamin.

Precis. Det kan finnas ämnen som inte löser sig i aceton.
Så man är inte garanterad en 100% ren produkt även om man acetontvättar.

Ämnen som paracetamol undrar man om de löser sig i aceton ?
Senast redigerad av Bertil85 2018-07-26 kl. 21:15.
Citera
2018-07-26, 23:00
Medlem
NioLivs avatar
Fan jag tänkte på en grej. Va e det dem bankar det med när det svir som fan i näsan? Köpte en modell för ca en vecka sen å det sve lite halvt men det var långt över standard så då tänkte jag att ja de är så rent så det är därför det svider. Men så fixa jag idag å det svider nästan dubbelt så mycket. Och dessutom är det ungefär en hälften så starkt som det jag köpte sist. Va jag har hört så blandar många ut med fruktsocker eller askorbinsyra. Men va fan det här sista som jag har nu svider lite väl mycket. Va fan bankas tjack med?

Edit: Hmnm lite osäker på askarbinsyra men fruktsocker vet jag däremot.
Senast redigerad av NioLiv 2018-07-26 kl. 23:38.
Citera
2018-07-27, 07:03
Medlem
rebekks avatar
Har sökt och läst en miljon sidor nästan, men ändå inte riktigt funnit alla svaren, därav:

Låt säga att det är ett socialt event ala uteställe vid ca tidigast kl 20, som sen blir nattklubb till 03. Har dock hela dagen till förfogande och har själv lust att börja tidigt och testa på, då jag är 100% oskuld. Relativt liten i kroppen och lättpåverkad av allt i princip

Min nuvarande plan (ganska säker på att det är bra grejer):
Bomb 13:00 150mg

Bomb 19:00 150mg
Sen näsor beroende på känslan

Dock vill jag inte vara totalt superväck när kvällen är slut, har benso + röka, men ändå.. När bör jag inte ta mer oavsett? Vad säger ni om planen på dagen? Overkill att kanske peta i sig tot. 0,5g första dagen (inkl. näsor)?

Feel free att läxa upp mig!
Senast redigerad av rebekk 2018-07-27 kl. 07:08.
Citera
2018-07-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Har sökt och läst en miljon sidor nästan, men ändå inte riktigt funnit alla svaren, därav:

Låt säga att det är ett socialt event ala uteställe vid ca tidigast kl 20, som sen blir nattklubb till 03. Har dock hela dagen till förfogande och har själv lust att börja tidigt och testa på, då jag är 100% oskuld. Relativt liten i kroppen och lättpåverkad av allt i princip

Min nuvarande plan (ganska säker på att det är bra grejer):
Bomb 13:00 150mg

Bomb 19:00 150mg
Sen näsor beroende på känslan

Dock vill jag inte vara totalt superväck när kvällen är slut, har benso + röka, men ändå.. När bör jag inte ta mer oavsett? Vad säger ni om planen på dagen? Overkill att kanske peta i sig tot. 0,5g första dagen (inkl. näsor)?

Nämen inte låter din plan så jävla illa snarare tvärtom jag tycker du har ett ganska förnuftigt upplägg och att du dessutom har benso alt röka att landa på när kalaset drar mot sitt slut är ju det viktigaste inslaget i hela din upplevelse.

För när du rör dig mycket dansar och flänger omkring när du är påverkad av en Centralstimulantia så kommer du bränna mycket vätska och behöver tänka på att få i dig vatten under rusets gång åtminstone så du dricker en 50cl flaska med vatten lite då och då då..

Ska du dessutom vara runt människor som alla kanske inte vet om att du använder Amfetamin isåfall föreslår jag NEJ beordrar dig att ha tuggummi på dig och se till att försöka ha tuggummi så ofta du kan eftersom Amfetamin orsakar Käkspänningar och är du dessutom färsk på fjuttet(nybörjare) så kommer det att vara ganska tydligt på dig om du inte tuggar tuggummi för att förhindra/stoppa spänningarna.

Ska du dricka alkohol så starta ett dokument på telefonen eller liknande där du skriver ett x eller liknande för varje öl/cider/drink du tar

Varför? Jo för under påverkan av Amfetamin så kan du dricka löjligt mycket mer än du vanligt skulle kunna och även fast du druckit 11 drinkar mer än vanligt så känner du dig kanske inte så jävla full endå...

Detta kan resultera i alkohol förgiftning eller bara att du druckit så mycket att när Amfetaminet börjar avta så slår alkoholen in och pang blackout..

Försöker inte skrämma dig eller så utan föreslår bara att du håller koll på mängden alkohol och försöker se till så de inte överdrivet dricks för mycket då du får ångra det dagen efter garanterat..

Något att också tänka på är att nästan för alla som tar Amfetamin första gångerna kommer att få det ganska så jobbigt när kroppens energi depåer är slut men du inte kan sova för AMFet fortfarande finns i bakgrunden..

När du vill landa och kanske tagga ner och så småningom sova så är benso en räddare I nöden och har du inte druckit litervis med sprit så är det bara att ta en halv eller mer och därefter invänta tröttheten

Tänk bara att om du druckit extremt mycket alkohol så kan det vara direkt farligt att käka benso

Nu pratar vi alltså när du har x antal promille i kroppen så bör benso undvikas.

