2018-01-18, 21:20
Medlem
KringExs avatar
Hände inte ett skit. Förmodligen har det varit Amfetamin i påsen men det måste har förstörts i tvätten när det läkt in vatten, tvättmedel och sköljmedel.
Jävligt synd
Citera
2018-01-18, 21:43
Medlem
KringExs avatar
Känner fanimej av en liten stimulans ändå! Var hungrig innan jag hittade den blå zip-påsen, hungern som försvann, Känner mig lite mer än normalt aktiv osv.... vill göra saker osv
Citera
2018-01-19, 13:28
Medlem
PlanetCaravans avatar
Köpte det billigaste tjacket som fanns, aldrig varit med om så brunt pulver förut. Det var riktigt dåligt! Gav mig inget välbehag faktiskt. Enda positiva var väl nåt som kanske är placeboeffekt, nämligen att ja började städa min skitiga lägenhet!
Citera
2018-01-19, 23:46
Medlem
orrecrists avatar
allså vad frisläpper amfetamin bara dopamin? Då borde alla droger som frisätter dopamin kännas likadant?

Kan man få tag i rent dopamin???
Citera
2018-01-20, 00:03
Medlem
Nkpgisits avatar
Någon här som har testat att göra en blandning av amfetamin och kokain i samma lösning?
Gjorde det för några veckor sen och vart väldigt knepig i skallen..

Löste väll på en 0,6 tjack och en 0,2 kokain och det första jag sa va ”vart går tåget?” Satt då i en säng

Hur vart ni på den blandningen?
Citera
2018-01-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
allså vad frisläpper amfetamin bara dopamin? Då borde alla droger som frisätter dopamin kännas likadant?

Nej, det uppreglerar även serotonin och dopamin, och detta i andra förhållanden än andra dopminagonister. Det är dessutom skillnad på återupptagshämmare och frisättare, där amfetamin är det sistnämnda.

Rent dopamin är helt poänglöst om du inte ska injicera det direkt i striatum. Molekylen kan inte korsa blod-hjärnbarriären, och dess enda direkt märkbara effekt vid intag är kraftig ökning av blodtrycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Någon här som har testat att göra en blandning av amfetamin och kokain i samma lösning?
Gjorde det för några veckor sen och vart väldigt knepig i skallen..

Löste väll på en 0,6 tjack och en 0,2 kokain och det första jag sa va ”vart går tåget?” Satt då i en säng

Hur vart ni på den blandningen?

Grattis, du har sagt åt din hjärna att släppa ut allt dopamin och ge fasen i att hämta in det igen. Du fick med andra ord en helt enorm stegring av dopamin i synapsklyftan, och då är det inte konstigt att du blev skum. Ditt blodtryck slog troligtvis i taket, och du ska vara glad att du inte drabbades av vanföreställningar, hallisar och hög feber.

IV:a för fasen inte denna blandning. Ska du blanda så insufflera, och ta då en liten mängd kokain först för att tio minuter senare ta amfetaminet. Kokainet sätter återupptaget ur spel, och förstärker då belöningskänslan av amfetaminets frisättning av dopamin.
Citera
2018-01-20, 00:53
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Nej, det uppreglerar även serotonin och dopamin, och detta i andra förhållanden än andra dopminagonister. Det är dessutom skillnad på återupptagshämmare och frisättare, där amfetamin är det sistnämnda.

Rent dopamin är helt poänglöst om du inte ska injicera det direkt i striatum. Molekylen kan inte korsa blod-hjärnbarriären, och dess enda direkt märkbara effekt vid intag är kraftig ökning av blodtrycket.

Grattis, du har sagt åt din hjärna att släppa ut allt dopamin och ge fasen i att hämta in det igen. Du fick med andra ord en helt enorm stegring av dopamin i synapsklyftan, och då är det inte konstigt att du blev skum. Ditt blodtryck slog troligtvis i taket, och du ska vara glad att du inte drabbades av vanföreställningar, hallisar och hög feber.