I det stora hela så kommer du nog få det jävligt roligt och jag saknar dom där sommar nätterna när jag var färsk på Amfetaminet några sådana tillfällen är bland de härligaste stunderna i mitt liv när jag tittar tillbaka på gamla minnen..
Citera
2018-07-27, 12:06
Medlem
Pandarns avatar
Har varit lite diskussioner ang acetontvätt de senaste dagarna, och hoppas att någon vänlig själ har lite koll här.
Har nyss kört en tvätt på gubben jag köpte igår, hade inte direkt skyhöga förhoppningar på den här produkten men nu när jag gjorde tvätten så hade klumparna och stenarna i tjacket svårt att "lösas" upp i vätskan, och när jag häller över i filtret så är det bara som en gelé-aktig gegga i botten på första glaset jag blandade allting i. Försökt skrapa ur det sista som är kvar i glaset med sked men det är bara ihopkletat som en gelé, ser ut som trådar och grejer och är väldigt svårt att ens få loss det från skeden och ner i filtret.

Är det någon som vet vad det kan vara för något ämne som reagerar såhär i aceton?
Citera
2018-07-27, 12:59
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Nämen inte låter din plan så jävla illa snarare tvärtom jag tycker du har ett ganska förnuftigt upplägg och att du dessutom har benso alt röka att landa på när kalaset drar mot sitt slut är ju det viktigaste inslaget i hela din upplevelse.

För när du rör dig mycket dansar och flänger omkring när du är påverkad av en Centralstimulantia så kommer du bränna mycket vätska och behöver tänka på att få i dig vatten under rusets gång åtminstone så du dricker en 50cl flaska med vatten lite då och då då..

Ska du dessutom vara runt människor som alla kanske inte vet om att du använder Amfetamin isåfall föreslår jag NEJ beordrar dig att ha tuggummi på dig och se till att försöka ha tuggummi så ofta du kan eftersom Amfetamin orsakar Käkspänningar och är du dessutom färsk på fjuttet(nybörjare) så kommer det att vara ganska tydligt på dig om du inte tuggar tuggummi för att förhindra/stoppa spänningarna.

Ska du dricka alkohol så starta ett dokument på telefonen eller liknande där du skriver ett x eller liknande för varje öl/cider/drink du tar

Varför? Jo för under påverkan av Amfetamin så kan du dricka löjligt mycket mer än du vanligt skulle kunna och även fast du druckit 11 drinkar mer än vanligt så känner du dig kanske inte så jävla full endå...

Detta kan resultera i alkohol förgiftning eller bara att du druckit så mycket att när Amfetaminet börjar avta så slår alkoholen in och pang blackout..

Försöker inte skrämma dig eller så utan föreslår bara att du håller koll på mängden alkohol och försöker se till så de inte överdrivet dricks för mycket då du får ångra det dagen efter garanterat..

Något att också tänka på är att nästan för alla som tar Amfetamin första gångerna kommer att få det ganska så jobbigt när kroppens energi depåer är slut men du inte kan sova för AMFet fortfarande finns i bakgrunden..

När du vill landa och kanske tagga ner och så småningom sova så är benso en räddare I nöden och har du inte druckit litervis med sprit så är det bara att ta en halv eller mer och därefter invänta tröttheten

Tänk bara att om du druckit extremt mycket alkohol så kan det vara direkt farligt att käka benso

Nu pratar vi alltså när du har x antal promille i kroppen så bör benso undvikas.

I det stora hela så kommer du nog få det jävligt roligt och jag saknar dom där sommar nätterna när jag var färsk på Amfetaminet några sådana tillfällen är bland de härligaste stunderna i mitt liv när jag tittar tillbaka på gamla minnen..

STORT TACK för svar!

Ja jag är relativt bevandrad när det kommer till droger, så att klocka alla intag är en självklarighet. Men bra där med tuggummit, hade jag helt missat

Och är heller inte allt för sugen på en super etanol-amfetmin-bakfylla, så blir städat med alkoholen.

Men några frågor kvarstår, när bör jag inte ta mer om jag nu vill börja tänka på refrängen efter stängning, 02-03?

Några inputs om dosering och tidsmässigt?

Röker brunt nästan dagligen, hur förhåller det sig? Har hittat en del i tråden och förstått att det boostar (ganska logiskt) dock vill jag inte ta udden av skärpan i amfetaminet, såsom det kan ske på LSD enligt mig.

Stort tack än en gång
Citera
2018-07-27, 12:59
Bannlyst
Citat:
Problemet är att du försöker skapa en plan.
Citera
2018-07-27, 13:11
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Problemet är att du försöker skapa en plan.
Lite så.
Just go with the flow efter första bomben.
Enjoy
Mvh
Justin
Citera
2018-07-27, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Är det någon som vet vad det kan vara för något ämne som reagerar såhär i aceton?
Släng det och slå i dig tjacket i stället.
Citera
2018-07-27, 17:59
Medlem
Citat:
STORT TACK för svar!

Ja jag är relativt bevandrad när det kommer till droger, så att klocka alla intag är en självklarighet. Men bra där med tuggummit, hade jag helt missat

Och är heller inte allt för sugen på en super etanol-amfetmin-bakfylla, så blir städat med alkoholen.

Men några frågor kvarstår, när bör jag inte ta mer om jag nu vill börja tänka på refrängen efter stängning, 02-03?

Röker brunt nästan dagligen, hur förhåller det sig? Har hittat en del i tråden och förstått att det boostar (ganska logiskt) dock vill jag inte ta udden av skärpan i amfetaminet, såsom det kan ske på LSD enligt mig.

Stort tack än en gång

Röker du tidigt in på Amfetamin ruset så blir det lite som med vad än annars man är påverkad av samtidigt som du tar Amfetamin så kommer Amfetaminet ta över och dom övriga substanser som intagits kommer kännas av i bakgrunden men rätt dovt gentemot annars..

Röker du däremot när du varit stimulerad I nästan ett dygn så svänger det på något så jävulskt då hjärnan är helt slut hehe..

Eftersom jag inte vet vad för kvalitet du har på Amfetaminet så blir det svårt att försöka räkna ut snorting schema haha..

Däremot så kan du ta tid med mobilen från att du tar första linorna och sedan väntar du tills du känner att du behöver fylla på och då tittar du hur lång tid det gått mellan...

Men i Amfetamin termer förutsatt att det är vanligt Amfetamin du har så brukar man räkna med att utan någon som helst hjälp (benso, röka etc) så räknar man 7-10timmar efter den sista linan tagits så har fjuttet slutat verka och du bör kunna lägga dig framför nå serier eller med musik i lurarna tills du somnar.

Men som i ditt fall där du har Benso och röka till hands så kan du i regel göra kväll när som helst efter sista dosen räknat lite väntetid för bensot att verka och börja lugna systemet ditt..

Men vill du slippa att behöva använda för många piller för att komma ner på jorden så räkna med 3-5timmar efter allt hålligång lagt sig innan det enkelt går att stänga av med lite Benz, en öl(boosta bensot) och kanske en spliff..

Så länge du bara snortar så behöver du inte vara direkt orolig att du tar för ofta eller så för så länge du väntar minimum 15-30min mellan näsorna så kan du omöjligt råka dra i dig alldeles för mycket eller så....

Skulle du någonsin känna som det är för intensivt så kyl ner dig med att gå ut i frisk luften eller skölj ansiktet på toaletten(tvär skönt ju) kom ihåg att andas lugnt och sansat djupa andetag

Och Alkohol är lätt lugnande samt att det har en blodförtunnande effekt vilket ofta gör att man mår bättre efter 1 - 2 snabba öl/cider/drinkar
Citera
2018-07-27, 18:08
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
STORT TACK för svar!

Stort tack än en gång

Jag skulle verkligen vilja rekommendera att hålla koll på kroppen, framförallt hur varm du är. Som tidigare nämnts drick mycket vatten, försök att inte dansa, springa, röra på dig allt för mycket då ditt hjärta redan arbetar för fullt pga tjacket. När det är så varmt som det är i Sverige nu bör man verkligen vidta största försiktighet för att inte bli överhettad.

Varje gång du går på toa, drar en lina eller liknande så spola händerna i kallvatten, så kallt som bara möjligt, framförallt handlederna så svalkar kroppen ner sig själv via blodet.
Se till att få i dig salt eftersom du med största sannolikhet kommer svettas en del extra, undvik söta saker.

Lycka till!
Citera
2018-07-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Jag skulle verkligen vilja rekommendera att hålla koll på kroppen, framförallt hur varm du är. Som tidigare nämnts drick mycket vatten, försök att inte dansa, springa, röra på dig allt för mycket då ditt hjärta redan arbetar för fullt pga tjacket. När det är så varmt som det är i Sverige nu bör man verkligen vidta största försiktighet för att inte bli överhettad.

Varje gång du går på toa, drar en lina eller liknande så spola händerna i kallvatten, så kallt som bara möjligt, framförallt handlederna så svalkar kroppen ner sig själv via blodet.
Se till att få i dig salt eftersom du med största sannolikhet kommer svettas en del extra, undvik söta saker.

Lycka till!
Utmärkta tips..

Ett tips för den som kanske inte har så lätt för att äta under påverkan av Amfetamin är att först och främst se till att äta ordentligt innan man Tar första dosen.

Och sedan från första till sista dosen drick 1-3 st drick yoghurts
Drick Yoghurt (Yoggi)

Och skulle det mot förmodan inte gå att få ner någon sorts drick yoghurt så kanske du gillar Blåbärs soppa, Nyponsoppa, saftsoppa eller någon form av Kräm(jordgubb, hallon, persika osv osv osv) poängen är att hitta något som även när det tar emot så ska det gå att få ner endå..

Följer man det simpla rådet att få i sig näring så kommer du inte krascha när ruset lagt sig och det är dags att tänka på refrängen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in