IV:a för fasen inte denna blandning. Ska du blanda så insufflera, och ta då en liten mängd kokain först för att tio minuter senare ta amfetaminet. Kokainet sätter återupptaget ur spel, och förstärker då belöningskänslan av amfetaminets frisättning av dopamin.
Jag kan säga att jag åkte på ganska feta vanföreställningar samt hallisar där! Hade även blandat doset med 3-cmc någon timma tidigare och dunkat i mig. En 250mg cmc och en 0.4 a tjack cirka, och det min vän smällde på något utav bara helvete!
Extrem härlig rusch dock när man blandade doset och kolan i samma lösning.

Jag tar allt IV. Alltid kul att mixtra ihop två substanser och dunka i sig. Vem vet? Kanske hittar man den perfekta kicken.
Citera
2018-01-20, 01:02
Medlem
Citat:
Jag kan säga att jag åkte på ganska feta vanföreställningar samt hallisar där! Hade även blandat doset med 3-cmc någon timma tidigare och dunkat i mig. En 250mg cmc och en 0.4 a tjack cirka, och det min vän smällde på något utav bara helvete!
Extrem härlig rusch dock när man blandade doset och kolan i samma lösning.

Jag tar allt IV. Alltid kul att mixtra ihop två substanser och dunka i sig. Vem vet? Kanske hittar man den perfekta kicken.

Mm, fast chansen för plötslig död är rätt hög när du blandar och särskilt IV. Speedballs är ju kända för två saker; sjukt bra rus, och vansinnigt stor andel dödsfall. Jag rekommenderar starkt att du skaffar dig iaf basala kunskaper om såväl neurokemin som substansernas effekter om du ska blanda grejer. Det är en liten investering med enorm avkastning, både då det kan rädda livet på dig, och för att många kombinationer är antingen poänglösa eller direkt obehagliga.
Citera
2018-01-20, 01:05
Medlem
Nkpgisits avatar
Ursäkta dubbel post.
Vill gärna få någon bild av vad som hända här egentligen.
Jag slog i mig en redig panna (hade racat på tjack, lite kokain samt 3-cmc i grova mängder)
Men iallafall så jag slog i mig en panna från någon annan planet av enbart tjack ( måste säga att det tjacket jag lagt vantarna på fick mig att svimma av på vissa pannor)
Men men när jag hade slagigt i mig deb så va jag akut tvungen och spy samt fick sådan otrolig huvudvärk. Därefter kunde jag knappt hålla mina ögon lock öppna, dom bara hängde ner..

Att jag fick i mig lite mycket vet jag men vad fan blev det på så viss för? Med ögonlocken och det?
Citera
2018-01-20, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursäkta dubbel post.
Jag slog i mig en redig panna (hade racat på tjack, lite kokain samt 3-cmc i grova mängder)
Men iallafall så jag slog i mig en panna från någon annan planet av enbart tjack ( måste säga att det tjacket jag lagt vantarna på fick mig att svimma av på vissa pannor)
Men men när jag hade slagigt i mig deb så va jag akut tvungen och spy samt fick sådan otrolig huvudvärk. Därefter kunde jag knappt hålla mina ögon lock öppna, dom bara hängde ner..

Att jag fick i mig lite mycket vet jag men vad fan blev det på så viss för? Med ögonlocken och det?
Arabies har redan förklarat det så bra det går. Vill du veta mer så studerar du farmakologin på substanserna du skjuter i dig. Du dansar helt klart med döden när du trixar med amfetamin och kokain i samma fix. Nu är det bara upp till dig att avgöra vad som är mest värt, ditt liv eller en fet rush.
Citera
2018-01-20, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Helt korrekt men det finns L-DOPA som korsar blod-hjärnbarriären. Det omvandlas sedan till dopamin. Vet bara att det används för att lindra symtom vid Parkinsons sjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist

Dopamin och noradrenalin är vad som främst frisätts vid intag av amfetamin. Det har en viss påverkan på serotoninet också, jag vet inte hur det funkar dock. Sen kan du räkna in alla andra hormonförändringar som sker när kroppen sätts i stressläge vid frisättningen av noradrenalin.
Citera
2018-01-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursäkta dubbel post.

För att dopamin reglerar illamående, och du har fått i dig alldeles för mycket knark. Det är dags att vila några dagar nu, minst, annars är risken stor att du sätter din sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in